Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  51 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 / 84 Next Page
Page Background

yaygınlaşması, bisikletin trafikte

daha çok saygı görmesi için

ülke genelinde sivil toplum

çalışmaları gerçekleştiren

dernek, bu amaç doğrultusunda

birçok kamu kurumu ve sivil

toplum kuruluşu ile ortak

organizasyonlar düzenledi ve

sonucunda birçok bisikletli

hareketin oluşmasına vesile

oldu. Farkındalık projeleri ve

önemli günler başta olmak

üzere pek çok farklı ulusal ve

uluslararası projede imzası

olan dernek, sosyal sorumluluk

projeleri, köy okullarına bağış

kampanyaları, bisiklet kursu,

seminer, konferans, yaz okulu

gibi etkinliklerde de aktif rol

üstleniyor. Yıllık ortama 60

etkinlik düzenliyor Türkiye

Bisikletliler Derneği. “SunTrip”,

"Study Road” gibi uluslararası

özel projelerle işbirlikleri

yapıyor. Bisiklet Dostu Okul,

Bisiklet Dostu Otel gibi projeleri

hayata geçirmek için el veriyor.

Ve gelelim Türkiye’deki

duruma... Murat Suyabatmaz,

güncel gelişmeleri şöyle

arttıracak kamu spotlarına da

öncelikli olarak ihtiyacımız

var. Diğer yandan güvenli

ayrılmış bisiklet yollarının hızla

arttırılmasına devam edilmeli...”

Özetle gelişmeler elbette yeterli

değil ama umut verici... Çünkü

her geçen gün uzayan bisiklet

parkurları, neredeyse tüm ülkeye

yayılan bisiklet festivallleri,

nereye giderse bisikletini

de götüren yeni nesiller

gibi haklı sebeplerimiz var

umutlanmak için. Biraz da işi

başkalarına bırakmayıp fırsatını

bulunca pedal çevirmek...

Bahar mevsimi, aradığımız o

fırsatları bize fazlasıyla veriyor.

İstanbul’dan Çanakkale’ye,

Eskişehir’den Ankara’ya,

Kapadokya’dan Konya’ya,

İzmir’den Antalya’ya... Yurdun

dört bir yanında birbirinden

güzel bisiklet rotaları bizi

bekliyor. Öyleyse hadi!

Avrupa’da durum nasıl?

Türkiye’de “bisiklet kültürü”

henüz tam anlamıyla

yerleşmemiş olsa da bazı

ülkeler için vazgeçilmez bir

klasik bisiklet. Dünyanın pek

çok şehrinde insanlar bisikleti

sadece keyifli bir gezi veya spor

aracı olarak değil, aynı zamanda

önemli bir ulaşım aracı olarak da

kullanıyor. İşte bisiklet denince

akla ilk gelen şehirler...

özetliyor:

“Ülkemizde 2012’de derneğimizin

girişimleriyle başlayan, Çevre ve

Şehircilik Bakanlığı’nın bisiklet

yollarını teşvik kapsamına

almasını sağlayan bir hareket

var. 2019’a kadar 9 temel yasal

değişiklikle yasal düzenlemelerin

önemli bir bölümü tamamlandı;

Resmi Gazete’de 3 Kasınm

2015’te Bisiklet Yolları Altyapı

Yönetmeliği yayınlandı; orta

öğretimde seçmeli bisiklet

dersleri başladı...

2012-2019 yılları arasında ülke

genelindeki bisiklet yolları 1500

kilometrelere ulaştı. Yeni dönem

için de Cumhurbaşkanının

açıkladığı ilk 100 günlük

programda 3000 km bisiklet yolu

yapılacağı açıklandı...

İş, bu yasal düzenlemelerle

kalmıyor tabii. Türkiye’de

bisikletin hak ettiği gibi bir yaşam

kültürünün öznesi olabilmesi için

hem karar mekanizmalarına hem

de biz yayalara başka görevler

de düşüyor. Murat Suyabatmaz,

ihtiyaçlarımıza şu cümlelerle

dikkat çekiyor: “İki önemli

çalışma yapılması gerekiyor:

Öncelikle Emniyet Teşkilatı’nın,

Trafik Yasaları’ndaki bisikletle

ilgili yasaları güncellemesi,

gelişmiş ülkeler standartlarında

düzenlemelerin yapılması

gerekiyor. Bunun yanı sıra halkın

bisiklet farkındalığını algısını

Bisikletliler Derneği

Başkanı Murat Suyabatmaz

NİSAN 2019 51