Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  29 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 29 / 84 Next Page
Page Background

“İnsanlar

sadece iyi vakit

geçirmek,

eğlenmek için

değil, negatif

hislerden

kaçmak içinde

oyunoynuyor.

Bukişilerinoyun

bağımlısı olma

ihtimali çok

yüksek.”

çok önemli. Oyunun içinde olmak

onlara muhteşem bir his veriyor ve

çoğu zaman gerçeklikten daha iyi

geliyor. ‘Bir sonraki ödül için çok

iş yapmam gerek’ demiyorlar. Pek

çok kişi oyunlarda kendini gerçek

hayatta olmadığı kadar güçlü ve

yetkin hissediyor. Kendi fiziksel

görüntülerini beğenmeyen bireyler,

karakter yaratma bölümünde uzun

vakitler geçirip, çok daha çekici

olduğunu düşündüğü karakterler

yaratabiliyor. Süper güçleri ve

kontrol hissine sahip olduklarını

düşünebiliyorlar bu tip oyunlarda”

dedi.

ERGENLEROYUNAÇOK

BAĞLANIYOR

Özellikle de ergenlerin oyunlara

çok bağlandığını vurgulayan

Daniel Spritzer, “Oyun oynanan

grup açısından kendini işe yarıyor

hissetmek de ergenler için çok

önemli. Fantezi dünyasında

yaşıyorsunuz ve gerçek hayatta

yaşadığınız düş kırıklıklarından

kaçmak için inanılmaz bir

fırsat sunuyor bu oyunlar” diye

konuştu. Tüm dünyada uzun

vadeli olarak oyunlarla kumar

arasında bir bağlantı olabileceği

ihtimalinin de konuşulduğunu

dile getiren Spritzer sözlerini

şöyle sürdürdü: “Bazı oyunlar

oyuncuları zorluyor. ‘Kazanan bu

kutuyu açsın’ değil, belli bir para

karşılığında açmaları isteniyor. Siz

de lootbox’ın (ganimet kutusu)

içinden işinize yarar bir şey

çıkabilir diye satın alıyorsunuz.

Kutular açıldıktan sonra gösterişli

şeyler de çıkabiliyor, setler halinde,

tamamlanabilir şeyler de. Tüm

bunlar çok daha çekici hale

getiriyor oyunu.”

getiren Daniel Spritzer, “Oyun

oynamanın günlük aktivite ve

diğer ilgi alanlarına göre öncelik

kazanması, olumsuz sonuçlar

oluşmasına rağmen oyunun tekrar

etmesi, oyun bozukluğunun

tipik bir göstergesi. Bu bozukluk

çoğu zaman, kişisel, aile, sosyal,

eğitim, mesleki veya hayatın diğer

alanlarında önemli bozulmalara

neden olacak kadar şiddetli olabilir”

dedi.

GÜNDE 8-10 SAAT

BÜYÜKRİSK

Oyun bağımlılığının; internet veya

teknoloji bağımlılığının bir parçası

olduğunu ve erkek çocuklarda daha

çok görüldüğünü belirten Daniel

Spritzer, “Oyun oynayarak geçen

zaman, bağımlılık için bir teşhis

imkânı sunuyor. Günde 8-10 saat

oyun oynayan çocuklar daha fazla,

daha az oynayan çocuklar ise daha

az risk faktörüne maruz kalıyor”

diye konuştu. İnsanların sadece

iyi vakit geçirmek, eğlenmek için

değil, negatif hislerden kaçmak için

de oyun oynadığını dile getiren

Spritzer, “Bu kişilerin oyun bağımlısı

olma ihtimali çok yüksek. Rekabetçi

oyuncular oyuna daha çok ihtiyaç

hissediyor, çünkü kendi özgüvenleri

ve oyundaki performanslarını

bağdaştırıyorlar. Bu yüzden de

bağımlılık ortaya çıkıyor” dedi.

Birçok oyun türü olduğunu, bazı

oyun gruplarının diğerlerinden

daha riskli olduğunu kaydeden

Spritzer, “Gerçek zamanlı strateji

oyunları, binlerce kişinin internet

üzerinden aynı anda oynayabildiği

rol canlandırma oyunları ve

kişinin kendi perspektifinden

görüntüleyerek oynadığı oyunlar,

en çok risk faktörüne sahip oyun

türleri” açıklamasını yaptı.

OYUNGERÇEKLİKTENDAHA

İYİ GELİYOR

Video oyunlarını çekici kılan en

önemli faktörlerin, kazanılan

ödüllerin yanı sıra başarıya ulaşmak

olduğunu söyleyen Daniel Spritzer,

“Bazı ergenler için diğerlerinden

daha başarılı olduğunu görmek

KUMARPOTANSİYELİ

DAHAYÜKSEK

Çoğu zaman oyunlara başlamak

için para ödenmediğini vurgulayan

Daniel Spritzer sözlerini şöyle

tamamladı: “Başlangıçta ara sıra

oynarken para ödemediğiniz

için daha çok oyun oynamaya

başlıyorsunuz ve böylece oyunun

içine daha çok giriyorsunuz. Ama o

aşamadan sonra devam edebilmek

için sizden para ödemeniz isteniyor.

Kişiler de bu noktada şöyle

düşünüyor: ‘Buraya kadar geldim,

zaten bir sürü zaman harcadım,

para ödedim. Artık çıkmayayım.’

Buna ‘batık masraf yanlışı’ deniyor.

Bu tür oyunları oynayanların

ileriki yaşlarında kumar oynama

potansiyeli, oynamayanlara göre

daha yüksek. Oyunların kumar

endüstrisine benzer formlar

almaya başlaması noktasında daha

düzenleyici yaptırımlara ihtiyaç var.

Kumarla ilgili her şeyi engellemek

lazım. Daha öncesinde de sorun

hep vardı ama teknoloji ile birlikte

insanlara ulaşım çok arttı. Ayrıca

aileler de ergenleriyle teknoloji ile

ilgili olarak daha çok konuşursa

daha az sorun ortaya çıkacaktır.”

Bazı ergenler için diğerlerinden daha başarılı

olduğunu görmek çok önemli. Oyunun içinde

olmak onlara muhteşem bir his veriyor ve çoğu

zaman gerçeklikten daha iyi geliyor.

OCAK 2018 29