Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  69 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 69 / 84 Next Page
Page Background

KÜLTÜR

KİTAP

Tarihi roman türünün Türkiye’deki

en önemli temsilcilerindenDemet

Altınyeleklioğlu’ndanmuhteşem

bir Çanakkale romanı. Birinci Dünya

Savaşı tümşiddetiyle sürerken

Anzak birlikleri, İngilizlere destek

olmak içinGelibolu’da karaya çıkar

ve kendilerine ait olmayan bir sava-

şın içinde, kendilerine ait olmayan

bir nefreti dışarı vururlar…Anzak

GÜLÜM/BİR ÇANAKKALE

ROMANI

DEMET ALTINYELEKLİOĞLU

İNKILAP KİTABEVİ

birliklerinde hemşire olarak görev yapanHelen’in ise gözlerini

zafer hırsı bürümüştür. Ancak savaşın kıyameti içinde, yaralı

bir Türk subayını esir olarak hastane çadırına getirdiklerinde,

Helen ne kalbine ne de aklına söz geçirebilecektir. Çevrelerini

saran kan ve barut kokusuna rağmen TeğmenSuat ileHemşire

Helen, düşmanlığın içinde gizlenen enmasumduygulardan

birini, aşkı yaşayacaklardır. Nefretle de sulansa, toprağın daima

sevgiye gebe olduğunu işte o zaman anlayacaktır ikisi de…

Cephede filizlenen aşkların ilk şehitleri, kaybedilen ümitlerdir.

Adâlet Kitabı

, dünyanın en köklü

geçmişine sahipmilletlerinden olan

Türklerin adâlet anlayışını, idare ge-

leneklerinde bu anlayışın yerini, tarihî

süreçte yaşanan değişimve dönü-

şümleri, yüzyıllar içinde teşekkül eden

önemli hukuk ve adâlet kurumlarını

inceleyen araştırmalardan bir demet

sunmak amacıyla hazırlanmış. Eserle-

rin seçiminde, kronolojik bir bütünlük

ADâLET KİTABI

HALİL İNALCIK

YEDİTEPE YAYINEVİ

sağlanmaya çalışılmış, hukuk ve adâlet tarihimizin önemli me-

selelerinin incelendiği çalışmalara özellikle yer verilmiş. Kitap;

İslamiyet’ten önce ve sonra Türk devlet geleneği ve bu gelenek

içinde hukuk ve adâletin yerinin anlaşılması, Türklerde köklü bir

hukukî geleneğin olduğunun ispatlanması, Osmanlı yargı siste-

minin ve terminolojisinin anlaşılması ve geçirdiği dönüşümlerin

değerlendirilmesi ve yargı kurumlarının incelenmesi açısından

geçmişten günümüze geniş bir tarihi yelpazede Türk hukuk ve

adâlet tarihini sunuyor.

Sufi ve Sanat

, şiir, kitap, hat,

mimari, musiki, çini, tezhip,

ciltçilik gibi geleneksel İslâm

sanatlarının anlamlandırıl-

masında tasavvufun rolünü

anlatan, kâğıda, yazıya, notaya,

taşa nakşolmuş bir düşünce-

nin kodlarını açmaya çalışan

muhtelif konuşmaların bir

araya getirildiği, sanat felse-

SUFİ VE SANAT

MAHMUD EROL KILIÇ

SUFİ KİTAP

fesi bağlamında çok mühim noktalara ışık tutan

bir eser. Tasavvuf süzgecinden geçmiş olan İslâm

dinini, estetize edilmiş ilâhî bir yaşam olarak tanım-

layan sahanın uzmanlarından Mahmud Erol Kılıç,

kitap boyunca, manevî eğitimle kesret pazarından

vahdete yükselen erenlerin dünyasından hayatı ve

sanatı yorumluyor. Taç kapılarda tevhid semboliz-

minin, cami kubbelerinde âlem katmanlarının izini

süren bu eser, ne oldu da dinin metinleri letafete,

estetik düşüncelere bağlı latif insan tipi üretemez

hale geldi, sorusunun da cevabını barındırıyor

satır aralarında.

Her insan bir işe başlamadan

önce işin sonunda mutlu ol-

mayı, planladığı şeyin gönlüne

göre gitmesini ister. Kendi

dünyasında, kendi düşün-

cesinde dilediklerinin kendi

istediği şekilde sonuçlanma-

sıyla mutlu olacağını düşünür.

Ancak hep unutulan bir şey

vardır. Ya düşündüğünüz ya da

HAYIRLISI NEYSE O OLSUN

BEKRİ

ARUNAS YAYINCILIK

olmasını istediğiniz şey aslında sizin için hayırlı değilse?

Düşünsenize çok istediğiniz bir evlilik veya biri, belki de

bir iş. Çok para, başka bir ev, belki de başka bir ya-

şam, yeni arkadaşlar... İstemenin sınırı yoktur ve yüce

Rabbimizden isteyeceğiniz hiçbir şey ona ağır gelmez.

Dilek ve dua kapısı sonsuzdur. Mühim olan hep hayır-

lısını istemektir. İsteklerimizin hayırla sonuçlanması,

önümüzde duran, fakat göremediğimiz koca engellerin

aşılması için yapmamız gerekenler nelerdir? İşte tüm

bunların cevaplarını kolay, sade ve keyifli bir anlatımla

bir araya getirmiş bir kitap…

ME H TAP K E SK İ N

yesilay.org.tr

69

YEŞiLAY

NİSAN 2015