ma yetisinin geliştirmesi ile bireyin bağım-
sızlığını ve kişisel bütünlüğünü fark etmesi-
ne yardımcı olur. Kişinin kendisine ve yaşıt-
larına olan güvenini ve saygısını arttırır. Be-
densel ve zihinsel disiplin, sorumluluk duy-
gusu gibi yeteneklerinin gelişmesini sağlar.
Antrenmanlar
Karate antrenmanlarında amaç zihin ve tek-
niği bir bütün haline getirmeye çalışmaktır.
İdmanlarda fiziksel tekniklerin uygulanma-
sı, aslında önce zihinde oluşturulan düşün-
celerin saf bir ifadesini ortaya çıkartma çaba-
sıdır. Zihinsel konsantrasyonun geliştirilme-
siyle fiziksel hareketlerin özü daha iyi anlaşı-
lır. Kişinin uygulamalarının ve tekniğinin ge-
lişmesiyle ruhun ve zihniyetinin geliştirilme-
si ve terbiye edilmesi amaçlanır. Sonuçta bir
Karateka’yı (Karate öğrencisi) güçlü yapan
salt fiziksel gücü değil vücut ve zihin koordi-
nasyonunu sağlama yeteneğidir. Bu anlamıy-
la Karate-do bir yaşam anlayışı haline alır ve
kişinin güçlü, sağlıklı ve barışçı bir birey ola-
rak yaşamasını hedefler.
Karate çalışmasının bölümleri
Karate çalışması temel olarak üç bölüme ay-
rılır: Kihon (Temel teknikler), Kata (Form-
lar) ve Kumite ( müsabaka). Her bölüme ait
teknikler refleks haline dönüşene dek eğitim
en temel düzeyde verilir. Kişi, zaman içinde
teknik olarak geliştikçe, fiziksel gelişme de
gerçekleşir. Bununla birlikte çalışmalar daha
yüksek dayanıklılık gerektirmeye başlar. Bu
aşamada öğrenci daha ayrıntılı ve zor kata
çalışmalarına ve daha hareketli kumite çalış-
malarına başlar. Kata tekniklerinde potansi-
yel çarpma, güç konsantrasyonu gösterilir,
dövüşte olduğu gibi gerçekçi hareketler ard
arda yapılır. Kata kuvvetin, gücün ve hızın
yanı sıra zarafeti, ritmi ve dengeyi gösteririr.
Kumite antrenmanda da dövüş alıştırmala-
rının yapılması demektir. Kata ve kumite ça-
lışmaları sürdükçe kişi, dayanıklılık, hız ve
koordinasyon kazanır.
Karate sporuna kaç yaşında başlanabilinir?
Karate sporuna lisansiye anlamda başla-
ma yaşı 7’dir. Ancak daha erken yaşlarda-
ki çocukların tamamen o yaş gurubuna hi-
tap eden oyun ve jimnastik bazlı karate ça-
lışma sınıfı açılarak (pedagojik formasyo-
nu olan) bir eğitmen denetiminde çalışmala-
ra başlamalarında bir sakınca yoktur. Karate
çocuk ve gençlerin yaratıcı becerilerini açığa
çıkartıp ruhsal, fiziksel ve mental gelişimi-
ni besleyen, onların agresif tutumlarını kont-
rol etme becerilerini geliştirip sosyalleşmele-
rine destek veren bir spor branşıdır. Türk örf
ve adetlerinin bir hasleti olan küçüğe sevgi,
büyüğe saygı anlayışı bu sporda olmazsa ol-
maz prensipler olarak yaşanır ve yaşatılır.
KARATEANTRENMANLA-
RINDAAMAÇ ZIHINVE TEK-
NIĞI BIRBÜTÜNHALINE GE-
TIRMEYE ÇALIŞMAKTIR. İD-
MANLARDAFIZIKSEL TEK-
NIKLERINUYGULANMA-
SI, ASLINDAÖNCE ZIHINDE
OLUŞTURULANDÜŞÜNCELE-
RINSAF BIR IFADESINI OR-
TAYAÇIKARTMAÇABASIDIR.