Background Image
Previous Page  8 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 84 Next Page
Page Background

Kitap

‹‹

Konser

6-7-12 Aralık www.biletix.com

21 Kedide Sanat Tarihi

59 Yüz: Portreler

Brezilya: Geleceğin Ülkesi

Güney Denizi Hikâyeleri

VakıfBank Kültür Yayınları’nın

Türkçede ilk kez yayımladığı “21

Kedide Sanat Tarihi” isimli kitap, okuru

sanat tarihinde sıra dışı bir yolculuğa

çıkarıyor. Bunu yaparken de akımlar ve

sanatçılarla ilişkilendirilerek

tasarlanan kedileri kullanıyor.

“Brezilya: Geleceğin Ülkesi” isimli kitap, kendini

yok etmekte olan Avrupa’dan kaçan yazar Stefan

Zweig’in onu doğal güzelliği, hoşgörüsü ve

barışçıllığıyla çeken ülke olan Brezilya’ya olan

sevgisini anlatıyor.

“Güney Denizi Hikâyeleri” isimli kitap, büyük

serüvenlerin büyük yazarı Jack London’ın Güney

Pasifik’in gerçeğine çarpıcı bakışını konu ediyor.

Ketebe Yayınları’ndan çıkan “59 Yüz: Portreler”

isimli kitap, alışılmış portre çalışmalarından uzak

tarzı ile 59 önemli yüzü çizimlere taşıyor.

NİSAN

VakıfBank Kültür Yayınları’nın

(VBKY) okurla buluşturduğu “21

Kedide Sanat Tarihi” adındaki

kitapta, tarih boyunca birçok

kültürde simgeleştirilen kedilerin

sanatçıların atölyelerinde

yer almalarına ilişkin bilgiler

veriliyor. Sanat akımlarının nasıl ortaya çıktığının

ve sanatçıların nelerden etkilendiğinin aktarıldığı

kitabın illüstratörlüğünü Nia Gould, Türkçe çevirisini

ise Ebru Berrin Alpay yaptı. Kedilerle AntikMısır’da

başlayan sanat tarihi yolculuğu, günümüzden birkaç yıl

öncesinin Genç Britanyalı sanatçılarına kadar devam

ediyor. Kitabın sonunda ise sanatçıları ve akımları bir

bakışta özetleyen bir zaman çizelgesi bulunuyor.

Stefan Zweig’ı dünyada başka hiçbir ülke

Brezilya kadar cezbetmemişti. Yazar

İkinci Dünya S

avaşı’nın

ortasında, Avrupa

kendini yok ederken bu ülkeye geldi ve

buranın doğal güzelliği, barışçıl yaşam tarzı

ve insanlarının hoşgörüsüyle büyülendi.

Brezilya’yı her bakımdan Avrupa’nın karşı

modeli olarak değerlendiren Stefan Zweig, dünyanın

geleceğini burada görüyordu ve yaşamak için bu ülkeyi

seçmişti, ölmek için de burayı seçecekti. İlk kez 1941

yılında Stockholm’de yayımlanan Brezilya, Stefan

Zweig’ın bu ülkeye ilan-ı aşkını anlatıyor.

Kitapta yazar Jack London, bizi yüzyıl

öncesinin dalgalı denizlerine götürüyor.

19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın

başlarında Pasifik bölgesindeki değişik ada

topluluklarında ve teknelerde geçen Güney

Denizi Hikâyeleri’nin çoğunluğu yazarın

görgü tanığı olduğu gerçek olaylardan

esinlenmiş. Kişisel deneyimlere dayanan

anlatıların gücüyle aktarılan bu hikâyeler,

sömürgeler çağındaki Pasifik ülkelerini, emperyalizmle

egzotik ortam arasındaki ilişkiyi ve bölgenin zorlu

tropikal koşullarını irdeliyor. Sömürgecilerin, kaçırılıp

köle olarak satılan Güney Denizi adalılarına taktıkları

adla karatavuklar, topraklarını işgal eden tamahkâr ve

dolandırıcı Batılı tacirlerle başa çıkmak zorundaydılar.

İlk bakışta adalardaki yerli halkın kurban, yabancıların

da zorba olduğu bu coğrafyada, ezilen adalılar sonunda

zorbalığa isyan edip efendilerini öldürmeye, mallarını

çalmaya kalkınca işler tersine dönmüştü.

Çizimlerini ressam ve illustrator Necmettin

Asma'nın yaptığı, metinlerini Güven Adıgüzel'in

yazdığı "59 Yüz: Portreler", okuyucuyu alışılmış

portre çalışmalarından uzak bir tarzla tanıştırıyor.

Kitap; MalcolmX, Şeyh Şamil,

Necmettin Erbakan, Muhammed

Ali ve Rachel Corrie gibi

kuşandıkları vazife şuuruyla

hareket eden isimlerin hem

portrelerini içeriyor hem de bu

isimlerin ışık tuttukları, izledikleri

ve şiar edindikleri meseleleri de

okura işaret ediyor.

Yeşilay

8