Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  31 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 84 Next Page
Page Background

yüzde 9.31’i ise hayatın günlük

sıkıntılarından uzaklaşabilmek

için oyun oynuyor” dedi.

Movaghar şöyle devam

etti: “İran’da Pokemon Go,

Battlefield, World of Warcraft

ve Warframe gibi bilgisayar

oyunları filtreleniyor. İnternette

ve iletişim platformlarındaki

kullanıcı sayısındaki artış çok

fazla. Bilim adamları ve medya

bu konuya sürekli dikkat

çekiyor. Bunun sonucunda ise

sosyal tecrit, işte verimsizlik,

fiziksel hareketsizlik, kişilerarası,

mali sorunlar ve bağımlılık gibi

sıkıntılar yaşanıyor.”

TÜMOYUNLAR

DEĞERLENDİRİLMELİ

Afarin Rahimi-Movaghar,

2012'de kurulan Siber Üst

Tahran Tıp Fakültesi’nde

psikiyatri profesörü olan Dr.

Afarin Rahimi-Movaghar,

“İran’da Online Oyun Oynama:

Kapsam, Çerçeve ve Politikalar”

oturumunda yaptığı sunumda,

dünya genelinde internet

kullanımı yüzde 51.7 iken

İran'da bu oranın Haziran 2017

itibarıyla yüzde 70’e ulaştığını

söyledi. İran’da 23 milyon

oyuncunun haftada en az bir saat

oyun oynadığını, aşırı internet

kullanımının yüzde 5 ile 50

aralığında olduğunu vurgulayan

Movaghar, “Sorunlu oyun

oynama alışkanlığı olanların

yüzde 38'inde ve oyun oynama

bozukluğu olanların yüzde

20.7'sinde oyun saati haftada

7’den (veya günde bir saatten)

az” dedi.

SOSYAL TECRİTYAŞANIYOR

Araştırmaların, internet

oyunlarının arkasındaki

motivasyonda yüzde 17.8 ile

eğlencenin ön plana çıktığını

gösterdiğini söyleyen Afarin

Rahimi-Movaghar, “Oyun

oynayanların yüzde 11.62’si

yarış psikolojisiyle oynarken

yüzde 10.56’sı becerilerini

geliştirdiğini düşündüğü için,

Kurulu’nun (SCC), siber

alanda politika oluşturma

konusunda en üst düzey organ

olduğunu belirterek sözlerini

şöyle tamamladı: “Kurulun ana

hedefleri güvenilir, güvenlikli ve

etkili siber ortam geliştirmek.

Ayrıca siber alanın güvenliği

için, siber yoluyla ve pornografi

web sayfaları gibi kültürel

açıdan uygun olmayan içeriğin

izlenmesi ve filtrelenmesi için

çalışıyor. Aşırı internet veya

oyun kullanımını önlemek için

net bir politika belirlenmese

de, ülkedeki dağıtımdan

önce tüm bilgisayar oyunları

değerlendirilmeli ve Kültür ve

İslami Rehberlik Bakanlığı'ndan

izin alınmalı.”

İRAN İNTERNET KULLANIMINDA

DÜNYADAN ÖNDE

“Dünya genelinde

internet kullanımı yüzde

51.7 iken İran'da bu oran

Haziran 2017 itibarıyla

yüzde 70’e ulaştı.”

Dr. Afarin

Rahimi-Movaghar

Araştırmalar internet oyunlarının

arkasındaki motivasyonda yüzde

17.8 ile eğlencenin ön plana

çıktığını gösteriyor.

OCAK 2018 31