Yeşilay Dergisi-Ocak-948.Sayı-Sosyal Paylaşım-Sosyal Medya - page 23

AILELERIN YANLIŞ ALIŞ-
KANLIKLAR KAZANIR ENDI-
ŞESIYLE ÇOCUKLARINI YA-
ŞITLARINDAN UZAK TUTMALARI DA
GENÇLERIN YANLIŞ ARKADAŞ GRUP-
LARI SEÇMELERI KADAR YANLIŞTIR.
meleri kadar yanlıştır. Yaşıtlarından ayrı kalan
genç birçok deneyim, paylaşım ve öğrenme-
den yoksun kalacaktır. Bu durum yaşadıkla-
rı hayatın içinde bulundukları dönemleri eksik
yaşamalarına ve daha çok hata yapmalarına
neden olacaktır. Gençlerin arkadaşları olacak-
tır, olmalıdır da. Önemli olan ülkemizin gele-
ceği olan bütün gençleri koruyabilmemizdir.
Bunun için ailelerin ve kurumların yapmaları
gerekenler ne olmalı?
Aileler;
Huzursuz bir aile ortamı oluşturmadan ka-
çınmalı, sevgi dolu bir aile ortamı oluşturmak
için gayret göstermeli
Çocuklara sevgi ve ilgi göstermeli
Çocuklarının okullarıyla ve başarı durum-
larıyla yakından ilgilenmeli.
Çocuklarının arkadaş ve arkadaş grupları-
nı tanımalı
Çocuklarının boş zamanlarında yararlı
alışkanlıklar kazanmalarını sağlamalıdırlar.
Kurumlar;
Devlet gençliği zararlı alışkanlıklardan ko-
ruma politikası oluşturmalı,
Aileyi koruma adı altında çocuğun do-
ğumdan itibaren gelişimi izlenerek çocuğun
her dönemde karşılaştığı sorunların çözümün-
de rehberlik edilmeli,
Aileye evlilik sorunları ve çözümleri konu-
sunda, çocuk sahibi olanlara çocuk sağlığı ve
gelişimi konusunda, gençlik çağına gelmiş ço-
cuklara sahip olan ailelere gençlik döneminin
özelliği, madde ve bağımlılık konularında ka-
tılımı zorunlu eğitim kursları düzenlemeli ve
kurslarda başarılı olmaları özendirilmelidir.
Sivil toplum kuruluşları gençliğin kötü
alışkanlıklardan korunması konusunda çalış-
malar yapmalı,
Yazılı ve görsel medyadan en çok etkile-
nen yaş gurubu gençlerdir. Gençlerin kimlik
oluşturma dönemi olan bu dönemde medyada
ilgi odağı olan her şey genç için aynı zaman-
da bir rol model ve idealdir. Medya gençliğin
beden ve ruh sağlığına zarar verecek yayınlar-
dan kaçınmalı, yapılacak haber ve programla-
rın gençlik üzerinde yapabileceği etkiler titiz-
likle değerlendirilmeli,
Gençlik ve Spor Bakanlığı gençlerin boş za-
manlarını değerlendirebilecekleri ve faydalı
alışkanlıklar kazanabilecekleri çalışmalar yap-
malı. Spor faaliyetleri, meslek edindirme kurs-
ları, madde kullanımı ve bağımlılık hakkında
kurslar düzenlemeli, her gencin bu kurslardan
belge alması zorunlu kılınmalı ve iş başvuru-
larında bu belge aranmalıdır.
Eğitim süreci içinde gençlik dönemi aynı
zamanda aidiyet bilincinin oluştuğu dö-
nemdir. Genç bu dönemde kim ve neye ait
olduğu, kimi örnek alacağı, amacının ne ol-
duğu sorusuna cevap arar. Gençlere ait ol-
duğu medeniyet öğretilmeli, medeniyeti-
mizin milli ve manevi değerleri model ola-
rak gösterilmeli, amaçlarının medeniyetimi-
zin gelişmesine insanlığa fayda ve katkı sağ-
lamak olduğunu öğreten eğitim politikaları
oluşturulmalı. Bu değerler gençlerin düşün-
ce ve davranışlarına anlam katar, moral de-
ğerlerini yükseltir. Hayatı anlamlandırarak
yaşamalarını ve kendilerini iyi hissetmele-
rini sağlar. Bütün bunlar gençlerin iradesi-
ni artırarak her türlü kötü alışkanlıklardan
kendilerini korumalarına katkı sağlar.
1...,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22 24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,...76
Powered by FlippingBook