Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  61 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 61 / 84 Next Page
Page Background

ve hadisler, Esma-ül Hüsna,

tezhip, semboller ve süslemelerle

bezeli. Kırkyama tekniğiyle

parçaların birleşmesi, adeta ona,

sırrı çözülmemiş bir hazinenin

gün yüzüne çıkması gibi geliyor.

Nazardan koruyan Felak ve Nas

sureleri, Ayet-el Kürsi ile Fetih

Suresi’ni sıklıkla kullanıyor. Farklı

kumaşları bir arada kullandığı

gömleklerde, bazen çıkış noktası

aileden hatıra 100 yıllık bir sırma

işi oluyor, bazen de anlamını

kavradığı bir ayet… Fatma

Bayazıt’ın, her birinin yapımı üç

dört ay süren tılsımlı gömlekleri

adeta farklı bir alemin diliyle

konuşuyor. Görenler bir daha, bir

kez daha görmek istiyor.

Topkapı Sarayı’nda bulunan

87 adet tılsımlı gömlek, yaka,

takke ve yazılı örtülerden oluşan

yaklaşık 100 parçayı içeren

padişah elbiseleri koleksiyonunu

görünce tılsımlı gömlek yapmaya

niyetlenmiş. Giyilebilen değil,

duvara asmak için tasarladığı; hat

ve motiflerle bezeli gömleklere

yazı yazabilmek için Kur’an

kursuna gitmiş. Hattat dedesi

Hacı Hüseyin Avşar’ı özlemle

yâd ederken, kendisini hattat

olarak nitelemiyor. Üstüne yazı

yazabilmek için pamuklu ve

keten ham kumaşları; ceviz ve

soğan kabuğu, zerdeçal, ıspanak,

dut vb. ile boyuyor. Örneğin,

ceviz kabuğu ve zerdeçalla

hardal sarısını; soğan kabuğu

ve zerdeçalla ise koyu bir taba

rengini elde ediyor. Ayrıca

tekstil boyaları da kullanıyor.

Yaklaşık 180 parçayı birleştirerek

oluşturduğu gömlekler; ayet

Fatma Bayazıt’ın

yaklaşık 180 parçayı

birleştirerek

oluşturduğu gömlekler;

ayet ve hadisler,

Esma-ül Hüsna, tezhip,

semboller ve

süslemelerle bezeli.

OCAK 2018 61