Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  23 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 84 Next Page
Page Background

yesilay.org.tr

23

YEŞiLAY

NİSAN 2017

İYİ BİR ARKADAŞ GİBİ

Akran eğitimci birey, genç olmanın anlamının, sorumlulukla-

rının ve zorluklarının farkında olan, birçok konuda akranlarına

oranla daha donanımlı ve dolayısıyla çevresine telkin ve tav-

siyelerde bulunan bir arkadaş olarak algılanmaktadır.

Akran eğitimi, sosyal etkileşim içerisindeki, statü bakımın-

dan birbirleriyle eşit durumda olan, dil, tutum ve davranış

Akran eğitimi, gençlerin kendi sağlıklarına gerekli önemi

vermeleri için ve kendi ilgi alanlarındaki konularda

etkinliklere katılmaları açısından önemli imkânlar

sunmaktadır. Aynı zamanda gün geçtikçe sosyal ve manevi

sorumluluklarından hızla uzaklaşan gençlere sorumluluk

vermek açısından da toplum açısından önemli bir düzenleme

yolu olarak kabul edilmelidir. İyi bir akran eğitimcisi:

Etkili bir etkileşim ve dinleme yeteneğine sahip olmalıdır.

Liderlik potansiyeline sahip olmalıdır.

Gerekli zaman, istek ve enerjiye sahip olmalıdır.

Yargılayıcı bir tutum ve davranış içinde olmamalıdır.

Akranları açısından örnek bir birey olma potansiyeli

taşımalıdır.

Hedef kitle tarafından kabul gören ve saygı duyulan bir

birey olmalıdır.

Eğitimlerde programdaki planlamalara göre tam katılımı

sağlamalıdır.

Eğitim sonrasında iyi ve etkili bir iletişim ve dinleme

becerisi kazanılır.

Sorumluluk alma duyguları gelişir.

Akranları tarafından saygı duyulan ve kabul gören bir

birey olurlar.

Liderlik vasıfları gelişir.

t

t

İYI BIR AKRAN EĞITIMI VE EĞITIMCISI

NASIL OLMALI?

AKRAN EĞITIMCI OLMAK

GENÇLERE NE KAZANDIRIR?

açısından benzerlik gösteren gruplarda, yaklaşım, davranış

ve bilgiyi modifiye etmek ve gençlerin kendi sağlıklarını ko-

ruma bilincini kazanmaları amacıyla gerçekleştirilen planlı,

programlı bir eğitim yöntemidir. Küçük gruplarla veya birey-

sel iletişim yoluyla, işyerleri, dini mekânlar, okullar, kulüp-

ler, üniversiteler gibi gençlerin bulunabileceği birçok farklı

mekânlarda gerçekleştirilebilir.

Ortaöğretim öğrencileri ile yapılan bilgi yarışması, rol-oyun

veya hikâyeler gibi etkileşimli metotlar kullanarak sergilenen

programlar, gençlik kulüplerinde sahnelenen tiyatro oyunları

ve oyun sonrasında gerçekleştirilen grup tartışmaları akran

eğitimi etkinliklerine birer örnek olarak gösterilebilir.

Akran eğitiminde rol alan genç bireyler, dilin kullanımı, mü-

zik anlayışı, toplumsal roller (öğrencilik, kulüp arkadaşlığı

vb.) açısından ortak ilgi alanlarına sahip olunduğundan bilgi

aktarımının daha kolay olduğu gerçeğini ve akran grubunda

gençlerin görüş açılarının genişlediğini de belirtmektedirler.