Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  45 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 45 / 84 Next Page
Page Background

ifade etmekten çekinmemeyi

beraberinde getiriyor. Bu

eşikten geçilince de, çevrenin

eleştirilerini görmezden

gelebilmek kolaylaşıyor. Aslına

bakarsanız, fabrika ayarlarımızın

öngördüğünü, ancak ileri yaşta

uygulayabiliyoruz, kendimize

gecikmeli izin veriyoruz. Kültür

ve coğrafi şartlar da bu konuda

bir avantaj veya kısıt olabiliyor.

Örneğin Hindistan, Afrika ve

Güney Amerika ülkelerinde

renkli giyim, yaş sınırı olmaksızın

kendini gösteriyor. Son olarak da

belirtmek isterim ki, yaş aldıkça

gözlerde renkleri ayrıştıran koniler

yıpranıyor. Bu da sıcak ve kendini

daha çok gösteren renklerin

tercih edilmesi anlamına geliyor.

Kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda

renk seçimi yaptıklarını bilmek ve

saygı duymak gerekiyor.

Renk analizlerini nasıl

yapıyorsunuz? Nelere dikkat

ediyorsunuz? Renkler üzerinde

mi, tonlar üzerinde mi

duruyorsunuz?

Herkes her rengi giyer ancak

herbirimize yakışan kırmızı,

mavi, yeşil tonu farklıdır

diyerek başlayalım. Her birimiz,

kabaca 4 renk ailesinden birine

dahiliz. Bu renk grupları

da, ilgili mevsimde doğada

gördüğümüz renk paletinden

ilham alınarak isimlendirilmiş.

Tonların farklılığı sıcak veya

soğuk alt tonlu oluşlarından,

netlik veya yumuşaklıklarından

kaynaklanıyor. Renk analizi

seansında, yaklaşık 2 saatlik bir

süreçte, ayna karşısında kumaş

yansımalarını değerlendirdiğim,

kişinin cilt tonunu değiştiren

tonları elemek suretiyle bir çalışma

yapıyoruz. Cildi karartmayan veya

Yüzlerce kişiye renk analizi yapan Oya

Komar’a, “Ya sizin renkleriniz?” diye

sorduğumuzda şunları söylüyor: “Canlı

renkler kullanmıyorum, çünkü önüme

geçiyor. Benden rol çalıyorlar. Bu nedenle

soğuk alt tonlu yumuşak renkleri ve küçük

desenli kumaşları tercih ediyorum.

Pembe, mor ve mavi, birincil renklerim.”

Eylül 2017 45