Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  29 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 29 / 84 Next Page
Page Background

etkili ve verimli bir biçimde erişir; elde ettiği bilgiyi ve

onun kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirir, kendi

bilgi dağarcığına ve değer sistemine katar; ulaştığı

bilgiyle önceki bilgilerini karşılaştırır; ulaştığı bilgiyi

bireysel olarak veya bir grubun üyesi olarak belirli bir

amacı gerçekleştirmek üzere etkili biçimde kullanır.

Özetle, gereksinimin ayırdına varır; gereksinimini

giderecek bilginin niteliklerini ve içeriğini belirler;

bulunduğu yeri saptar; ulaşır; değerlendirir; kullanır ve

paylaşır.

ÇOCUKLARINA İZLETMEYECEĞİNİ DİĞER

ÇOCUKLARADA İZLETME!

Bilinçli yayıncılık içinde neleri barındırır, temel

öğeleri nedir?

Tek bir tümceyle yanıtlayabilirim: Değerli yayıncılar,

Medya profesyonelleri! Kendi çocuklarınıza

izletmekten kaçındığınız televizyon ve bilgisayar

programlarını diğer çocuklara da izletmeyin. Bilinçli

yayıncılık, çocuklarımızın bedensel daha önemlisi

ruhsal en önemlisi de akıl sağlığını korumak ve

sağlıklı bireyler olarak topluma kazandırmak için

şiddet, cinsellik, tehlikeli davranışlar, yalan, çıplaklık,

ayırımcılık, saldırgan dil, alkol, uyuşturucu, sigara,

büyülü görüntüler gibi içeriklerden uzak yayınlar üretir

ve dolaşıma sokar.

Türkiye'de medya yozlaştırıyor mu, eğitiyor mu?

Medyanın görevi nedir?

Medyanın temel görevleri; bilgilendirme, yönlendirme,

eğitme, duyguları dile getirme, toplumsal ilişki kurma ,

eğlendirme, uyarmadır. Medya bireylerin ve toplumun

değer yargılarını biçimlendiren en önemli kurumdur.

Ben Türkiye’demedyanın eğittiğine açıkcası

inanamıyorum.

Medyanın gerçekliği kurguluyor olması, medya

okuryazarı olmayı gerektiren en önemli nedendir. Medya

okuryazarlığı insanlara çevrelerinde olanları ve kendilerine

“gerçek” olarak sunulan bilginin gerçekliğini sorgulama

konusunda eleştirel bir bakış açısı kazandırması nedeniyle

önemlidir.

Nasıl bilinçli medya tüketicisi olunur?

Bilinçli medya tüketicisi, gereksinimduyduğu bilginin

yapısını ve boyutunu belirler; gereksinimduyduğu bilgiye

BİLİNMİYOR

OKURYAZARLIĞI

YA

yesilay.org.tr

29

YEŞiLAY

HAZİRAN 2015