Background Image
Previous Page  18 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 84 Next Page
Page Background

H

Her bireyinalışkanlıkları vardır. Ancakkişi alışkanlığı değil,

alışkanlıkkişiyi yönlendirmeyebaşlamışsa, bunabağımlılık

denir. Kişininartıkonsuzyapamaması, gittikçedaha fazlaalmak

istemesi, aldığı dozunmiktarını doğrukestirememesi, hayatını

bağımı olduğumaddeyegöredüzenlemeyebaşlaması bunun

belirtileridir.

Maddebağımlılığınınbüyükölçüdeçocuklukvegençlik

döneminedenkgelmesi, ilgili gruplar üzerindedahayoğun

tedbirlerinalınmasını gerekli kılmaktadır. Bireyler 18yaşına

geldiklerindekendi başlarınakarar verebilmeyeterliliğinesahip

olduğunuzannederler. Buyaştanönceki tedbirler iseeğitimi

kurumu tarafındanalınmalıdır. 6yaşında ilkokulabaşlayanbir

çocuk, 18yaşını bitirinceyekadar eğitimsistemi içindedir. Buda

özelliklemaddebağımlılığınakarşı önlemlerindeeğitimsistemi

içindealınması gereğini ortayaçıkarmaktadır.

ÇOCUKLARDAMERAKUYANDIRMAMAYADİKKAT!

Bağımlılıkçocuklukdönemindebilmezlikvemeraktan,

ergenlikdöneminde isekimlikkazanmaduygusundanve

taklittenkaynaklanmaktadır. Çocuklukdönemi bireyin, ayırt

edemeyeceği kadar karmaşıkbir dünya ilekarşı karşıya

kalmasınınbir sonucu

olarak, neyin iyi, neyinzararlı

olduğununayırt edilemediği

bir dönemdir. Budönemde önleyici

etkinliklerindahaçokbilgilendirici düzeydeolması yeterlidir.

Hattabilgilendirmeninçocuklardamerakduygusunayol

açmamasınaözengösterilmelidir. Gerçekler oldukçasomut

şekildeanlatılmalı, kötüörnekler onlarınanlayabilecekleri şekilde

deşifreedilmelidir.

ERGENLİKTEBAĞIMLILIKEĞİTİMİ

Ergenlikdönemindebağımlılıkçoğuzamankimlikkazanma

duygusununbir uzantısı olarakortayaçıkmaktadır. Budönemde

özgünbir kimlikduygusuoluşturmayaçalışanergen, kendini

değişik rol vedurumlardasınamaktadır. Ergenlikaynı zamanda

sınır duygusununbelirlendiği dönemdir. Genç, akşamkaçta

geleceğininsınırını öğrenmek ister ve istenensaattengeçya

daerkengelereksınırınher iki tarafını dadeneyimlemek ister.

Sınır, ancakgeçildiği zamananlaşılır. Bağımlılıkkonusundasınırı

geçmekdiğerlerindendaha tehlikelidir. Buyüzdenergenin

sınırı geçmemerakını hissetmedensınırın farkınavarması

BAĞIMLILIKLA MÜCADELEDE

Bağımlılıkları önlemede en etkili

yöntemlerden biri de eğitimdir hiç şüphesiz.

Bu noktada bireyin çocukluktan ergenlik

döneminin bitişine kadar bağımlılık hakkında

bilinç sahibi olmasında okulun etkisi büyüktür.

EĞİTİM ŞART!

yesilay.org.tr

18

YEŞiLAY

KASIM 2015

DOSYA

“Madde

bağımlılığı

merak ve kimlik

duygularıyla ilişkilidir ve

okulun bu bağlamda görevleri

vardır. Okulun genel bir

bilgilendirme görevinden çok,

merak ve kimlik duygularını

doyurucu etkinlikler

sağlaması

gerekir.