Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  59 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 59 / 84 Next Page
Page Background

“BENİMKAHRAMANIMARAGÜLER"

”Dergimizinbuayki konusurolmodellikveetkileri.

Herkesesorduk, sizedesoralım: Sizinkahramanınız

kim? İdolünüzvarmı?

Tek bir kişi söyleyemem. Ara Güler’den çok etkilendim.

Sokak fotoğrafçısı Henri Cartier Bresson’un işlerini

çok beğeniyorum. Bizden önceki kuşakta bir takım

işler yapmış fotomuhabirlerinin, Salgado’nun,

Nachtwey’in işlerini çok beğeniyorum. Yaptığı işlerle

kendini ispatlamış insanları seviyorum. Fotoğrafçılıkla

ilgilenmeye başladığım ilk dönemlerimde hep onların

işlerine baktım. Çalışma tekniklerini, meseleye nasıl

baktıklarını inceledim. Fotoğraf tekniklerinden ziyade

çalışma teknikleri, o fotoğraflara nasıl ulaştıkları

daha çok ilgimi çekiyordu. Ara Güler özeline inersek

şayet; onun hakkında ne söylesek azdır. O çok özel bir

insan, huysuzluğuna rağmen bizimpirimizdir, foto

muhabirlerinin babasıdır.

yesilay.org.tr

59

YEŞiLAY

ŞUBAT 2016

gerektirmiyor. Bir de deklanşöre basıp duyarlılık artı düşen

görüntüyü oluşturmak fotoğraf mıdır değil midir meselesi-

ne bakmamız gerekiyor. Bu işin meslek boyutu da var; bu

işten kişi para kazanıyor ve birileri onun yaptığı işe güveni-

yorsa benim ona sen fotoğrafçı değilsin deme lüksüm yok.

Sürekli bir çekim, paylaşma, gelse de gelmese de beğeni

bekleme ve bunun oluşturduğu bir duygu durumu var artık

ortada. Beğeninin gelmemesi ya da istenilene ulaşamama

üzüntü, depresyon gibi bazı rahatsızlıkları da beraberinde

getiriyor. Bu işin bu kadar ciddiye gitmesi hakkında ne dü-

şünüyorsunuz?

Özellikle sosyal medyada fotoğrafların paylaşılması ve be-

ğeni üzerinden kurgulanan sistemde insanlar

ister istemez bu tarafla beslenmeye baş-

lıyor. Ego dediğimiz şey orada devreye

girmeye başlıyor. Bütün bu sistem-

lerin, üretilmiş işlerin yarıştırılması-

nın mantığı insanın egosu üzerine

kurulu. Dolayısıyla nasıl işler yap-

tığın konusunda benliğinle bir inanç,

bir sistem geliştirmediysen o zaman

o tuzakların esiri olmaya başlıyor-

sun. Bunu bağımlılık gibi düşünebilirsi-

niz. Çevremden de biliyorum. Birçok insanın

fotoğrafik olarak bir serüvenleri yok. Ya da fotoğrafla iliş-

kileri sadece hatıra düzeyinde olan insanlar bile saplantılı

biçimde yaptıkları işlerin beğenilmesi için çaba harcıyorlar.

Bu bana hastalıklı bir durum gibi geliyor. Kontrollü davran-

makta fayda var. Beğeni üzerinde hareket etmek benliğe

ciddi zarar verir.

Ara Güler

huysuzluğuna

rağmen bizim

pirimizdir, foto

muhabirlerinin

babasıdır.