Yiyecek, içecek, giyim ve daha birçok sektör reklamlarla satışlarını artırıyor.
İnsan sağlığına zararlı birçok ürünün hedefinde ise çocuklar var. Peki çocuklar
reklamlardan nasıl etkileniyor, onları bu reklamlara karşı nasıl koruyacağız?
Ç
Çocuk kanallarını hiç izledinizmi? Eğer evinizde çocuk varsa, siz
de bu kanallardaki, çizgi film aralarına serpiştirilmiş reklamları
görmüşsünüzdür. Özellikle çikolata, şeker ve dondurma rek-
lamları bu kanalların favorisi. İşte bu reklamları izleyen çocukla-
rınız da gördüklerini tabii ki sizden istiyor ve sonrasında içinden
çıkılamaz bir döngüde kendinizi bulu-
yorsunuz. Çocuklara hiç televizyon iz-
letmemek mümkün değil… Peki onları
korumak için ne yapmalı? Bu konuyu
PsikolojikDanışmanvePedagogMeh-
met Teber şöyle anlatıyor:
Markette ürün alırken yaptığımız se-
çimleri, farkına varmadığımızı düşün-
düğümüz reklamlar o kadar çok etki-
liyor ki? Meyve suyu dediğimde aklınıza gelen ilk marka hangisi
mesela? Neden o? Deterjan dediğimde aklınıza gelen ilk marka
hangisi peki? Reklamlar ve filmler göründükleri kadar masum
değil. Bir yandan insanları bilgilendirme, eğlendirme amacı gü-
den bu çalışmalar diğer yandan insanın bilinçaltını şekillendirmeyi
amaçlıyor. 25’inci kare gibi teknikler kullanılarak insanın yaptığı
seçimlerebilinçaltı ileyönveriliyor.
Çocukların bilinçaltını yönetmek çok önemli
Büyükfirmalarıniştahınıkabartan,üzerindeyönlendirmeyaptık-
larıentemelkitle iseçocuklar.İnsanbilinçaltınınenboş,birsünger
gibi emici olduğu dönem çocukluk dönemi çünkü. Bu dönemde
çocuk, tümgördüklerini, duyduklarını hızlabilinçaltınakaydediyor,
bukayıtlar onunseçimini vegeleceğini etkiliyor.
REKLAMLARIN HEDEFİ
ÇOCUKLARIN BİLİNÇALTI
MehmetTeber
yesilay.org.tr
18
YEŞiLAY
•
AĞUSTOS 2016
DOSYA