Yeşilay Dergisi 2014 970.Sayı Uyuşturucuya Karşı Ortak Akıl - page 72

Yeni yüzyıl adeta yeni yüzyılı
oluşturan unsurlarla el birliği
yapmışçasına hatıralarımızı,
anılarımızı hafızamızdan sökmek
için büyük çaba sarf etmekte,
teknolojisini cazip gösterip geç-
mişi, kültürümüzü unutturmaya
çalışmakta ve köklümedeniyet-
Kesilen Gitar
Cüneyd Suavi
Zafer Yayınları
lere hatıralarını unutturup kendi tek düzelik girdabınamahkûm
etme becerisini göstermeye çalışmaktadır. Asıl mesleği mimar
olan, fakatmimarlık ile estetikleştirdiği edebiyatıyla karşı-
mıza çıkanCüneydSuavi, yok etme çabasının olabildiğince
var olduğu bir toplumda hafızasını korumayı amaç bellemiş,
anılarını hikâyeleştiripÇokSesli Hatıralar ana başlığı altında, Ha-
yatın İçindenHikâyeler adlı bir önceki eserinin kısmen devamı
kıvamındaki KesilenGitar adlı yapıtıyla, geçmişine sıkı sıkıya
bağlanmak isteyenlerin karşısına çıkmıştır.
Türk hikâyeciliğinin son dö-
nem durmayan kalemlerinden
olan, adeta Ahmet Midhat
Efendi’nin lakabı misali “kırk
beygir gücünde yazı makina-
sı” ndan mütevellit Mustafa
Kutlu, bir önceki deneme ki-
tabını daha henüz bitirmişlere
sıcağı sıcağına bir kitap daha
Dem Bu Demdir
Mustafa Kutlu
Dergâh Yayınları
sunmaktadır; Dem Bu Demdir. Hikâye türünün temsilcisi
olarak tanıdığımız Kutlu, bir önceki kitabı Vatan Yahut
İnternet adlı kitabının bir nevi devamı niteliğinde çıkarmış
bu eserini. Yirmi yıllık gazetecilik serüveninde ortaya
çıkan yazılarından oluşan bu deneme kitabı, yaşadığı
topraklarda bir yabancı gibi hayat süren, kendi ordularıyla
vurulan bizler için, öz’e yolculuk yapmak adına okunulası
eserlerdendir.
Türk Edebiyatı sahasının mo-
dern anlamda ivme kazandığı
dönemde yazdığı eserleriyle
edebiyatımızda roman türüne
profesyonellik katan Peyami
Safa’nın, psikolojik bir macera
içeren eseridir; Bir Tereddü-
dün Romanı. Görünürde ana
Bir Tereddütün Romanı
Peyami Safa
Ötüken Neşriyat
karakterin aşk hayatındaki kararsızlıklarını içeren bu klasik
yapıt, buz dağının görünmeyen kısmında; 1930’lu yıllarda
yaşayan edebiyat aydınlarının bir nevi içinde yaşattıkları
tereddütleri barındırmaktadır. Eserlerinde kendinden yola
çıkarak psikolojik tahlillere sık sık yer veren Peyami Safa, bu
eserinde de bir yazarın eserleriyle başarı kazandığını fakat
özel yaşantısında psikolojik karasızlıklar içerisinde kaldığını
izletmiştir okuyucuya. Türk klasiklerinin olmazları arasında
sayabileceğimiz bu eser, değerini kaybetmeden bugünlere
kadar gelmiş yapıtlarımızdandır.
Son dönemlerde bir edebi
türümüz yine zirvedeki yerini
ele geçirmiş durumda. Gerek bu
tür ve bu türü ortaya çıkaranlar
üzerinden hareketle oluşturu-
lan dizi/ler (Yedi Güzel Adam),
gerek bu türün yarışmaları, ge-
rekse bu türden eser verenlerin
SU BURCU
HÜSEYİN ATLANSOY
Hece Yayınları
sayısının artmasıyla tacını yeniden kapmıştır şiir. Şairinin kim
olduğu konusunda ayrıştırmaya gitmeden herkesin önem
verdiği bir tür olan şiir, okuyanın kendini aradığı bir limandır.
Son dönemşairlerimizden olan Hüseyin Atlansoy da içerisin-
de ara arametinler de barındırdığı Su Burcu adlı post-modern
şiir kitabıyla karşımızdadır. Şiir yolunu seçenlerden olan ve
“zaman inanınız ki biz; ‘seiko’ sevgiyi göstermez” dizesiyle
duygu kazanının Doğuda kaynadığına dikkat çeken Atlansoy,
modernle geleneği metinlerarasılık ilkesiyle birleştirerek bir
eser ortaya koymaya özen göstermiştir Su Burcu ile.
me ry em olcay
KÜLTÜR
KİTAP
yesilay.org.tr
70
YEŞiLAY
KASIM 2014
1...,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71 73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,...84
Powered by FlippingBook