KÜLTÜR
KİTAP
Tarihi roman türünün Türkiye’deki
en önemli temsilcilerindenDemet
Altınyeleklioğlu’ndanmuhteşem
bir Çanakkale romanı. Birinci Dünya
Savaşı tümşiddetiyle sürerken
Anzak birlikleri, İngilizlere destek
olmak içinGelibolu’da karaya çıkar
ve kendilerine ait olmayan bir sava-
şın içinde, kendilerine ait olmayan
bir nefreti dışarı vururlar…Anzak
GÜLÜM/BİR ÇANAKKALE
ROMANI
DEMET ALTINYELEKLİOĞLU
İNKILAP KİTABEVİ
birliklerinde hemşire olarak görev yapanHelen’in ise gözlerini
zafer hırsı bürümüştür. Ancak savaşın kıyameti içinde, yaralı
bir Türk subayını esir olarak hastane çadırına getirdiklerinde,
Helen ne kalbine ne de aklına söz geçirebilecektir. Çevrelerini
saran kan ve barut kokusuna rağmen TeğmenSuat ileHemşire
Helen, düşmanlığın içinde gizlenen enmasumduygulardan
birini, aşkı yaşayacaklardır. Nefretle de sulansa, toprağın daima
sevgiye gebe olduğunu işte o zaman anlayacaktır ikisi de…
Cephede filizlenen aşkların ilk şehitleri, kaybedilen ümitlerdir.
Adâlet Kitabı
, dünyanın en köklü
geçmişine sahipmilletlerinden olan
Türklerin adâlet anlayışını, idare ge-
leneklerinde bu anlayışın yerini, tarihî
süreçte yaşanan değişimve dönü-
şümleri, yüzyıllar içinde teşekkül eden
önemli hukuk ve adâlet kurumlarını
inceleyen araştırmalardan bir demet
sunmak amacıyla hazırlanmış. Eserle-
rin seçiminde, kronolojik bir bütünlük
ADâLET KİTABI
HALİL İNALCIK
YEDİTEPE YAYINEVİ
sağlanmaya çalışılmış, hukuk ve adâlet tarihimizin önemli me-
selelerinin incelendiği çalışmalara özellikle yer verilmiş. Kitap;
İslamiyet’ten önce ve sonra Türk devlet geleneği ve bu gelenek
içinde hukuk ve adâletin yerinin anlaşılması, Türklerde köklü bir
hukukî geleneğin olduğunun ispatlanması, Osmanlı yargı siste-
minin ve terminolojisinin anlaşılması ve geçirdiği dönüşümlerin
değerlendirilmesi ve yargı kurumlarının incelenmesi açısından
geçmişten günümüze geniş bir tarihi yelpazede Türk hukuk ve
adâlet tarihini sunuyor.
Sufi ve Sanat
, şiir, kitap, hat,
mimari, musiki, çini, tezhip,
ciltçilik gibi geleneksel İslâm
sanatlarının anlamlandırıl-
masında tasavvufun rolünü
anlatan, kâğıda, yazıya, notaya,
taşa nakşolmuş bir düşünce-
nin kodlarını açmaya çalışan
muhtelif konuşmaların bir
araya getirildiği, sanat felse-
SUFİ VE SANAT
MAHMUD EROL KILIÇ
SUFİ KİTAP
fesi bağlamında çok mühim noktalara ışık tutan
bir eser. Tasavvuf süzgecinden geçmiş olan İslâm
dinini, estetize edilmiş ilâhî bir yaşam olarak tanım-
layan sahanın uzmanlarından Mahmud Erol Kılıç,
kitap boyunca, manevî eğitimle kesret pazarından
vahdete yükselen erenlerin dünyasından hayatı ve
sanatı yorumluyor. Taç kapılarda tevhid semboliz-
minin, cami kubbelerinde âlem katmanlarının izini
süren bu eser, ne oldu da dinin metinleri letafete,
estetik düşüncelere bağlı latif insan tipi üretemez
hale geldi, sorusunun da cevabını barındırıyor
satır aralarında.
Her insan bir işe başlamadan
önce işin sonunda mutlu ol-
mayı, planladığı şeyin gönlüne
göre gitmesini ister. Kendi
dünyasında, kendi düşün-
cesinde dilediklerinin kendi
istediği şekilde sonuçlanma-
sıyla mutlu olacağını düşünür.
Ancak hep unutulan bir şey
vardır. Ya düşündüğünüz ya da
HAYIRLISI NEYSE O OLSUN
BEKRİ
ARUNAS YAYINCILIK
olmasını istediğiniz şey aslında sizin için hayırlı değilse?
Düşünsenize çok istediğiniz bir evlilik veya biri, belki de
bir iş. Çok para, başka bir ev, belki de başka bir ya-
şam, yeni arkadaşlar... İstemenin sınırı yoktur ve yüce
Rabbimizden isteyeceğiniz hiçbir şey ona ağır gelmez.
Dilek ve dua kapısı sonsuzdur. Mühim olan hep hayır-
lısını istemektir. İsteklerimizin hayırla sonuçlanması,
önümüzde duran, fakat göremediğimiz koca engellerin
aşılması için yapmamız gerekenler nelerdir? İşte tüm
bunların cevaplarını kolay, sade ve keyifli bir anlatımla
bir araya getirmiş bir kitap…
ME H TAP K E SK İ N
yesilay.org.tr
69
YEŞiLAY
•
NİSAN 2015