Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  67 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 67 / 84 Next Page
Page Background

“Tarihi filmlerin,

dönem çalışmalarının

en heyecan verici ve

zor tarafı sizi o zamana

götürmesi, size oradaki

havayı solutması.

"

geliyoruz aslında. Bir yönetmen

olarak, oyuncularıyla kurduğu

diyalog, onlardan istediğini

almak ya da onlardaki cevheri

ortaya çıkarmak için nasıl bir

yol izliyor peki Günay? Şöyle

anlatıyor: “Aslında benim belli

bir taktiğim yok oyuncuyu

oynatmak konusunda. Bir

yönetmenin vazifesi oyuncunun

içinde olan, belki onun bile o

anda görmediği cevheri ona

duyumsatmak, hatırlatmak.

Sonrasını oyuncu başarır zaten.

Karakterin layığıyla ete kemiğe

bürünmesi, doğru şekillenmesi

için yönetmen de, oyuncu da,

varını yoğunu ortaya koyarak,

çaba harcamalı. Benim görevim,

oyuncunun içindeki söylediğim

gibi, belki de farkına varamadığı

karakteri ortaya çıkarmasını

sağlamak için yol göstermek,

fikir vermek…”

MİMARLIKTAN

YÖNETMENLİĞE

Günay, mimar kökenli bir

yönetmen. Mimarlığının da

sinemaya elbette ki sayısız

katkıları olmuş. Belki de o

yüzden, sıkılmadan, titizlikle,

hiçbir detayı atlamadan,

vizörün arkasında, setin orta

yerinde içinde ilmek ilmek

örerek büyüttüğü bir sabırla

çalışıyor. Günay mimarlığının

yönetmenliğine aktardığı

melekeleri ise şöyle anlatıyor:

“Mimarlık mekânı, zaman

mefhumunu ve ışığı insanla

birlikte düşünüp, mevcut

malzemeyi doğru işleyerek

işlevi olan bir yapı meydana

getirmektir. Sinemada da, eğer

proje sağlam temeller üzerine

bina edilmezse, sağlam, estetik

bir yapı, güzel bir film çıkmaz

ortaya…”

Peki, beş sezondur, ilk günkü

heyecanını kaybetmeden,

izleyicinin heyecan, aksiyon

ve ‘sinema tadı’ beklentisini

karşılamanın formülü nedir?

Anlatıyor Günay: “Değerli

yapımcımız Mehmet Bozdağ ile

OCAK 2019 67

Diriliş Ertuğrul'un formatını;

her sezon yeni bir hikaye, yeni

bir mekan ve yeni bir dünya

olacak şekilde oluşturduk.

Konu belli bir süreci takip etse

de, kahramanlar, mekanlar ve

olaylar zinciri değişiyor… Bu

bizi de izleyiciyi de, dinamik

kılıyor.”

Çekim tekniği, kurulan

atmosferin inandırıcılığı,

aksiyon sahnelerinin Batı

sinemasına parmak ısırtacak

kusursuzluğu ve hatta

tarihten aldığı ilhamın gücü

dışında, izleyene, yani ekran

karşısında oturan ‘insan’a

birebirde ne hissettiriyor

peki Diriliş Ertuğrul? Attığı

her adımı, düşünerek, bin bir

emek harcayarak atan Metin

Günay’da elbette bu sorunun

da, bir sanatçı, bir yönetmen

süzgecinden geçmiş ustaca bir

cevap var: “Dizide Ertuğrul,

içinde bulunduğu zorlu şartlara,

imkansızlıklara, kurulan

türlü tuzağa rağmen inandığı

değerler uğruna mücadele

ediyor. Bu günümüz insanını da

derinden etkiliyor… Ertuğrul,

her şeyden ötede insana:

‘Sakın umudunuzu bir an bile

yitirmeyin. Mücadele ederseniz

elbette başarırsınız’ mesajını da

veriyor…”