ÖĞRENCİ,
ANNE VE BABANIN;
ÇOCUK,
Marmara Üniversitesi öğretimüyesi Prof. Dr. Osman Sezgin, rol
modelliği gelişimpsikolojisi ve sosyal öğrenme açısından değerlendirdi.
F
Filozof Konfüçyüs‘e “Yetkili olsanız devleti ve toplumu düzelt-
mek için nereden başlarsınız?” diye sormuşlar. O da “isimleri
düzeltmekle” diye cevap vermiş. Öte yandan Kur’an-ı Kerim’de
de Yüce Yaratıcı (Allah), Âdem Peygambere “isimleri öğretti”
yazmaktadır. Biz de rol modelin çocuklarımız açısından önemine
kelimelerin anlamını izah ederek başlamak istiyoruz. Günümüz
Türkiye’sindevepsikoloji alanındaoluncakelimelerinanlamındaki
önembir kat dahaartıyor.
‘ROL’ VE ‘MODEL’ NEDEMEKTİR?
Psikolojik açıdan ‘rol’ kelimesinin anlamından “A Comprehensive
Dictionary of Psychological and Psychoanalytical Terms” isimli
sözlükte üç ayrı şekilde söz edildiğini görüyoruz. Birincisi; sözlük
anlamları ile aynı manada kullanılmış; ikincisi; bir kişinin bir grup
içerisinde yerine getirdiği görev; üçüncüsü ise; bir grup içerisinde
belli bir pozisyondaki kişiden beklenilen ve bu kişi için karakteris-
tikolandavranışolaraknitelendiriliyor.
ÖĞRETMENİN AYNASIDIR
yesilay.org.tr
24
YEŞiLAY
•
ŞUBAT 2016
DOSYA