

herhangi birini deneme/kullanma
aşamasında olan öğrenci kitlesine,
ikincil önleme ve müdahale amaçlı
geliştirilmiş bir program olma özel-
liği taşıyor.
Program, rehberlik öğretmenleri-
ne bağımlılık yapıcı sigara, alkol ve
madde denemiş/kullanan öğrenci-
leri tespit etme, sorunlarının risk
seviyesi hakkında doğru değerlen-
dirmede bulunma, etkin müdahale
uygulama ve düzenli izleme sağlaya-
cak mesleki ve teknik yeterlilik ka-
zandırılmasını öngörüyor.
Pilot uygulaması gerçekleştirilen ve
olumlu sonuçları alınan OBM kap-
samında, Milli Eğitim Bakanlığı ile
yapılan protokol çerçevesinde şubat
ayında gerçekleştirilen uygulayıcı
eğitimleri ile 232 uygulayıcı öğret-
men yetiştirildi. Uygulayıcı öğret-
menler tarafından Şubat-Haziran
2019 döneminde 1233 öğrenciyle
toplam 3086 görüşme yapıldı. Bu
öğrencilerden bir kısmı sigara, alkol
ve madde kullanımını bırakırken bir
kısmı ile görüşmeler ve takip süreci-
ne devam ediliyor.
Yaşam Becerileri Eğitimleri
Yeşilay Yaşam Becerileri (YYB) Eği-
tim Programı, birincil önleme kap-
samında, okul ve beceri temelli,
madde kullanımına karşı koruyucu,
güçlendirici ve kazanım temelli et-
kinliklerden oluşuyor. Oldukça geniş
içerik aralığına sahip olan program;
çocukların riski azaltan ve koruyu-
cu faktörleri arttıran psiko-sosyal
becerilerinin gelişimine yardımcı
olarak olumlu ve uyum sağlayıcı
davranışları destekliyor. Programın
öncelikli hedeflerini madde kulla-
nımını önlemek, maddeyi deneme/
başlama yaşını geciktirmek, madde
kullanımıyla ilgili risk faktörleri-
ni azaltmak ve koruyucu faktörler
oluşturuyor. Yeşilay Yaşam Beceri-
leri Eğitim Programı, 7. sınıf öğren-
cilerine yönelik hazırlandı ve 8.sı-
nıf öğrencileri için de takviye edici
etkinlikler olarak planlandı. Yaşam
Becerileri Eğitimleri’nin eylül ayın-
dan itibaren pilot uygulaması ve
eğitimleri yapılarak okullarda yay-
gınlaştırılmaya başlanacak.
Program ile öğrencilerin bir araya
gelerek birbirlerinin bakış açıların-
dan ve yaşantılarından öğrenebi-
lecekleri zengin bir ortamın oluş-
turulması hedefleniyor. Program
süresince öğrenciler, birbirlerini
gözlemleyerek, birbirleriyle konu-
şarak, etkileşimde bulunarak ve
birbirlerinden fikir alarak iletişim
kuracaklar. Eğitsel oyunlar ve dra-
ma etkinlikleri ile desteklenen prog-
ramda, hedef yaş grubunun gerçek
hayatta karşılaşabileceği problem
alanları hikayeleştirilirken, örnek
olaylar kurgulanıyor.
Program; sigara, alkol
ve maddeden herhangi
birini deneme/kullanma
aşamasında olan öğrenci
kitlesine, ikincil önleme ve
müdahale amaçlı gelişti-
rilmiş bir program olma
özelliği taşıyor.
23