Sigara, 31 Mayıs Dunya Sigarasiz Gunu - page 22

yüzleşmenin en temelde yaşandığı döneme kar-
şılık geliyor diyebiliriz. Türkiye’de gençlik dendi-
ğinde bir yandan umut olarak veya geleceğin te-
minatı olarak tırnak içersinde değerlendirilirken
bir taraftan da susması gereken, bazı konularda
itaat etmesi gereken, uslu olması gereken bir ta-
nımlamanın da biz toplum tarafından kullanıl-
dığını görüyoruz. Apaçi gençlikte ise gençliğin
o bütün heyecanı, kıpır kıpırlılığı, yerinde dura-
maz hali bu gençlerde de farklı bir şekilde teza-
hür ediyor diyebiliriz.
Apaçi kavramı bilhassa İstanbul’da çok yaygın bir
akımhaline geldi diyebiliriz. Apaçi gençlik tanımını
biraz detaylandırabilir misiniz?
Apaçi kavramını şöyle tanımlayabiliriz; toplu-
mun özellikle orta sınıf ve altının göçle gelmiş,
kentte, İstanbul’da tutunma sorunu yaşayan, ge-
rek eğitim kanallarından büyük oranda yoksun
olarak hayata devam eden gerek iş imkanların-
da hizmet sektörünün en alt birimlerinde çalı-
şan, bu anlamda işçi olan ailelerin bir takım so-
runları olan çocukları diyebiliriz. Bu gençlerde
aile ilişkileri genellikle sorunludur; ciddi oran-
da madde kullanırlar, suça bulaşmışlardır, renkli
giyinmeyi, kendi tabirleriyle şekil şekil takılma-
yı ve gezmeyi toplumda bir kabul edilme çabası
olarak ortaya koymaya çalışırlar.
Apaçi kelime anlamı nedir? Nereden türemiştir?
1800’lülere kadar giden bir süreç bu aslında.
Amerika’dan kızıl derililerden gelen bir akım var
1850’lerde. Fransa, Amerika kıtasındaki yayıl-
macı politikasında Amerika’nın en doğu sınırı-
na ulaştığı sırada orada kendilerini ve kendi top-
raklarını vermeyen, satmayan bir kabileyle kar-
şılaşır. Bu apaçi kabilesidir. O serüven 1900’lerde
Romanya üzerinden Fransa’ya gelir. Kent merke-
zinde olay çıkaran, şiddete bulaşan, düzensizlik
yapan kişilere verilen genel bir adlandırmadır
apaçi. Genel olarak bulundukları yerde huzur-
suzluk ve uygunsuzluk çıkaran toplumun fark-
lı kesimleri olarak tanımlanır apaçi kavramı. Fa-
kat bizim burada apaçi kavramını daha farklı bir
şekilde ele almamız gerekiyor. Bu da apaçiliğin
kent merkezinde yine huzursuzluk çıkaran bir
gençlik kesimi olarak tanımlanmasının yanında
aslında büyük bir dışlamanın bir dili olarak üre-
tilen, bizim literatürümüzde kıro, maganda, zıro,
hırbo, amele olarak yer alan ve farklı toplum ke-
20
Bu çocukların sevdiği iki temel şey
var; uyumak vemadde kullanmak.
Aslında ikisi de özünde bu dünya-
dan kopup gitmenin temsili.
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,...74
Powered by FlippingBook