Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  58 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 58 / 84 Next Page
Page Background

“Alâeddin hocamın sanat

yaşamında değişik

dönemleri simgeleyen

eserlere yer vermeye özen

gösterdik. Gençlik

yıllarından günümüze

gelene kadar geçen

dönemi en geniş şekilde

örneklemeye çalıştık.”

kültür

Yeşilay

58

anlatmak üzere gönüllü olarak

seminerler düzenledim. “Bilinen

sevilir” fikrinden yola çıkarak

TürkMüziği tarihinin değişik

dönemlerini hikâyeleştirerek ilginç

noktalarıyla gençlere anlattım ve

sazlar eşliğinde örnekler verdim.

Gördüm ki tanıdıkça ilgileri ve

merakları artıyor. Okuduğum

eserleri zevkle dinliyorlar. O zaman

bir kez daha anladım ki, gençlerde

TürkMüziği’ne karşı ilgi ve sevgi

uyandırmak tamamen bizlerin

elinde. Bu bir kültür politikası

olarak benimsenir ve hassasiyetle

uygulanırsa popüler kültürün

dejenere ürünlerinden bir parça

da olsa gençleri uzaklaştırmak

kesinlikle mümkün.

Vefa duygusu hayatın içinde pek

çok alanda göz ardı edilebiliyor.

Bu duygunun hakkını verebilmek

için neleri daha fazla yapmak

gerekli sizce?

Gelişen teknolojiye bağlı olarak

değişen yaşamkoşulları günümüzde

insanları hızla bireyselleştiriyor.

Aslına bakarsanız Türk Müziği’ni gerçekten de

estetik zevki olgunlaşmış, sanatsal duyarlılığı

gelişmiş, dolayısıyla belli bir yaşa ulaşmış

insanlar daha büyük bir zevkle dinliyor benim

gözlemlerime göre. Ancak bu durum, gençlerin de Türk müziği

zevkine sahip olmayacağı gibi bir algıya yol açmamalı.

Duman’ın zarif eşi ve oğlu ile

diyaloğa geçtim. Sağ olsunlar,

onlar kabul edince o iki eser de

albüme eklendi.

Türk Sanat Müziği nesiller

geçse de eskimeyecek. Yeni

bestecilerin ve sanatçıların

ortaya çıkması için sizce hangi

adımlar atılmalı?

TürkMüziği çok köklü bir

geçmişe sahip... Gerçekten de

zengin bir kültürel mirasın

ürünü... Dolayısıyla eskidikçe

gücü artan, kalitesi yükselen bir

sanat dalından bahsediyoruz. Bu

mirası eğitim yoluyla aktardığımız

gençler zaten günümüzde gayet

başarılı ürünler veriyorlar.

Ne var ki popüler kültürün

ürünleri kadar hızlı ve başarılı

tanıtılmadıkları için geniş

kitlelerin dikkatine takılmıyorlar.

Müziğimizin günümüzde de yeni

eserlerle gelişimini sürdürmesi ve

bu eserleri ortaya çıkaracak yeni

bestekârların yetişmesi elbette

gerekli zeminin sağlanmasıyla

hızlanacak bir süreçtir. Sadece

konservatuar eğitimine dayalı

olarak ilerleyemez. Normal

okullarda da müzik dersleri

bu anlamda yetenekli gençlere

kapıları açacak anahtarlar haline

getirilmelidir.

Türk Sanat Müziği’ni sanki belli

yaşın üzerindekiler dinliyor gibi

bir algı var, gençlerin bumüziğe

ilgisi konusunda neler söylemek

istersiniz?

Aslına bakarsanız TürkMüziği’ni

gerçekten de estetik zevki

olgunlaşmış, sanatsal duyarlılığı

gelişmiş, dolayısıyla belli bir

yaşa ulaşmış insanlar daha

büyük bir zevkle dinliyor benim

gözlemlerime göre. Ancak bu

durum, gençlerin de Türk müziği

zevkine sahip olmayacağı gibi

bir algıya yol açmamalı. Geçen

yıl kendi adıma bir sosyal

sorumluluk projesi geliştirdim ve

bir grup saz sanatçısı arkadaşımla

birlikte liselerde, üniversitelerde

TürkMüziği tarihini örnekleriyle