Background Image
Previous Page  9 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 52 Next Page
Page Background

Balonun içerisindeki havanın

sıcaklığı artırılınca hava

molekülleri genleşerek yükselir.

Yükselirken yukarı doğru

kaldırma kuvveti de devreye girer.

Balonun dışındaki hava, içindeki

havadan daha yoğundur. Bu

noktada balon uçuşa geçer.

Balonun Keşif

Yolculuğu

Balonun

Bölümleri

Balonumuz Uçuşta!

1782’de Joseph ve Etienne Montgolfier

kardeşler şöminenin başındaydı.

Joseph gömleğini ateşin üzerine

tutunca havada yükseldiğini fark etti.

Bu, kardeşleri düşünmeye yöneltti. İlk

olarak bir metreküplük yuvarlak bir

cismin içini sıcak havayla doldurarak

30 metre yüksekliğe uçurdular.

1783 yılında balonlarını geliştirdiler. 900

metreküp kağıt-ipek karışımı bir balon

yaptılar. Alt kısmına ekledikleri sepete

yün ve saman koyup ateşe verdiler.

Balon dokuz bin metre yükselerek iki

buçuk kilometre yol almayı başardı. 10

dakika sonra balon bir tarlaya düşse

de “balonların atası” unvanını almayı

başardı.

Balon ile uçan ilk yolcular bir koyun,

bir ördek ve bir horozdu. Havada

sekiz dakika kalıp güvenle inmeyi

başardılar. İnsanlar, onlardan cesaret

alarak balonu geliştirdiler. Balon, ilk

insan taşıyan hava teknolojisi aracı

oldu.

Ana Gövde (Kubbe ya da Zarf)

• Naylon ya da polyester

malzemeden üretilir. Hava

kaçırmaması için kauçuk emdirilir.

Ateşleyicinin olduğu açık giriş

(ağız) bölümü yanmaz özelliktedir.

• Tepe noktasında bir delik (paraşüt

valfı) sayesinde balonun içindeki

hava kontrol edilir. Pilot, iplerle bu

deliği açıp kapayarak yüksekliği

ayarlar.

• Çeşitli büyüklükte ve şekillerde

olabilir.

Sepet

Hafif olması için saz ve bambudan

yapılır. Çelik tellerle sağlamlaştırılır.

Yakıt tankları ve yolcuları taşır.

Ateşleme Bölümü (Burner Sistemi)

Balonun içindeki havayı ısıtmak için

enerji kaynağı olarak sıvı propan

kullanılır. Yakma ünitesi yardımıyla

propan ateşlenir. Alevler balonun

içerisindeki havanın ısıtılmasını

sağlar.

7

Mavi Kırlangıç - Mart