Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  16 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 84 Next Page
Page Background

dosya

Bu tür çocuklarla

konuştuğunuzda neler

anlatıyorlar, ruh hallerinde

neler gözlemliyorsunuz?

Bir danışanımdan bahsedeyim,

danışanımız ders çalışmıyor

diye bana getirilmişti, fakat

çocuk okulda derece yapan bir

öğrenci… Bir seans boyunca

zaman zaman ağlayarak

bana bunaldığını ve aile,

öğretmenlerinin isteklerini

karşılayacağını anlattı. Aslında

isteklerini karşılayacak kapasitesi

kesinlikle vardı, fakat stresle

baş edemiyordu. Bu stresten

kurtulmak adına da tamamen

ders çalışmayı bırakmıştı.

Ne yapmak istiyorsun diye

sorduğumda 'dışarı çıkıp

hava almak istiyorum, rahat

bir şekilde sinemaya gitmek

istiyorum' dedi. 'Ders çalışmadan

geçirdiğim her zaman kendimi

suçluyorum sanki yanlış

bir şey yapıyormuşum gibi

hissediyorum. Ders çalışmam

gerektiğini düşünüyorum bu

da beni strese sokuyor. Ölmek

istiyorum' demişti… Bakın

burası çok önemli bu stres, kişiyi

hayattan vazgeçmeye gelecek

seviyeye getirebiliyor.

Eğitim, yetenekleri fark edip

yönlendirmek, spora ve sanata

heveslendirmek elbette ki

doğal. Ama doğru davranış

modeli nasıl olmalı sizce?

Bir insanın bir konuda yetenekli

olması önemli fakat istekli

olması ise gerekli bir konudur.

Mevcut sistemi göz ardı etmeden

aynı zamanda çocukların

beklenti ve isteklerini de bunun

içine katarak onların da bir

birey olduğunu unutmadan

bir program düzenlenebilir.

Bahsettiğimiz program "Al bu

programı sana yaptım, bunu

uygulayacaksın." şeklinde

olmayacak, programın yapılma

sürecine çocuğun da dahil

edilmesi öz güven açısından da

çocuğa fayda sağlayacaktır.

Bütün bu meselelerde ailelerin

çocuklara vakit ayırmaktan

kaçınması (iş güç yoğunluğu

vs.) yatıyor olabilir mi?

Anne ve baba çalışıyorsa

zaman bulamadıkları için

çocuklarını bu tarz sosyal

etkinliklere yazdırmaları söz

konusu olabilir. Yaptığımız

görüşmeler ve gözlemlerde

bu durumdan ziyade ailenin

çocuklarının geleceğini garanti

altına alma istekleri yer aldığını

söyleyebiliriz.

Aileler artık çocuklarına

çok daha önem veriyor ve

bundan dolayı da onlara

sağlıklı bir gelecek sunmaya

çalışıyorlar. Bu ebeveynlerin

tamamen kontrolünde olan

bir konu değil, bu yüzden

kaygı yaşıyorlar. Çocuklarının

geleceğini garanti altına alma

adına duygusal hareket ederek

mantık dışı bazı davranışlarda

bulunabiliyorlar…

Eğitimli, dostluğa önem veren insanların olduğu bir çevrede

oturmak, doğru rol modeli olmak

Çocuklara değer verip iyi ilişkiler kurmak, koşulsuz sevmek ve

yanlarında olmak

Çocuklarının aldığı notlarla değil çalışkanlığıyla gurur duymak ve

duymalarını sağlamak

Yapamadıklarına değil iyi yaptıklarına odaklanarak, iyi olanı nasıl

yaptıkları konusunda farkındalık kazandırmak

Pes etmeyen biri için başarı kadar başarısızlığın da öğretici olduğunu

göstermek

Kişisel farklılıklar doğrultusunda gerçekçi beklentiler oluşturmak

Merak etmenin, azmin, disiplin ve çalışkanlığın, en az zekâ kadar

önemli olduğunu göstermek

ÇOCUKLARDAGERÇEKBAŞARININYOLHARİTASI

Aileler artık

çocuklarına çok

daha önem veriyor

ve bundan dolayı da

onlara sağlıklı bir gelecek sunmaya

çalışıyorlar.

Yeşilay

16

MUTLU ÇOCUK NASIL YETiŞTiRiLiR?