ceksin, şimdi jimmy jib var ama o zamanlar öyle şeyler
        
        
          yok. Kamerayı masanın üzerine koyarlardı, masasının
        
        
          üzerine çıkardı kameraman, oradan çekerdi. Yani bu
        
        
          imkânlar içinde film çekilirdi. Para da yoktu. Ama yavaş
        
        
          yavaş, giderek çok daha güzel hale geldi. Çok daha iyi
        
        
          şeyler yapıldı teknikte.
        
        
          
            Senaryo, oyunculuk noktasında nasıl görüyorsunuz?
          
        
        
          Sinema olsun, televizyon dizisi olsun, bunların hepsi
        
        
          senaryoya bağlıdır. Önce senaryo olacak. Yani senar-
        
        
          yo olmadan hiçbir şey yapılamaz. Ona oyuncu şeker
        
        
          katacak, tuz katacak, bal katacak… Ama senaryo
        
        
          yok. Yani yazan yok daha doğrusu. O zamanlar çok iyi
        
        
          senaristler vardı. Şimdi onlar kalmadı. Ama olsun, bir
        
        
          şey olmaz. Gene yapılıyor, sen ona bak. Yani filmcilik
        
        
          ölmüyor bir türlü. Bir ara sinema ölüyor gibi oldu
        
        
          cinsellik ön plana çıktığı için. Ama onu da atlattı Türk
        
        
          sineması. Gerçekten bu işi benimseyenler, iyi yapanlar
        
        
          hala daha devam ediyorlar. Daha güzel şeyler yapıyor-
        
        
          lar. İnşallah daha güzelini yaparlar.
        
        
          
            Eskiden senaryo vardı dediniz.  Bunların en iyi örneği
          
        
        
          
            Hababam Sınıfı. Halen daha gördüğümüzde, aile boyu
          
        
        
          
            karşısına geçer izleriz. Peki, o filmi cazip kılan ne idi?
          
        
        
          Aslında Hababam Sınıfı çok sevilen bir film olduğu için
        
        
          izleniyordu. Ama Hababam Sınıfı’na kadar ve ondan
        
        
          sonra da çekilen o kadar güzel filmler var ki...
        
        
          
            Peki, diğer filmleri niye bu kadar göstermiyorlar?
          
        
        
          Ben bunu Rıfat Ilgaz’a sordum. “Ya hocam, bu film
        
        
          çok seyrediliyor, niye böyle, bunun nesi var” dedim.
        
        
          “Evladım” dedi, “Türkiye’de tedrisat sistemi değiş-
        
        
          mediği sürece Hababam Sınıfı daima tutacaktır”
        
        
          dedi. Çünkü Hababam Sınıfı’nın temelinde tedrisatla
        
        
          alay var. Yanlış tedrisat var, yanlış öğrenci yok.  Bi-
        
        
          rinci filmde zaten bunu anlatıyoruz; yanlış tedrisat
        
        
          dolaysıyla öğrenci yanlışa gidiyor. Tedrisat sistemi
        
        
          değişmediği sürece Hababam Sınıfı daima tutacak-
        
        
          tır evladım.
        
        
          
            Yeşilay’ın 1950’li yıllarda kurulmuş Yeşil Sahne’sinde
          
        
        
          
            de yer aldınız. Yeşil Sahne nasıl bir oluşumdu? Neler
          
        
        
          
            yaptınız bu sahne için?
          
        
        
          
            Rıfat Ilgaz derdi ki: “Türkiye’de tedrisat sistemi
          
        
        
          
            değişmediği sürece Hababam Sınıfı daima tutacaktır.”
          
        
        
          yesilay.org.tr
        
        
          62
        
        
          YESiLAY
        
        
          •
        
        
          Mart
        
        
          2014
        
        
          kültür sanat
        
        
          
            SİNEMA