Kitap
‹‹
Konser
6-7-12 Aralık www.biletix.com21 Kedide Sanat Tarihi
59 Yüz: Portreler
Brezilya: Geleceğin Ülkesi
Güney Denizi Hikâyeleri
VakıfBank Kültür Yayınları’nın
Türkçede ilk kez yayımladığı “21
Kedide Sanat Tarihi” isimli kitap, okuru
sanat tarihinde sıra dışı bir yolculuğa
çıkarıyor. Bunu yaparken de akımlar ve
sanatçılarla ilişkilendirilerek
tasarlanan kedileri kullanıyor.
“Brezilya: Geleceğin Ülkesi” isimli kitap, kendini
yok etmekte olan Avrupa’dan kaçan yazar Stefan
Zweig’in onu doğal güzelliği, hoşgörüsü ve
barışçıllığıyla çeken ülke olan Brezilya’ya olan
sevgisini anlatıyor.
“Güney Denizi Hikâyeleri” isimli kitap, büyük
serüvenlerin büyük yazarı Jack London’ın Güney
Pasifik’in gerçeğine çarpıcı bakışını konu ediyor.
Ketebe Yayınları’ndan çıkan “59 Yüz: Portreler”
isimli kitap, alışılmış portre çalışmalarından uzak
tarzı ile 59 önemli yüzü çizimlere taşıyor.
NİSAN
VakıfBank Kültür Yayınları’nın
(VBKY) okurla buluşturduğu “21
Kedide Sanat Tarihi” adındaki
kitapta, tarih boyunca birçok
kültürde simgeleştirilen kedilerin
sanatçıların atölyelerinde
yer almalarına ilişkin bilgiler
veriliyor. Sanat akımlarının nasıl ortaya çıktığının
ve sanatçıların nelerden etkilendiğinin aktarıldığı
kitabın illüstratörlüğünü Nia Gould, Türkçe çevirisini
ise Ebru Berrin Alpay yaptı. Kedilerle AntikMısır’da
başlayan sanat tarihi yolculuğu, günümüzden birkaç yıl
öncesinin Genç Britanyalı sanatçılarına kadar devam
ediyor. Kitabın sonunda ise sanatçıları ve akımları bir
bakışta özetleyen bir zaman çizelgesi bulunuyor.
Stefan Zweig’ı dünyada başka hiçbir ülke
Brezilya kadar cezbetmemişti. Yazar
İkinci Dünya S
avaşı’nınortasında, Avrupa
kendini yok ederken bu ülkeye geldi ve
buranın doğal güzelliği, barışçıl yaşam tarzı
ve insanlarının hoşgörüsüyle büyülendi.
Brezilya’yı her bakımdan Avrupa’nın karşı
modeli olarak değerlendiren Stefan Zweig, dünyanın
geleceğini burada görüyordu ve yaşamak için bu ülkeyi
seçmişti, ölmek için de burayı seçecekti. İlk kez 1941
yılında Stockholm’de yayımlanan Brezilya, Stefan
Zweig’ın bu ülkeye ilan-ı aşkını anlatıyor.
Kitapta yazar Jack London, bizi yüzyıl
öncesinin dalgalı denizlerine götürüyor.
19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın
başlarında Pasifik bölgesindeki değişik ada
topluluklarında ve teknelerde geçen Güney
Denizi Hikâyeleri’nin çoğunluğu yazarın
görgü tanığı olduğu gerçek olaylardan
esinlenmiş. Kişisel deneyimlere dayanan
anlatıların gücüyle aktarılan bu hikâyeler,
sömürgeler çağındaki Pasifik ülkelerini, emperyalizmle
egzotik ortam arasındaki ilişkiyi ve bölgenin zorlu
tropikal koşullarını irdeliyor. Sömürgecilerin, kaçırılıp
köle olarak satılan Güney Denizi adalılarına taktıkları
adla karatavuklar, topraklarını işgal eden tamahkâr ve
dolandırıcı Batılı tacirlerle başa çıkmak zorundaydılar.
İlk bakışta adalardaki yerli halkın kurban, yabancıların
da zorba olduğu bu coğrafyada, ezilen adalılar sonunda
zorbalığa isyan edip efendilerini öldürmeye, mallarını
çalmaya kalkınca işler tersine dönmüştü.
Çizimlerini ressam ve illustrator Necmettin
Asma'nın yaptığı, metinlerini Güven Adıgüzel'in
yazdığı "59 Yüz: Portreler", okuyucuyu alışılmış
portre çalışmalarından uzak bir tarzla tanıştırıyor.
Kitap; MalcolmX, Şeyh Şamil,
Necmettin Erbakan, Muhammed
Ali ve Rachel Corrie gibi
kuşandıkları vazife şuuruyla
hareket eden isimlerin hem
portrelerini içeriyor hem de bu
isimlerin ışık tuttukları, izledikleri
ve şiar edindikleri meseleleri de
okura işaret ediyor.
Yeşilay
8