dosya
öğrencilerde panik ve kaos
oluşturmadan süreci yönetmesi ve
eğitimhayatlarının aksamaması
için sağlıklı iletişimve takiple destek
olması gerekir.
l
Çocuklarımıza derslerin yeniden
başlayacağını anlatalım. Bu kez
okula giderek değil, televizyon ya
da belirtilen diğer kanallardan.
Disiplinin, öğrenmenin, zamanı iyi
kullanmanın devamı için. Bu sıra
dışı günlerde elimizden geldiğince
günlük hayata devam edebilmemiz
için.
l
Anlatırken "virüs", "korona",
"hastalık", "ölüm", "salgın" gibi sözleri
pek kullanmayalım. Hele de somut
dönemdeki çocuklarımız için hiç
vurgulamasak daha iyi. Gereksiz
korku ve kaygı yaymadan, durumu
en olumlu şekilde açıklayalım.
l
Bu dönemde sağlığımızı daha
iyi koruyabilmemiz için evde
kalmamız, daha çok temizliğimize
dikkat etmemiz gerekiyor. Bu yüzden
süreci çocuklara, “Okul bu şekilde
devam edecek." diye anlatabiliriz.
Neden derlerse, "Uzmanlar, doktorlar
böyle öneriyor, biz de uyguluyoruz."
şeklinde cevap verebilirsiniz.
l
Ebeveynler olarak onların rahat
öğrenebilecekleri ortamda olmalarına
yardımcı olalım. Belki uygun bir oda,
belki rahat konsantre olabilecekleri
sakin bir köşe.
l
"Al yavrummeyve ye, seversin."
programlara yöneldiğini ifade
ediyor: “Bu programlar öğrencilerle
aynı ortamda buluşmak için belki
faydalı oldu.” diyen Kargılı’ya
göre uygulamalar akademik
bilgi paylaşımında öğrencinin
öğretmeni verimli dinlemesinde ya
da tekrar yapmasında zayıf kaldı.
Derya Kargılı, süreçteki kendi
deneyimlerini ise şöyle anlatıyor: “Biz
okul olarak öğrencilerimizin kendi
öğretmenlerinin sınıf ortamında
ders anlatımlarını videoya aldık
ve youtube kanalına yükledik. Bu
yöntemin, öğrencinin istediği zaman
videoyu durdurması, kendi sınıf
ortamında öğretmenini görmesi ve
rahat dinlemesi, not alması açısından
verimliliği biraz daha fazla olmuştur.
Ayrıca sadece dersle kalmayıp sosyal
çalışmalar da yapıldı, örneğin bir
müzik resitali, bir sanat ekinliği ve bir
spor çalışması gibi…”
EBEVEYNLERİNGÖREVLERİ
Uzaktan eğitim sürecinde öğrencinin
eğitim faaliyetlerini takip etmek ve
çocuğumotive etmede en büyük rol
kuşkusuz anne ve babaya düşüyor.
Eğitimci Derya Kargılı, çocuklarının
eğitimini takip noktasında ebeveynlere
bir dizi tavsiyede bulunuyor:
l
Çocuğunmotivasyonu takip
edilerek, olumlu iletişimkurularak
uzaktan eğitimin sağlıklı geçmesine
destek olunmalıdır. Ailelerin
özellikle 1. sınıf ve 6. sınıf seviyesine
kadar olan gruplarda daha eğlenceli
hale getirilebilir. “Bu süreçte evde
sıkılan çocuklar için biraz daha
eğlenceli ders içerikleri olabilirdi.”
diyen Kargılı, EBATV yayınına destek
veren öğretmenleri de unutmuyor:
“Mesleğinde yetkin öğretmenlerimiz
anlatmış, hepsine teşekkür ederiz.”
3AYRI PLATFORMÖNERİSİ
EBA portalında ilk hafta yaşanan
sıkıntıları, sonrasında yapılan
çalışmaları ve sistemin daha aktif
kullanılması konusundaki önerilerini
Kargılı şöyle sıralıyor: “Daha önce
belirttiğimgibi, bir platformüzerinde
yoğunluk ya da giriş sıkıntısı
yaşamamak için her sınıf seviyesine
uygun ders saatleri konulması
gerekmektedir. MEB, uzaktan eğitimin
başladığı 2. gün zaten bu uygulamayı
devreye geçirmiştir, internet girişleri
daha kullanılabilir bir hal almıştır.
Bir diğer önerim ise EBA ilkokul,
EBA ortaokul, EBA lise şeklinde ayrı
internet platformları olsaydı daha
iyi olurdu. Her seviye ayrı saatlerde
internet ortamına bağlansaydı… Çok
daha verimli olurdu ve kendi sınıf
öğretmenleri ile e-okuldan alınan
listeler ile gruplar oluşturulabilseydi.
Her öğretmen öğrencisiyle başka bir
uygulamaya gerek kalmadan online
görüşme fırsatı bile yakalayabilirdi."
ALTERNATİFUYGULAMALAR
Peki süreç içerisinde okullar da kendi
imkanları ve kadrolarıylamevcut
uygulamalara ek yeni yöntemler
geliştiriyor mu? Bu konuda ne
gibi alternatif çalışmalar yapılıyor?
Uzmanımız Derya Kargılı’ya
soruyoruz…Kargılı, birçok okulun
zoom, skyp, webex gibi online
Yeşilay
22
"EVDE İYİ VE SAĞLIKLI YAŞAM"