Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  12 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 84 Next Page
Page Background

DOSYA

MAKALE

BAĞIMLILIKYAPICI MADDELERİNKULLANIMINI

EN İYİ ÖĞRETMENİN

Okul ve çevre etkisinin

ön planda olduğu

ergenlik döneminde,

madde kullanımıyla

mücadele etmede

gencin yaşıtlarıyla

yapılacak iş birliği ve

takım çalışması hayati

önem taşıyor. Özellikle

planlı grup eğitimleri,

gencin bakış açısını

değiştirerek model

alma yöntemiyle

yeni davranışlar

kazanmasını sağlıyor.

Otoriteye karşı tavrın

yüksek olduğu bu

dönemde mesajın

akranın kendisi

tarafından verilmesi

etkinin güçlü olmasını

sağlıyor.

arkadaşlık, ergen gelişiminde önemlidir. Bu dönemde genç

hem kendini tanıma, hem de yeni bir kimlik arayışı içine

girme sürecindedir. Yaşadığı değişim, gelişme ve sorunlar iç

dünyasında çatışmaya neden olabilir, çözüm yolu bulamaya-

bilir. Akran eğitimi farklı amaçlar doğrultusunda çeşitli yaş ve

çevrelerden oluşan gruplar için kullanılabilir. Bu süreçte bilgi,

davranış ve tutum değiştirmek amacıyla yapılan planlı bir

eğitim yöntemi uygulanır. Akran grubunda gencin görüş açısı

genişler, özdeşim yani ‘model alma’ ile gencin yeni davra-

nışlar kazanabilmesi üzerine çalışılır. İş birliği ve takım ruhu

gelişen gençler birbirlerini olumlu yönde etkileyebilir.”

M

Madde kullanımını önleme programları farklı birçok

kanal aracılığıyla yapılabiliyor. Bunların başında farma-

kolojik tedavi geliyor. Yanı sıra okul, aile, sivil toplum

kuruluşları ve medyanın büyük etkisi var. Düzce

Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Klinik Psiko-

log Yrd. Doç. Dr. Celalettin İçmeli, okulların ergenlerin

öğrendiklerinden en fazla verim aldıkları kurumlar

olduklarının altını çiziyor ve çeşitli derslerin üniteleri

içinde konular işlense de, akran eğitimi yoluyla madde

kullanımını önleme girişimlerinin son yıllarda giderek

önem kazandığını belirtiyor: “Akran ilişkisi ve yakın

yesilay.org.tr

12

YEŞiLAY

NİSAN 2015