Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  53 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 84 Next Page
Page Background

KORKUYLAMÜCADELEDE

ANLAYIŞ VE İLETİŞİMŞART

Okul çağı çocukları, korkuları

aracılığıyla çevrelerine uyum

sağlamayı ve problemlerle baş

etmeyi öğreniyorlar. Korku,

çocukları güvende tutan,

pozitif bir işleve de sahip.

Ancak unutulmamalıdır

ki, bazen çocuklar hem

sosyo-duygusal hem de

akademik açılardan olumsuz

etkilenebilecekleri korkular

da yaşayabiliyorlar. Bu

da okula yeni başlayan

çocuklarda okul korkusu

olarak kendini gösterebiliyor.

Bazı durumlarda okul

korkusu olarak adlandırılan

şey, gerçek bir korku ve

ayrılık kaygısının birleşimi

oluyor. Çocuğun yaşadığı

bu okul korkusunu anlamak

için onunla yakın iletişim

ve iş birliği içinde olmak

gerekiyor. Öncelikle çocuğu

suçlayıcı ve baskılayıcı ebeveyn

tutumundan kaçınılması ve bu

durumun geçici olduğunun,

başka çocuklarda da

görülebildiğinin ve kolaylıkla

düzelebileceğinin çocuğa

anlatılması önem taşıyor.

Okula gitmesi konusunda

ailenin tüm bireyleri olarak

kararlı ve ısrarlı olmak,

bu kararlılığı ve tutarlılığı

Okul çağındaki çocuklaradoğrubeslenmealışkanlığı kazandırmakhem

sağlıkları hemde başarıları için önem taşıyor. Öncelikle yemek saatleri

okul saatlerine göre belirlenmeli. Sabah, öğlen ve akşam yemeklerinin

yanı sıra ara öğünlerin de çocukların uzun süre aç kalmaması için

ders araları ve teneffüs saatlerine göre planlaması gerekiyor. Kahvaltı

alışkanlığı buyaşlarda edinildiğindenkahvaltımutlaka evdençıkmadan

önce yapılmalı ve çocuklara bir bardak meyve suyu veya bir bardak

sütle beraber tost veya ekmek, peynir, pekmez, yumurta, domates ve

salatalık şeklinde tercihler sunulması gerekiyor. Okul çocuklarında

demir yetersizliği, büyümeyi, öğrenme yeteneğini, dikkati, bilişsel

fonksiyonları, algılama ve okul başarısını olumsuz yönde etkiler. Bu

nedenle çocukların demirden zengin gıdalarla beslenmeleri gerekir.

Beslenme çantası ise farklı besin gruplarını içeren sağlıklı alternatiflerle

hazırlanmalı. Tamtahıllı sandviç ekmeğininarasınapeynir, ızgaraköfte

veya ızgara tavuklaberaber, bol yeşillikkonabilir; yanında ise ayranveya

süt tüketilebilir. Çocukların ara öğünlerde tüketmesi için ise mutlaka

meyve, fındık, ceviz, süt veya evde yapılmışmeyveli kek tarzı yiyecekler

konabilir. Masum gibi görünen ama zararlı etkileri olan fazla kalori

içerenasitli içecekler yerine ise ayran, süt veya taze sıkılmışmeyve suları

tercih edilebilir.

OKULÇOCUĞU

NASILBESLENMELİ?

Okulla

birlikteçocuk,

sosyalleşme

sürecinede

giriyor.Okul

çocuğun

sosyal kuralları

öğrenmesinde

birköprü

görevi görüyor.

Busüreçte

çocuk, yeni

kurallarla tanışıp

sorumluluklar

kazanıyor.

her birinin öğrenme stilinin

parmak izi gibi farklı olduğunu

ve başarı reçetesinin herkes

için aynı olmayacağını hiçbir

zaman unutmamalılar. İlkokula

başlayan çocuğun ödev

alışkanlığı edinmesi eğitim

öğretim hayatı boyunca öz

disiplinini geliştiriyor. Bu

alışkanlığı geliştirebilmek

için, anne-babalar öncelikle

çocuğa ders çalışmasına uygun

bir ortam hazırlamalı. Bu

ortam hazırlanırken mutlaka

çocuğun tercihleri göz önünde

bulundurulmalı. İkinci

aşamada ise uygun çalışma

saatlerini belirlemek geliyor.

çocuğa hissettirmek gerekiyor.

Çocuğun devamsızlık yapması

engellenmeli, çünkü çocuk

ne kadar çok devamsızlık

yaparsa tekrar düzenli olarak

okula gitmeye başlaması da o

kadar güçleşiyor. Sınıf içinde

ise görev verilmesi, öğretmeni

ile etkileşiminin artması

gibi küçük detaylar sorunun

çözülmesine yardımcı oluyor.

ÖDEVYAPMAALIŞKANLIĞI

NASIL KAZANDIRILIR?

Her çocuk yeni ve zor bir

bilgiyi, kendine özgü ve farklı

öğrenme stiline sahiptir.

Anne-babalar, çocukların

EYLÜL 2018 53