

kültür
Yeşilay
64
isteyen ancak dik merdivenler
nedeniyle zorlanabilecek, yaşlı,
engelli ve çocuklu aileler için özel
bir asansör de yer alıyor.
AÇILIŞ “HİÇ HALİ”
SERGİSİ’YLE GERÇEKLEŞTİ
Restorasyonu sekiz yılda
tamamlanan Şerefiye Sarnıcı
kapılarını mekana özel bir sergiyle
açtı. 24 Nisan günü gerçekleşen
açılışa İstanbul Büyükşehir
Belediye Başkanı Mevlüt Uysal,
İstanbul Valisi Vasip Şahin,
İBB Kültür A.Ş. Genel Müdürü
Kemal Kaptaner ve dönemin
Fatih Belediye Başkanı Mustafa
Demir katıldı. İranlı sanatçı Ahmet
Nejat’ın “Hiç Hali” sergisi ile açılışı
gerçekleştirilenmekan, altın renkli
küre ve küreyi çevreleyen "Aşk ve
Hiç" yazısı, Mevlana Celalettin-i
Rumi'nin şiirlerinden oluşan
ses tasarımı ve suya yansıtılan
kelimelerle zenginleşen görsel bir
şölenle konuklarını karşıladı. 25
yılı aşkın bir süredir klasik hat
sanatını resim, minyatür, heykel gibi
farklı sanat dallarıyla harmanlayan
Ahmet Nejat’ın “Hiç Hali” sergisi
ziyaretçilerde büyük hayranlık
uyandırdı.
destekleniyor. Yerebatan
Sarnıcı gibi, bu sarnıcın
da Bindirdirek Sarnıcı’yla
bağlantılı olduğu tespit
edilirken bu konudaki detaylı
çalışmalar devam ediyor.
ASLINA UYGUN VE
KORUNAKLI OLARAK
TASARLANDI
Restorasyonu sekiz yıl süren
Şerefiye Sarnıcı’nın iç ve dış
kısmı aslına uygun bir duruma
kavuşturularak dış cepheye
giydirilen çelik konstrüksiyon
ve cam yüzey ile tarihi eser
korunaklı hale getirilmiş. Yapı
restorasyonla birlikte, Yerebatan
Sarnıcı’nda da olduğu gibi,
yalnızca kendisinin sergileneceği
bir müze olarak tasarlanmış ve
bu işlevine uygun olarak üst giriş
setinde tamamen şeffaf bir giriş
binası tasarlanmış. Tamamen
şeffaf olan yapıya giriş ve çıkışlar
Piyer Loti Caddesi’ndeki ön
cepheden sağlanırken, giriş
alanında sarnıca ait küçük bir
sergi alanı da yer alıyor. Şerefiye
Sarnıcı’nda mekanı ziyaret etmek
2010 yılında Eminönü
Belediye binası yıkılarak,
Şerefiye Sarnıcı sütunları
üzerine binen yükten
kurtarıldı ve tarihi yapıda
o tarihten itibaren 2018
yılına dek titiz bir
restorasyon çalışması
sürdürüldü.
Restorasyonu 8 yıl süren Şerefiye Sarnıcı’nın iç ve dış
kısmı aslına uygun bir duruma kavuşturularak dış cepheye giydirilen çelik
konstrüksiyon ve cam yüzey ile tarihi eser korunaklı hale getirildi.