Background Image
Previous Page  18 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 84 Next Page
Page Background

Yiyecek, içecek, giyim ve daha birçok sektör reklamlarla satışlarını artırıyor.

İnsan sağlığına zararlı birçok ürünün hedefinde ise çocuklar var. Peki çocuklar

reklamlardan nasıl etkileniyor, onları bu reklamlara karşı nasıl koruyacağız?

Ç

Çocuk kanallarını hiç izledinizmi? Eğer evinizde çocuk varsa, siz

de bu kanallardaki, çizgi film aralarına serpiştirilmiş reklamları

görmüşsünüzdür. Özellikle çikolata, şeker ve dondurma rek-

lamları bu kanalların favorisi. İşte bu reklamları izleyen çocukla-

rınız da gördüklerini tabii ki sizden istiyor ve sonrasında içinden

çıkılamaz bir döngüde kendinizi bulu-

yorsunuz. Çocuklara hiç televizyon iz-

letmemek mümkün değil… Peki onları

korumak için ne yapmalı? Bu konuyu

PsikolojikDanışmanvePedagogMeh-

met Teber şöyle anlatıyor:

Markette ürün alırken yaptığımız se-

çimleri, farkına varmadığımızı düşün-

düğümüz reklamlar o kadar çok etki-

liyor ki? Meyve suyu dediğimde aklınıza gelen ilk marka hangisi

mesela? Neden o? Deterjan dediğimde aklınıza gelen ilk marka

hangisi peki? Reklamlar ve filmler göründükleri kadar masum

değil. Bir yandan insanları bilgilendirme, eğlendirme amacı gü-

den bu çalışmalar diğer yandan insanın bilinçaltını şekillendirmeyi

amaçlıyor. 25’inci kare gibi teknikler kullanılarak insanın yaptığı

seçimlerebilinçaltı ileyönveriliyor.

Çocukların bilinçaltını yönetmek çok önemli

Büyükfirmalarıniştahınıkabartan,üzerindeyönlendirmeyaptık-

larıentemelkitle iseçocuklar.İnsanbilinçaltınınenboş,birsünger

gibi emici olduğu dönem çocukluk dönemi çünkü. Bu dönemde

çocuk, tümgördüklerini, duyduklarını hızlabilinçaltınakaydediyor,

bukayıtlar onunseçimini vegeleceğini etkiliyor.

REKLAMLARIN HEDEFİ

ÇOCUKLARIN BİLİNÇALTI

MehmetTeber

yesilay.org.tr

18

YEŞiLAY

AĞUSTOS 2016

DOSYA