Seviyeyi belirleyin
İzleyecekleri filmler konu ve işleniş açısından çocukların
rahatlıkla anlayabileceği şekilde olmalıdır.
Yalnız bırakmayın
Çocuklar yalnız başlarına televizyon seyretmemeli.
Yalnız olan çocuk, korku veren ve anlamadığı sahnelerde
kimseye bir şey soramaz. Çocukla filmde izlediği sahneler
ve sözcükler hakkında konuşmak gelişimi için yararlıdır.
Mesafeyi ayarlayın
Çocuk, televizyonu yakından seyretmemeli, rahat
edebileceği bir şekilde oturtulmalıdır. Böylece gözlerinin,
kas ve kemik yapısının bozulması önlenmiş olur.
Yemekle birleştirmeyin
Yemek yeme ve televizyon seyretme aynı anda olmamalı.
Yemek sofrası aile bireylerinin neşe içinde sohbet
edecekleri, iletişimkuracakları mekanlar olmalıdır.
Araç olarak kullanmayın
Televizyon, çocuk bakıcısı ve susturucusu olarak
kullanılmamalı.
OKULLAR AKTİF ROL OYNUYOR
Milli EğitimBakanlığı, okullara seçmeli medya
okur-yazarlığı dersi koymasına rağmen bu
ders çoğunlukla seçilmiyor oysa okul, medya
üzerine eğitim yapabilecek en etkili kurum olarak
karşımıza çıkıyor.
●
Çocuklar öğretmenleriyle birlikte 'nasıl bir medya
olması gerektiği' üzerine çalışmalar yapabilir,
bir yandan okul gazeteleri, radyoları kurarak
medyanın ahlakı ve erdemi önceleyen eğitimsel
bir bakış açısıyla yapılabileceğini gösterebilir.
●
Ders yerine zaman zaman sinema ya da
çizgi filmler izleyip, tartışarak nasıl seçici
olabileceklerine dair bilinç sahibi olabilirler. Yine
televizyonda izledikleri programları, okudukları
dergileri birlikte konuşarak faydalı ve zararlı
yönlerini ortaya koyabilir, böylece hep birlikte bir
farkındalık oluşturabilirler.
Sürekli
televizyon
izleyen çocukların
konsantrasyon
zorluğu çektiği bir
gerçek!
yesilay.org.tr
23
YEŞiLAY
•
HAZİRAN 2015