Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  50 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 50 / 84 Next Page
Page Background

Çocuk arkadaşlarıyla birlikte

oynarken paylaşmayı, beklemeyi,

iş birliği yapmayı da öğrenebilir.

Buna ilaveten çocuklar ellerine

geçen oyuncakları bozarak, kırarak,

parçaları ayırıp birleştirerek

hemmeraklarını giderir hemde

objelerin özelliklerini inceler ve

keşfederler.

Çocuklara gereğinden fazla

oyuncak almanın sakıncaları

nelerdir? Anne-babalar

O

yunun çocukluk

dönemindeki önemi

nedir? Oyun, çocuğun

duygusal ve zihinsel gelişimi

üzerinde nasıl etki eder?

Oyuncaklar, çocuğun seçme,

değerlendirme duygusunu ve hayal

gücünü geliştirirken aynı zamanda

da kendi kendine karar verebilme

ve belirli alanlarda beceriler

kazanmasına da olanak hazırlar.

Bu durumda bizler oyuncakları,

“gelişim basamakları boyunca

çocuğun hareketlerine düzen

getiren, zihinsel, bedensel ve psiko-

sosyal gelişimlerinde yardımcı

olan, hayal gücünü ve yeteneklerini

geliştiren tüm oyunmalzemeleri”

şeklinde tanımlayabiliriz.

Çocuklar için büyük öneme sahip

olan çeşitli boyut ve renklerdeki

oyunmalzemeleri aynı zamanda,

çocukların oynarken hem

eğlenmesine hemde renk, boyut,

biçim, şekil gibi kavramları

öğrenmelerine yardımcı olur.

Oyun ve oyuncaklar, yalnızca eğlenceli vegüzel zamangeçirmeyedeğil, aynı zamanda çocukları

duygusal ve zihinsel anlamda geliştirmeyede yardımcı oluyor. Oyunun, çocukların kendilerini ifade

etmesinin enbelirgin yoluolduğunubelirtenUzman PsikologÇağla Tuğba Selveroğlu, oyun ve

oyuncak seçimininönemi hakkındaki sorularımızı yanıtladı.

Oyun, çocuğun

UzmanPsikologÇağla TuğbaSelveroğlu

kendini ifadeetme yolu

Belit ŞENOL

çocuklarının bu yöndeki istekleri

karşısında nasıl bir yol izlemeli?

Çocuklar, özellikle de son dönemde,

herhangi bir şeye sahip olmak için

bekleme olgusundanmaalesef

habersizler; bu yüzden de çok

çabuk sıkılıyorlar. İhtiyaçlarından

daha fazla oyuncakları olduğunda

seçim yapmakta zorlanıyorlar. Bir

şey için sabretmeyi ve beklemeyi

de öğrenmediklerinde ellerindekini

çok hızlı tüketebiliyorlar. Bir

oyuncak kırılırsa nasıl olsa yenisi

alınır düşüncesiyle ellerindekini

değerini bilmek yerine hoyrat bir

şekilde kullanıyorlar. Bu sebeple,

bir yere gitmeden önce çocuklarla

anlaşma yapılabilir. “Gideceğimiz

yerde oyuncakçıya girebilirsin; 1-2

tane alma hakkın var ya da yalnızca

bakabilirsin.” şeklinde. Çocuk

“Çocuklar özellikle son

dönemde herhangi bir

şeye sahip olmak için

bekleme olgusundan

maalesef habersizler;

bu yüzden de çok çabuk

sıkılıyorlar. Bir şey için

sabretmeyi ve

beklemeyi

öğrenmediklerinde

ellerindekini çok hızlı

tüketebiliyorlar.”

yaşam

Yeşilay

50