Yeşilay Dergisi-Temmuz-2013-954.Sayı-Bağımlılıklarla Mücadelede Çocuk Becerilerinin Geliştirilmesi - page 50

lere oynuyor denildi. Ben şu anda bir sürü TV kanalı-
na yasaklıyım. Ama mutmainim bu halimden, halkın
içinden geldim, acılar çektim, bedellerini ödedim. Ama
hiçbir zaman hakikatleri incitmedim, hakikatleri söy-
lemekten de çekinmedim. Günahkâr olabilirim ama
şirke girmedim. Bu şekilde de muhafazakâr, imanlı,
modern bir Türk kadını modeli ortaya çıktı. Her yer-
de de söylüyorum; ben tam bir Müslüman kadın mo-
deli değilim, İslam’daki kadın modeli olarak beni gös-
teremezler. Sadece imanımın sağlam olduğunu düşü-
nüyorum; namazımı kılarım, ama diğer uygulamalar-
da eksiğim var.
Aileden alınan kültür ve eğitimin önemine çok değinmekte-
siniz. Bilhassa babanızdan aldığınız eğitim (nasihatler) ha-
yatınızdaki başarılarınızda önemli bir kaynak. Bu noktada
aile içi eğitimi ve kültüre bağlılığı nasıl açıklarsınız?
Şimdi bir çocuk en büyük üniversiteyi 1-7 yaş arasın-
da ailede bitiriyor. İnsanlar eğitiminin çoğunu aile-
den alıyor. Ama bunun yanında medyadan ve çok kü-
çük oranda okuldan eğitim alıyor. Ailenin eğitimde-
ki rolünü buradan daha iyi anlayabiliriz. Çocuk anne
babadan ve varsa nine, dede gibi büyüklerden teme-
li alıyorlar. O eğitim, çocukta ana kolon oluyor. Bu se-
beple bizler o Türk aile profiline sahip çıkmalıyız. Ma-
alesef gelişen dünyada medyanın hayatımıza daha da
girmesiyle çocuklarımızın davranış şekilleri, konuş-
ma şekilleri bozuldu. Aile içinde isyanlar var; aileler
çocukları tarafından yönetilen ailelere döndü. Tabii ki
çocuklarımıza özgürlük vereceğiz ama her şeyin faz-
lası zararlı. Aileler bu dengeleri maalesef sağlayamaz
hale geldiler. Tatminsiz çocuklar oldu. Çocuk tatmin-
siz olduğu zaman bu sefer kötü arkadaş çevresi, al-
kol, sigara gibi alışkanlıklara yönelecek. Bunlar da bel-
li bir süre sonra çocukların maneviyatını tahrip edi-
yor. Tahrip olmuş bir maneviyatın sonrasında da Al-
lah korusun ne intiharlar ve bunalımlar geliyor. Ben
hapishanede beş ay boyunca hükümlü çocuklara eği-
tim verdim. Bu çocuklardan aldığım geri dönüşlere
baktığımda ailemin, annemin kıymetini daha iyi anla-
dım. Hapishaneye giren bir çocuk neticede yine dönü-
yor, dolaşıyor; çareyi ve sorumluyu ailede arıyor. Ül-
kemiz açısından doğru bir toplum istiyorsak aile için-
deki kültüre çok önem vermemiz gerekiyor. Ben ken-
dimi şanslı hissediyorum. Bizim ailemizde de tartış-
malar olurdu ama çok demokratiktik, özgürdük ama
sınırlarımız vardı. Biz asla babamızın, annemizin üze-
rine konuşmadık. Asi davranmadık, babamızın yanın-
da oturmamıza, kalkmamıza çok dikkat ettik; fakat
babamızla oturup karşılıklı kahve içip, konuşabiliyor-
duk, sohbet edebiliyorduk, ama haddimizi biliyorduk.
Hayat, haddini bilmekten ibarettir.
Hayat, bedel ödemek ve haddini bilmekten ibaret-
tir. Şimdi maalesef hadsiz, haddini bilmeyen gençler
var. Yani şu bir aydır yaşanan olaylarda gençlerin kul-
Ülkemiz açısından doğru
bir toplum istiyorsak aile
içindeki kültüre çok önem
vermemiz gerekir.
1...,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,...68
Powered by FlippingBook