Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  21 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 84 Next Page
Page Background

yaş gruplarına ve hedef kitleye

özelleştirilmiş ve alan uzmanları

tarafından hazırlanmış

konuları içeren Türkiye

Bağımlılıkla Mücadele Eğitim

Programı (TBM), tüm öğrencilere

ulaşmaya devam ediyor. 32 bin

rehber öğretmenin birebir eğitim

alarak öğrencilere ulaştırdığı

bir koruyucu-önleyici eğitim

programı olan TBM ile öğrenciler

ve velileri bağımlılıklar ve

korunma yöntemleri hakkında

doğru, güvenilir ve detaylı

bilgilere sahip oluyor.

Milli Eğitim Bakanlığı’yla yapılan

işbirliği neticesinde hayata

geçirilen TBM kapsamında;

geçtiğimiz öğretim yılında

rehberlik öğretmenleri tarafından

yapılan eğitim faaliyetleri ile

13 milyon öğrenci ve 2 milyon

yetişkine ulaşıldı. TBM’nin yeni

eğitim döneminde de gerek

okullar gerekse ilgili bakanlıklar

ve kurumlar vasıtasıyla daha

geniş kesimlere ulaştırılması

planlanıyor. Her yaş grubuna özel

olarak hazırlanmış afiş, broşür,

kitap, sunum, videolardan oluşan

TBMmateryalleri, tbm.org.tr

web sitesinde yer alıyor.

Yeşilay, bağımlılıklarla

mücadele amacıyla,

okullarda görev yapan

rehber öğretmenlerin

eğitilmesine yönelik

olarak Okulda

Bağımlılığa Müdahale

(OBM) programını

hayata geçirdi.

Okullar açılınca okul önlerindeki madde satıcıları ya da kötü niyetli kişilere

karşı dikkatli olmak gerekiyor. Yeşilay'ın Farmatör Rehber Öğretmenleri bu

konuda alınabilecek önlemleri ve yapılması gerekenleri anlattı.

REHBERÖĞRETMENLER

GÖREVBAŞINDA…

Özelliklegünümüzdeteknolojiningelişmesiaynızaman-

daolumsuzdavranışlarındahızlayayılmasınanedenolu-

yor. Gençler birbirleriyle sürekli iletişimhalindeler. Her-

kes bir diğerinin ne yaptığını merak ediyor, birbirlerini

örnekalıyorlar.Aldığımız tedbirler ise sosyalmedyahızı-

nın gerisinde kalıyor. Bağımlılıklamücadelede en etkili yaklaşım, önlememo-

deli. Madde kullanan gençleri rehabilite etmenin yanı sıra bağımlılık risk gru-

bundaki gençleri madde kullanımını 'denemeden' önce korumak önceliğimiz

olmalı. Ergenlik döneminde gençler akran baskısına karşı koymakta zorlanır,

maddeyle tanışmaları genellikle arkadaşları aracılığıyla olur. Kendilerini ispat

etmek için çoğu zamanmadde teklifini reddetmezler. Bu nedenle öğrencileri-

mize gerektiğinde hayır deme becerisi kazandırmaya çalışıyoruz.

Aldığımız önlemlerden biri de gençleri bilinçlendirmek. 'Bilmediğimiz şeyden

kendimizi koruyamayız’ düşüncesinden yola çıkarak önce bağımlılık yapan

maddelerin neler olduğunu bilme, ardından bu maddelerin vereceği zararın

farkındaolma vemaddebağımlılığındankendini koruma şeklinde ilerleyenbir

eylemplanı uyguluyoruz. Aile eğitimleri bu planın zorunlu bir parçası. Aileler

çocuklarını korumak için bağımlılıklar hakkında bilgi sahibi olmalı. Bağımlı-

lıkyapıcımaddeleri tanımalı, kullanıncaortaya çıkandavranışların farkındaol-

malı ve gerekli olduğunda yardım alacakları yerleri bilmeliler. Ayrıca Emniyet

Müdürlüğü, SağlıkMüdürlüğü, Sosyal Hizmetler Müdürlüğü gibi diğer kamu

kurumlarla iş birliği içinde çalışmak da önemli. Böylece bağımlılıkla mücade-

lemizi birçok koldan desteklemiş oluyoruz.

Toplumsal farkındalık kazandırılması önemli. Tedbir

yöntemlerininyerindeveuygunönlemlerolduğunu,uy-

gulamada ortaya çıkanaksamaların İstanbul gibi büyük

şehirlerdenüfusunkalabalıkolması nedeniyleoluştuğu-

nudüşünüyorum. Konuyla ilgili bilgilendirme çalışmaları çok önemli. Ergen-

likdönemindebulunangençlerinmerakduygusunukamçılamadan, riski gör-

melerini vehayırdemebecerilerini kuvvetlendirmelerini sağlayacakçalışmalar

yapmalıyız. Yeşilay'ın hazırladığı dokümanların, ülke genelinde ortakbir dille

bağımlılıklarla mücadele etmede katkılar sağladığını, bilgi kirliliği olmadan,

aşırı korku ve aşırımerak uyandırmadan, gerektiği yerde, gerektiği kadar bilgi

sunarak gençlere hitap ettiğini belirtmeliyim. Bu çalışmaların sistematik ya-

pılması, mücadelede çok fayda sağlıyor. Şahsen bu tür çalışmalarda çalıştığım

grubun ortamını, riskli davranışlara bakış açısını, yaşamstilini ve aile yapısını

inceleyerek, bireysel ve okul olarak alabileceğimiz önlemleri saptıyorum. Risk

ve çözüm yöntemlerinin, ortama göre değişebileceğini de unutmadan.

Güngören Atatürk İlkokulu

Seda Akkaya ÖZGÜN:

“BİLMEDİKLERİ ŞEYDENKORUNAMAZLAR”

Bahçelievler İlçe Milli Eğitim

Müdürlüğü, Ercan AKKAN:

“TOPLUMSALFARKINDALIK

KAZANDIRILMASIÖNEMLİ”

EYLÜL 2018 21