

Elektronik sigara, diğer
tütün ürünleri kadar zararlı
Son yıllarda toplum sağlığını riske atan yeni bir tehlike ile karşı karşıyayız. Tütün
endüstrisinin yeni gözdesi, kâr aracı ve bir pazarlama stratejisi olan bu tehlikenin adı:
Elektronik sigara. Neden pazarlama stratejisi diyoruz? Bağımlılıkla mücadele eden
otoriteler, yıllardır sigaranın zararları konusunda toplumda farkındalık ve bilinç
oluşturma yönünde çalışmalar yürüttüler. Ve bunun sonucunda sigara kullanımında
düşüşler yaşandığını söyleyebiliriz. Bu yüzden kazançları tehlikeye giren tütün en-
düstrisi, ürünlerini çeşitlendirme ihtiyacı duydu. Bu doğrultuda elektronik sigaranın
piyasaya sürüldüğünü görüyoruz.
İnsanları elektronik sigaraya ikna edebilmeleri, bu acı tablonun en dramatik tarafıdır,
diyebilirim. Çünkü onları elektronik sigaranın tütün ürünlerinden daha az zararlı ol-
duğuna, hatta sigarayı bırakmaya yardımcı olduğuna inandırıyorlar. Bu algıların so-
nucunda gençlerin, elektronik sigaraya karşı ilgilerinde artış tehlikesi ile karşı karşıya
olduklarını görüyoruz. Bu bağlamda özellikle aileleri bu konuda uyarmak istiyorum.
Bu ay da Yeşilay olarak bağımlılıklamücadele açısından çok önemli faaliyetlere imza
attık. Düzenlediğimiz 2. Uluslararası Uyuşturucu Politikaları ve Halk Sağlığı Sem-
pozyumu ile uyuşturucu madde bağımlılığı üzerine ülkemizin ve dünyanın önde
gelen kuruluşlarını ve uzmanlarını bir araya getirdik. Yeşilay’da her yıl olduğu gibi
İstanbul Maratonu heyecanı yaşandı. Sanatçı dostlarımız ve gönüllülerimizle birlikte
maratonda koşarak bağımlılıkla mücadelede farkındalık oluşturmayı amaçlıyoruz.
Bağımlılığa karşı mücadelesini kararlı bir şekilde sürdürenYeşilay yönetimi, bu ay da
Dışişleri BakanYardımcısı Yavuz SelimKıran, Afet veAcil DurumYönetimi Başkan-
lığı (AFAD) Başkanı Dr. Mehmet Güllüoğlu, İslam Ülkeleri İstatistik, Ekonomik ve
Sosyal Araştırma ve Eğitim Merkezi (SESRIC) Başkanı Musa Kulaklıkaya’yı ziyaret
ederek bağımlılığa karşı iş birliklerini ele aldılar.
Yeşilay’a iki ödül birden
Yeşilay olarak pek çok başarılı iletişim kampanyasına imza atıyoruz. Toplumda far-
kındalık oluşturan bu çalışmalarımızdan birisi de “Bi’ liran var mı?” kampanyamız.
Bu kampanyamız ile farkında olmadan bağımlıların maddeye ulaşmasına kolaylık
sağlayan vatandaşlarımızı bağımlılıklamücadeleye çekmeyi amaçlıyoruz. Bu başarılı
kampanyamız Yeşilay’a iki ödül birden getirdi. Kampanya 16. Altın Örümcek Web
Ödüllerinde “Sosyal Medya Kampanyası” kategorisinde birinci oldu. Yine aynı kate-
goride halkımızın teveccühüyle “halkın favorisi” seçildi. Yeşilay’a bu onuru yaşatan
herkese teşekkürü bir borç biliyorum.
Dergimizin bu sayısında elektronik sigaranın birey ve toplumüzerinde yarattığı teh-
likeyi mercek altına alan kapsamlı bir dosya bulacaksınız. Sağlıklı yaşam ve spora
verdiği önemle tanınan manken Tülin Şahin ve doğanın sesine kulak veren sunucu
Güven İslamoğlu ile yapılan röportajları keyifle okuyacağınızı ümit ediyorum.
Yeşilay olarak bağımlılıklarla mücadelemizi ulusal ve uluslararası alanda kararlı bir
şekilde sürdürmeye devam ediyoruz. Tüm bu çalışmaları toplumumuzun sağlıklı ve
huzurlu olması için yapıyoruz. Çünkü sizlerin sağlığı ve huzuru bizlerin en büyük
temennisi.
Saygılarımla…
İnsanları elektronik sigaraya ikna edebilmeleri, bu acı tablonun en
dramatik tarafıdır, diyebilirim. Çünkü onları elektronik sigaranın
tütün ürünlerinden daha az zararlı olduğuna, hatta sigarayı
bırakmaya yardımcı olduğuna inandırıyorlar.
Prof. Dr. Mücahit Öztürk
Yeşilay Genel Başkanı
Başkan'dan...
ARALIK 2018 5