ŞUBAT'TAVİZYONDAKİLER
Enkaz / 10Şubat
AlpgirayM. Uğurlu'nun
senaryosunu yazıp
yönetmenliğini üstlendiği
Enkaz, depremi konu
edinen bir hikâye ele
alıyor. Depremde
betonların altında kalan
Nisa, enkazdan kendi
çabasıyla kurtulmaya
çalışır. Tek başına
doğaya adapte olmaya
çalışanBarış ise her
gün kameraya bakarak
yaptıklarını video günlüklerine anlatır. Enkaz
altında kalan da, enkaz altından çıkan da telafisi
giderilemeyecek hasarlara sahiptir.
Moonlight - Ay Işığı / 17
Şubat
Barry Jenkins'in Telluride
FilmFestivali'ndeki
prömiyeri ile birlikte ses
getiren filmi Moonlight,
bir adamın gençlikten
yetişkinliğe, hayatının
çarpıcı anlarını gözler
önüne seriyor. İnsan
ilişkileri ve insanın kendini
keşfetmesi hakkında
zamansız bir film. Film,
genç siyahi bir adamın çocukluğundan yetişkinliğe
kadarMiami'nin zor birmahallesinde, hayatta kendine
yer edinme savaşını ve büyüme hikâyesini anlatıyor.
KarlarKraliçesi 3: Ateşve
Buz / 24Şubat
Karlar Kraliçesi serisinin
üçüncü halkası olanKarlar
Kraliçesi 3: Ateş ve Buz,
Gerda ve arkadaşlarının
sihirli güçlerle
mücadelesini anlatıyor.
Karlar Kraliçesi veKarlar
Kralı'nı kahramanca alt
etmesine rağmenGerda
halen aradığı huzuru
bulamamıştır. Hayali bir zamanlar Kuzey Rüzgârı'nın
kendisinde ayırdığı anne vebabasını bulmak ve ailesini
tekrar bir araya getirmektir. Gerda ve arkadaşları
bu amaç uğruna zorlu bir yolculuğa çıkarlar, ancak
karşılarına pek çok engel çıkacaktır. Yolculuk sırasında
tarihi Ateş ve Buz Taşı'nı keşfederler. Bu andan itibaren
hiçbir şey planladıkları gibi gitmeyecektir.
Her zamanki gibi gideceği yeri kimseye söylemediği için na-
sıl ve ne zaman kurtulacağına dair hiçbir fikri yoktur. Yanında
ucuz bir çakı, sadece bir şişe su, bir kaç paket kuru gıda, ka-
mera, fotoğraf makinası, dağcı halatı ve Aron’un ayrılmaz par-
çası olan kulaklığı vemüzik çaları vardır. Ralston’un asıl mace-
rası bundan sonra başlar.
“127 saat”, dağcı Aron Ralston'un tek başına kanyonda verdiği
yaşammücadelesininvebaşındangeçenleringerçekhikâyesinin
anlatıldığı dram ve gerilim nitelikli bir film. Aron (James Franco),
elinde olanlarla 5 gün 3 saat boyunca yaşamla ölüm arasındaki
ince çizgide gidip gelir. Hayat onu büyük bir kaya parçasıyla tu-
zağagetirmiştir; ancakbutuzakdeğil tamdaAron’ungerçekan-
lamda kurtuluşuna vesile olabilecek bir anahtardır. Filmboyunca
Aron, kaya parçasından kurtulmaya çalışırken aynı zamanda
hayatını da sorgular. Hayatının dönüm noktası olacak olan kaya
parçasına bakar vekendi kendine ‘’bukaya parçası milyonlarcayıl
önce oluştu ve bugüne kadar benim için bekledi’’ diye düşünür.
Bu açıdan bakıldığında film boyunca gerilimi, endişeyi ve hep-
sinden de önemlisi merakı diri tutacaksınız. Aynı zamanda bir in-
sanın tek kolu ile verdiği yaşammücadelesine ayrıntılarıyla şahit
olacaksınız. Öyle ki Aron susadıkça siz de susayıp, keyifli şeyler
düşündükçe siz dekeyifleneceksiniz. Filminenönemli özelliği tek
başına ve tek bir mekânda çekilen bir filmne kadar güzel olabilir
ki diye düşündürmemesi ve koskoca 94 dakika boyunca sıkıl-
maya imkân vermemesi. Üstelik gerçek bir hayat hikâyesinden
uyarlanması filmi değerli yapanbir diğer özelliklerindenbiri. Yalnız
127 saattenneolur ki diyekesinlikledüşünmeyin. Kısacıkda olsa
birzamandilimiinsanömrününbelkidetamamınıetkileyebilecek
güçtedir. Tıpkı AronRalston’un 127saati gibi…
Filmin yönetmen koltuğuna Slumdog Millionare filmiyle Oscar'ı
yakalayanyönetmenDannyBoyle, senaristkoltuğunaiseSlum-
dog Millionare senaristi Simon Beaufoy oturuyor. Başrol oyun-
cusuGoldenGlobe ödüllü James Franco isemüthiş denilebilecek
bir oyunculuksergiliyor. Jest,mimik, duyguvedüşünceleri ileher
anlamda kendini gerçek Aron Ralston’un yerine koyabilmiş diye-
biliriz.Filminsonunda iseAron’unkendisini,eşiniveçocuğunugö-
rebilirsiniz. IMDB’den 7,7 puan alan, Bağımsız Ruh Ödülleri ve En
İyi ErkekOyuncuödüllerine layıkgörülengerçekhayattan alıntı-
lananbuefsanefilminsonunadaoldukçaşaşıracaksınız.
yesilay.org.tr
69
YEŞiLAY
•
ŞUBAT 2017