

dosya
T
ürk geleneksel
sanatlarındaki usta-çırak
ilişkisi aslında, hayatı,
varoluşu, öğrenme geleneğini de
içine alır. Usta çırağını, rehber
öğrencisini sadece mevzubahis olan
sanatın sırlarını, detaylarını değil,
yaşam gayesini ve maksadını, kendi
ruhuyla kurması gereken irtibatın
püf noktalarını ve sabrı öğretir.
Tezhip, hat, ebru ve özellikle de
hat sanatı ince işçiliğinin yanında,
sabırla, iğneyle kuyu kazarak hem
sanatta ve ruhta olgunlaşmayı
öğretir…Nihayetinde geleneksel
sanatlarımız, insan olarak
varoluşumuzla, Yaratıcı’yla olan
irtibatımıza ilişkin çok şey söyler.
Son yıllarda geleneksel sanatlara
ilginin arttığı biliniyor. Özellikle
İSMEK’lerin yıllardan beri verdiği
büyük çabayla pek çok öğrenci ve
usta yetişti…Hat da bu alanlardan,
gençleri tekrar içine çeken
sanatlarımızdan biri oldu.
İşte tam bu noktada sinemada hat
ile ilgili müthiş bir atak oldu. Murat
Pay’ın yönettiği Vildan Atasever,
Ozan Çelik ve sürpriz bir biçimde
Prof. Dr. Mim Kemal Öke’nin
başrollerini paylaştığı, hat sanatını
konu alan Dilsiz adlı sinema filmi
geçen hafta dünya prömiyerini
Saraybosna Film Festivali’nde
yaptı. Sanatına ve belki de biraz
hayata küsmüş bir hat ustası olan
Eşref Efendi (Mim Kemal Öke), bir
Geçen haftalarda dünya prömiyerini Saraybosna Film Festivali’nde yapan hat sanatı temalı
Dilsiz adlı filmin oyuncuları MimKemal Öke, Vildan Atasever ve yönetmen Murat Pay’la
buluştuk. Bize, hat sanatının sırları olan sabrı, sükuneti ve kibirden arınmayı anlattılar.
Göksan GÖKTAŞ
Fotoğraflar: Murat ŞENGÜL
Geleneksel sanatlarımız kişiyi sigara,
alkol gibi zararlı maddelerden de korur.
İnsan kendine doğru yol almak istiyorsa, ki
geleneksel sanatlarımız aslında bunu amaçlar,
bağımlılıklar da doğal olarak hayatlardan elenir…
Geleneksel sanatlarımız kişiyi
zararlı maddelerden de koruyor
MİMKEMAL ÖKE:
Yeşilay
34
BIRAKABİLİRSİN! "O" GÜN "BU" GÜN