Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  62 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 84 Next Page
Page Background

kültür

Yeşilay

62

eserler aracılığıyla dönemin

sosyo-kültürel özellikleri ve

sanat anlayışıyla günlük hayatın

her alanında karşımıza çıkan

çini ve seramiklerin desen ve

form çeşitliliği, hamur ve sır

kalitesindeki değişimleri takip

edebilir.

Sergide, müze koleksiyonunda yer

alan 274 Kütahya üretimi çini ve

seramik toplu olarak sergileniyor.

Serginin hazırlık aşaması ne kadar

sürdü ve nasıl ilerledi?

Müzede sergilerimizi hazırlarken,

önceliği koleksiyonumuzda

yer alan eserlere veriyoruz.

Belli temalar üzerine, depoda

yer alan ve mekan kısıtlaması

nedeniyle daha önce sergileme

imkanı olmayan eserlerimizi

bu sergiler vasıtasıyla

ziyaretçilerimizle buluşturuyoruz.

“Kütahya” sergimiz de müze

koleksiyonumuzda yer alan

eserlerden oluşuyor. Bu nedenle

sergi hazırlık aşamasında eserler

üzerinde zaman kısıtlaması

olmadan rahatça çalışabildik

ve bu durum bizim için büyük

bir avantajdı. Diğer sergilerde

olduğu gibi bu sergi için de

eserlerimizi büyük bir itinayla

sergiye hazırladık. Bütün eserlerin,

konservatörlerimiz tarafından tek

tek gözden geçirilerek bakımları

yapıldı ve sergilenmeye hazır

hale getirildi. Sergiyle aynı adı

taşıyan “Kütahya” sergi kitabı için

ise yaklaşık iki senedir yoğun bir

çalışma içerisindeydik. Bu kitap,

hem eserlerin çeşitliliği hem de

Osmanlı arşivleri çalışması ve

kaynak taramasıyla bu alanda

yapılmış en güncel çalışma

oldu. Yayın çalışması sırasında

konuyla ilgili daha önce yapılmış

çalışmaların taranmasının yanı

sıra yurt içi ve yurt dışındaki

diğer Kütahya çini ve seramik

koleksiyonlarını, cami, kilise,

saray gibi yapıların içinde

kullanılan Kütahya çinilerini

de araştırmamıza dahil ettik.

V

ehbi Koç Vakfı

Sadberk Hanım

Müzesi, koleksiyonları

arasında önemli bir yere

sahip olan “Kütahya Çini ve

Seramik Koleksiyonu”nu süreli

bir sergiyle sanatseverlerle

buluşturuyor. Küratörlüğünü,

Hülya Bilgi ve İdil Zanbak

Vermeersch’in üstlendiği

sergide, eski çağlardan

günümüze kadar seramik

üretimini kesintisiz olarak

sürdüren ve Osmanlı

döneminde İznik’ten sonra

ikinci önemli çini üretim

merkezi olan Kütahya’da

üretilmiş çini ve seramik

örnekleri yer alıyor. Serginin

küratörlüğünün yanı sıra müze

müdürlüğü görevini de yürüten

Hülya Bilgi ile keyifli bir sohbet

gerçekleştirdik.

Sergi, ziyaretçilerini nasıl bir

yolculuğa çıkarıyor?

Sergide yer alan Sadberk

Hanım Müzesi Kütahya Çini ve

Seramik Koleksiyonu, Osmanlı

döneminde Kütahya’da 18. ve

20. yüzyıllar arasında yapılan

üretimin bir yansıması.

Ziyaretçiler, Kütahya çini

ve seramik üretimlerinin

gelişiminin hem sanatsal hem

de zanaat olarak anlaşılmasına

imkan tanıyan zenginlikteki

ŞebnemCAN KILINÇARSLAN

“KÜTAHYA, SadberkHanımMüzesi KütahyaÇini veSeramikKoleksiyonu”

sergisi, SadberkHanımMüzesi’nde sanatseverlerlebuluşuyor. 8Mart’ta

kapılarını açan sergiyi, 25Kasım’akadar ziyaret edebilirsiniz.

TARİHİ KÜTAHYAÇİNİ VE

SERAMİKLERİ SERGİLENİYOR