Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  20 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 84 Next Page
Page Background

yesilay.org.tr

20

YEŞiLAY

NİSAN 2017

DOSYA

Ç

Çocuklar, dünyayı fark etme yolunda sosyal hayatlarına ilk

adımı aileleriyle birlikte atıyor. Ama zaman geçtikçe, kendi ak-

ranlarıyla da iletişime geçip onlarla artık daha fazla vakit geçir-

meye başlıyorlar. Akranlarıyla yıllar içinde kurdukları iletişim,

aile içi veya kardeşleriyle kurdukları iletişimden farklılaşıyor,

zamanla daha karmaşık bir sosyal yapıya dönüşüyor. Çocuk-

ların akranlarıyla kurdukları bu iletişim, akranlarından aldıkları

eğitim, alışkanlıklar ve davranış biçimleri, onların gelecekteki

hayatlarını da şekillendiriyor.

Anaokulundan itibaren, çocuklar yeni arkadaş bulma, bu arka-

daşlıkları koruma, kendi akranlarının oluşturduğu gruplara dahil

olma gibi interaktif bir sosyal dünyaya giriyor. Bu dünyada, kriz

yönetiminden saygı kazanmaya, öfke ve duygu kontrolünden

duygularınıpaylaşmaya,fikirsahibiolmayakadarherbiripsikoloji

ve sosyoloji bilimlerinin ana dalları olan birçok konuyla tanışıyor.

Bu kapsamda, akran iletişiminin genel olarak bir çocuğun yetiş-

kinliğe adım atmasında, gelecekteki sosyal yaşamının oluşma-

sında ve bir birey olarak dünyada var olmasında büyük önemi

bulunuyor. Bu konuda özellikle ergenlik dönemi, akran iletişimi-

ninenönemli dönemi olaraköne çıkıyor.

Her nekadar “çocukoyunu”

gibi görünsede, çocuklarınve

gençlerinbirbirleriylekurduğu

her iletişim, aslındabununçok

ötesinde. Akran iletişimi veeğitimi;

yaşambecerilerini geliştirme,

maddekullanımını engelleme,

bağımlılıklamücadelevebirçok

sağlıkkonularını kapsayanbüyük

bir haritanın önemli bir parçası

olarakdüşünülmeli.

ÇOCUK OYUNU DEĞİL,

AKRAN İLETİŞİMİ!