Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  20 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 84 Next Page
Page Background

tbm.org.tr adresinden

bağımlılıklar hakkında

bilgiye ulaşabilirsiniz.

dosya

AİLE VE OKUL

YÖNETİMİYLE BİRLİKTE

KAPSAMLI MÜCADELE

En büyük soru ise çocuklarımız

için neler yapabileceğimiz

ve onları emanet ettiğimiz

okullardan beklentilerimiz. Ev

ortamından daha fazla vakit

geçirdikleri okullarda, yönetimin

akran baskısı ve baskı gören

çocuklar üzerinde alması

gereken çok fazla sorumluluk

var. Ama elbette bu sorumluluk

sadece okul yönetiminde değil,

bu süreç evden başlayıp okulda

bitiyor. İyi bir sorumluluk

bilinciyle yetişen çocuklar bu

bilinci okulda da sürdürerek

akran baskısıyla daha kolay

mücadele edebilir. Ailenin

ise çocukları ile bebeklikten

itibaren sağlıklı iletişimi, güvenli

Bunun yanında özellikle

ergenlik dönemi

ihtiyaçlarından olan “akranları

tarafından kabul edilme-

fark edilme-gruba dahil

olma-popüler olma” gibi

süreçlerin sağlıklı şekilde

ilerlemesi için okul yönetimi

ve öğretmenler de ergenlerin

kulüp aktivitelerine, sportif

faaliyetlere, müzik-sanat

uğraşlarına olanak sağlamalı,

destek vermeli ve akademik

başarıların yanı sıra bu

başarıları da tüm öğrenciler

önünde duyurarak, sertifika,

kupa vb. ile ödüllendirmenin

önemini vurguluyor. Bu

önlemler ergenin arkadaşları

tarafından fark edilme ve

değer görmeyi sağlıklı yollarla

sağlayabileceğini anlamasına

yardımcı olacaktır.

Burada ailenin ve okul

yönetiminin dikkat etmesi

gereken en önemli nokta ise

baskı gören çocuğun sosyal

çevresini değiştirmektir.

Unutulmamalıdır ki sosyal

çevre değişikliği tek başına

yeterli olmayabilir, ergen

kendini ifade edebilme, stresle

mücadele, kendini tanıma ve

“hayır deme” becerisine sahip

olmadığı takdirde benzer

arkadaş çevreleri kurmaya

devam edecektir. Ayrıca kuşak

çatışması nedeniyle aileden çok

arkadaşa yakın olması, sosyal

çevrenin değiştirilmesiyle

ters etki yaratabilir. Ergen

kendini arkadaş grubuna

daha çok bağlayarak aileden

uzaklaşabilir.

bağlanma ve güçlü aile ilişkileri

kurması çok önemli. Çocuğa

neye ihtiyaç duyduğunu,

ne hissettiğini açıkça ifade

edebileceği bir aile ortamı

oluşturmak gerekir. Ebeveynin

çocuğunu gözlemlemesi,

arkadaşları ve arkadaşlarının

ailesini tanıması, aile içi

kuralların açık olması çocukları

zararlı alışkanlıklardan uzak

tutma ve akran baskısıyla

mücadele etmede önem

taşımaktadır.

Okulların ise “Bağımlılıkla

mücadelede koruyucu/ önleyici

müdahale ve programlar

kullanmalarının” önemini

vurgulayan Alçekiç Yaman,

okullarda çok kapsamlı önlemler

alınması gerektiğini şu sözlerle

aktarıyor: “Öncelikli olarak okul

yönetimi ve rehberlik servisleri

işbirliği içinde öğrencileri

tanımaya yönelik uygulamalara

ağırlık vermesi, öğrencilerin

özel durumlarıyla (okuldaki

klikler, zorbalar, ailevi etmenler,

sosyoekonomik değişiklikler,

kayıp-yas süreçleri vb.) ilgili

öğretmenlerin bilgilendirilmesi,

aile ile işbirliği ve sürece

katılımı önem taşımaktadır.

Okuldaki tüm personelin ve

servis taşıtlarındaki personelin

bağımlılık yapıcı maddeler

ile ilgili bilgilendirilmesi ve

gerek nöbet saatlerinde gerekse

okul giriş çıkışlarında gözlem

yaparak durumlarında değişiklik

gördükleri öğrencilerle ilgili

mutlaka rehberlik servisi ve

yönetim ile iletişime geçmeleri

gerekmektedir.”

Okuldaki tüm personelin ve servis

taşıtlarındaki personelin bağımlılık yapıcı

maddeler ile ilgili bilgilendirilmesi ve nöbet

saatlerinde, okul giriş çıkışlarında gözlem

yaparak durumlarında değişiklik gördükleri öğrencilerle

ilgili mutlaka rehberlik servisi ve yönetim ile iletişime

geçmeleri gerekmektedir.

Yeşilay

20

AKRAN BASKISINA AİLE KALKANI