Araştırmaşirketi İpsos’unuzmanlarönderliğindeyaptığı araştırma, gençler-
de ‘rol model’ kavramı üzerine de sonuçlar içeriyor. Okul yaşamını tamam-
lamış, hayata atılmış, 24-29 yaş arası çalışan genç yetişkinler yani Y kuşağı
dediğimiz gençler üzerinde yapılan çalışmada, onların değerleri, hayattan
beklentileri, hayalleri, markalara bakışları yer alıyor. Araştırmadan özetle şu
başlıklar çıkmış:
1. Farklılık-Benzerlik:
Her zaman farklı ve yeni olanı arıyorlar, bu kıyafetle-
rinde de, gittikleri mekanlarda da, internet üzerindeki paylaşımlarında da
kendini gösteriyor. Ama başka bir dinamikde çok farklılaşmamak. Çünkübu
dışlanmayı getireceği içinbundandaçekiniyorlar.
2.Esneklik:
Ykuşağıesneklikarıyor,kendini ifadeedebileceğiortamlardaol-
mak istiyor. Belirginvesert kurallardan, çerçevesi belli şartlardankaçıyorlar.
3. Teknoloji:
Belki de bu kuşağın en ayırt edici özelliği teknolojiye düşkünlü-
ğü. İnternet çağında büyümüş bir kuşak. En önemli bilgi edinme kaynakları
internet. Uzun, derinlikli, içine dalınıp araştırılacak bilgi kaynakları değil, kolay
ulaşılabilecekküçükbilgi paketleri arıyorlar.
4. Aile:
Geçmiş kuşaklardan farklı olsalar da Türkiye’deki Y kuşağının yine
gelenekselbirtarafıdavar.Ailebukişiler içinönemikoruyor.Aileyihembirrol
model olarak alıyorlar, hem de bir destek ünitesi olarak görüyorlar. Aileden
bekledikleri başka bir şey ise eşitlikçi ve özgür bir ilişki. Birçok alanda olduğu
gibi ailedendebaskı gördüklerindeuzaklaşıyorlar.
5.Dünya İle İlişki:
Teknolojinin de gelişmesi ile tabii ki dünyaya çok daha en-
tegre, global trendlerden daha çok etkilenen bir kuşak. Ancak Türklüğe, bu-
ralı olmak ile ilgili değerleresahipçıkıyorlar.
Y Kuşağının rol modeli ‘aile’
yesilay.org.tr
26
YEŞiLAY
•
ŞUBAT 2016
DOSYA