

KORKUYLAMÜCADELEDE
ANLAYIŞ VE İLETİŞİMŞART
Okul çağı çocukları, korkuları
aracılığıyla çevrelerine uyum
sağlamayı ve problemlerle baş
etmeyi öğreniyorlar. Korku,
çocukları güvende tutan,
pozitif bir işleve de sahip.
Ancak unutulmamalıdır
ki, bazen çocuklar hem
sosyo-duygusal hem de
akademik açılardan olumsuz
etkilenebilecekleri korkular
da yaşayabiliyorlar. Bu
da okula yeni başlayan
çocuklarda okul korkusu
olarak kendini gösterebiliyor.
Bazı durumlarda okul
korkusu olarak adlandırılan
şey, gerçek bir korku ve
ayrılık kaygısının birleşimi
oluyor. Çocuğun yaşadığı
bu okul korkusunu anlamak
için onunla yakın iletişim
ve iş birliği içinde olmak
gerekiyor. Öncelikle çocuğu
suçlayıcı ve baskılayıcı ebeveyn
tutumundan kaçınılması ve bu
durumun geçici olduğunun,
başka çocuklarda da
görülebildiğinin ve kolaylıkla
düzelebileceğinin çocuğa
anlatılması önem taşıyor.
Okula gitmesi konusunda
ailenin tüm bireyleri olarak
kararlı ve ısrarlı olmak,
bu kararlılığı ve tutarlılığı
Okul çağındaki çocuklaradoğrubeslenmealışkanlığı kazandırmakhem
sağlıkları hemde başarıları için önem taşıyor. Öncelikle yemek saatleri
okul saatlerine göre belirlenmeli. Sabah, öğlen ve akşam yemeklerinin
yanı sıra ara öğünlerin de çocukların uzun süre aç kalmaması için
ders araları ve teneffüs saatlerine göre planlaması gerekiyor. Kahvaltı
alışkanlığı buyaşlarda edinildiğindenkahvaltımutlaka evdençıkmadan
önce yapılmalı ve çocuklara bir bardak meyve suyu veya bir bardak
sütle beraber tost veya ekmek, peynir, pekmez, yumurta, domates ve
salatalık şeklinde tercihler sunulması gerekiyor. Okul çocuklarında
demir yetersizliği, büyümeyi, öğrenme yeteneğini, dikkati, bilişsel
fonksiyonları, algılama ve okul başarısını olumsuz yönde etkiler. Bu
nedenle çocukların demirden zengin gıdalarla beslenmeleri gerekir.
Beslenme çantası ise farklı besin gruplarını içeren sağlıklı alternatiflerle
hazırlanmalı. Tamtahıllı sandviç ekmeğininarasınapeynir, ızgaraköfte
veya ızgara tavuklaberaber, bol yeşillikkonabilir; yanında ise ayranveya
süt tüketilebilir. Çocukların ara öğünlerde tüketmesi için ise mutlaka
meyve, fındık, ceviz, süt veya evde yapılmışmeyveli kek tarzı yiyecekler
konabilir. Masum gibi görünen ama zararlı etkileri olan fazla kalori
içerenasitli içecekler yerine ise ayran, süt veya taze sıkılmışmeyve suları
tercih edilebilir.
OKULÇOCUĞU
NASILBESLENMELİ?
Okulla
birlikteçocuk,
sosyalleşme
sürecinede
giriyor.Okul
çocuğun
sosyal kuralları
öğrenmesinde
birköprü
görevi görüyor.
Busüreçte
çocuk, yeni
kurallarla tanışıp
sorumluluklar
kazanıyor.
her birinin öğrenme stilinin
parmak izi gibi farklı olduğunu
ve başarı reçetesinin herkes
için aynı olmayacağını hiçbir
zaman unutmamalılar. İlkokula
başlayan çocuğun ödev
alışkanlığı edinmesi eğitim
öğretim hayatı boyunca öz
disiplinini geliştiriyor. Bu
alışkanlığı geliştirebilmek
için, anne-babalar öncelikle
çocuğa ders çalışmasına uygun
bir ortam hazırlamalı. Bu
ortam hazırlanırken mutlaka
çocuğun tercihleri göz önünde
bulundurulmalı. İkinci
aşamada ise uygun çalışma
saatlerini belirlemek geliyor.
çocuğa hissettirmek gerekiyor.
Çocuğun devamsızlık yapması
engellenmeli, çünkü çocuk
ne kadar çok devamsızlık
yaparsa tekrar düzenli olarak
okula gitmeye başlaması da o
kadar güçleşiyor. Sınıf içinde
ise görev verilmesi, öğretmeni
ile etkileşiminin artması
gibi küçük detaylar sorunun
çözülmesine yardımcı oluyor.
ÖDEVYAPMAALIŞKANLIĞI
NASIL KAZANDIRILIR?
Her çocuk yeni ve zor bir
bilgiyi, kendine özgü ve farklı
öğrenme stiline sahiptir.
Anne-babalar, çocukların
EYLÜL 2018 53