Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  23 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 84 Next Page
Page Background

Seviyeyi belirleyin

İzleyecekleri filmler konu ve işleniş açısından çocukların

rahatlıkla anlayabileceği şekilde olmalıdır.

Yalnız bırakmayın

Çocuklar yalnız başlarına televizyon seyretmemeli.

Yalnız olan çocuk, korku veren ve anlamadığı sahnelerde

kimseye bir şey soramaz. Çocukla filmde izlediği sahneler

ve sözcükler hakkında konuşmak gelişimi için yararlıdır.

Mesafeyi ayarlayın

Çocuk, televizyonu yakından seyretmemeli, rahat

edebileceği bir şekilde oturtulmalıdır. Böylece gözlerinin,

kas ve kemik yapısının bozulması önlenmiş olur.

Yemekle birleştirmeyin

Yemek yeme ve televizyon seyretme aynı anda olmamalı.

Yemek sofrası aile bireylerinin neşe içinde sohbet

edecekleri, iletişimkuracakları mekanlar olmalıdır.

Araç olarak kullanmayın

Televizyon, çocuk bakıcısı ve susturucusu olarak

kullanılmamalı.

OKULLAR AKTİF ROL OYNUYOR

Milli EğitimBakanlığı, okullara seçmeli medya

okur-yazarlığı dersi koymasına rağmen bu

ders çoğunlukla seçilmiyor oysa okul, medya

üzerine eğitim yapabilecek en etkili kurum olarak

karşımıza çıkıyor.

Çocuklar öğretmenleriyle birlikte 'nasıl bir medya

olması gerektiği' üzerine çalışmalar yapabilir,

bir yandan okul gazeteleri, radyoları kurarak

medyanın ahlakı ve erdemi önceleyen eğitimsel

bir bakış açısıyla yapılabileceğini gösterebilir.

Ders yerine zaman zaman sinema ya da

çizgi filmler izleyip, tartışarak nasıl seçici

olabileceklerine dair bilinç sahibi olabilirler. Yine

televizyonda izledikleri programları, okudukları

dergileri birlikte konuşarak faydalı ve zararlı

yönlerini ortaya koyabilir, böylece hep birlikte bir

farkındalık oluşturabilirler.

Sürekli

televizyon

izleyen çocukların

konsantrasyon

zorluğu çektiği bir

gerçek!

yesilay.org.tr

23

YEŞiLAY

HAZİRAN 2015