Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  50 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 50 / 84 Next Page
Page Background

KÜLTÜR

RÖPORTAJ

Bu kadar derin bir hikâye içerisinde yer almak size neler

hissettirdi?

Cansel Elçin:

Bu film zorlu bir dönemin aile draması as-

lında. Bir baba haksız yere hapse giriyor ki o dönem za-

ten önüne geleni içeriye attıkları bir dönemdi. Ve geriye

zorluklarla baş etmeye çalışan bir aile kalıyor. Dört ana

karakterimiz var; ben İsmail'i, Sera Nimet’i, Haluk Piyes

Ahmet’i ve Naz Elmas da Nesrin’i canlandırıyor. Ba-

banın hapse girmesi tüm ailenin hikâyesi olu-

yor. Aslında bu bir jenerasyonun, bir neslin

hikâyesi…

Sera Tokdemir:

Gerçek bir hikâye var

bu filmde. Biz de ruhumuzla, bedeni-

mizle, aklımızla, kalbimizle hikâyenin

içine girerek, bu hikâyeyi yaşayarak

rolümüzün hakkını vermeye çalıştık.

Kadın olmak zordur; savaşta, ihtilal-

de hem anne hem baba olmak daha

da zordur... Canlandırdığınız karakte-

rin eşi hapishanede ve babasına tekrar

itibarını kazandırmaya çalışan bir oğlu var.

Oğlunun babası gibi mücadeleci olması, sade-

ce davaya odaklanması anneyi nasıl hissettiriyor?

Sera Tokdemir:

Düşünce özgürlüğünden dolayı İsmail

cezaevine girdikten sonra Nimet de çocuklarıyla birlikte

inançlarından vazgeçmeden bir hayat mücadelesine

giriyor. Fakat her şartta, her durumda kocasına olan

sevgisinden ötürü, birlikte inandıkları hiçbir şeyden taviz

vermeden çocuklarını büyütmeye çalışıyor. Ahmet de

evin erkeği artık. Babasının izinden giden, mücadeleci

biri. Annesi artık onun mutlulu-

ğunu görmek istiyor ama oğlunun

amacı babasının iade-i itibarını sağ-

lamak…

Ahmet’in artık ‘her şeyi’ olan bir günlük

var filmde. Babası cezaevinde tutuyor o günlü-

ğü… Neler yazıyor günlükte?

Cansel Elçin:

Roberto Benigni’nin

Hayat Güzeldir (La

vita è bella)

diye bir filmi var. Ben karakterimi oradan

çıkarttım daha çok. Filmde Nazi döneminde bir adamın

çocuğuyla birlikte kaldığı hapishanede verdiği müca-

deleyi anlatıyor. Oradaki baskıyı görmesin diye oğluna

hapishaneyi başka türlü hayal ettirmeye çalışıyor. Kah-

ramanımın günlüğünde yazılanlar da bir nevi bu şekilde

aslında; duygusal, pozitif, samimi, sıcak ve ayakta tu-

tan…

BİR NESLİN KURTULUŞU İÇİN

MÜCADELE EDENLER VAR

Filmin hapis sahneleri tarihteki çok önemli şahsiyetlerin

kaldığı Sinop Cezaevi’nde çekildi. Rolünüz gereği gör-

düğünüz işkenceler, hapishane duvarları sizi o geçmiş

yıllara götürdü mü?

Cansel Elçin:

Götürdü tabi. Ben oyuncuyum; çekim

esnasında yaşadığım zorlukları anlatmaktan bile utanı-

yorum. Ama o işkenceleri gerçekte yaşamış olanlar var.

Zindana atılmışlar, sevdiklerinden uzaktalar, kurtula-

mayacaklarını bile bile bir neslin kurtuluşu için mücadele

ediyorlar dört duvar arasında. Sahnelerim Sabahattin

Ali’nin yattığı koğuşta çekildi. Onun tüm kitaplarını oku-

muşumdur, hayranıyımdır. Ama bakıyorsunuz bir kitap

yüzünden hayatları zindan oluyor.

Ben

oyuncuyum, çekim

esnasında yaşadığım

zorlukları anlatmaktan bile

utanıyorum. Ama o işkenceleri

gerçekte yaşamış olanlar var.

Zindana atılmışlar, sevdiklerinden

uzaktalar, bir neslin kurtuluşu

için mücadele

ediyorlar.

yesilay.org.tr

50

YEŞiLAY

NİSAN 2015