

ve hadisler, Esma-ül Hüsna,
tezhip, semboller ve süslemelerle
bezeli. Kırkyama tekniğiyle
parçaların birleşmesi, adeta ona,
sırrı çözülmemiş bir hazinenin
gün yüzüne çıkması gibi geliyor.
Nazardan koruyan Felak ve Nas
sureleri, Ayet-el Kürsi ile Fetih
Suresi’ni sıklıkla kullanıyor. Farklı
kumaşları bir arada kullandığı
gömleklerde, bazen çıkış noktası
aileden hatıra 100 yıllık bir sırma
işi oluyor, bazen de anlamını
kavradığı bir ayet… Fatma
Bayazıt’ın, her birinin yapımı üç
dört ay süren tılsımlı gömlekleri
adeta farklı bir alemin diliyle
konuşuyor. Görenler bir daha, bir
kez daha görmek istiyor.
Topkapı Sarayı’nda bulunan
87 adet tılsımlı gömlek, yaka,
takke ve yazılı örtülerden oluşan
yaklaşık 100 parçayı içeren
padişah elbiseleri koleksiyonunu
görünce tılsımlı gömlek yapmaya
niyetlenmiş. Giyilebilen değil,
duvara asmak için tasarladığı; hat
ve motiflerle bezeli gömleklere
yazı yazabilmek için Kur’an
kursuna gitmiş. Hattat dedesi
Hacı Hüseyin Avşar’ı özlemle
yâd ederken, kendisini hattat
olarak nitelemiyor. Üstüne yazı
yazabilmek için pamuklu ve
keten ham kumaşları; ceviz ve
soğan kabuğu, zerdeçal, ıspanak,
dut vb. ile boyuyor. Örneğin,
ceviz kabuğu ve zerdeçalla
hardal sarısını; soğan kabuğu
ve zerdeçalla ise koyu bir taba
rengini elde ediyor. Ayrıca
tekstil boyaları da kullanıyor.
Yaklaşık 180 parçayı birleştirerek
oluşturduğu gömlekler; ayet
Fatma Bayazıt’ın
yaklaşık 180 parçayı
birleştirerek
oluşturduğu gömlekler;
ayet ve hadisler,
Esma-ül Hüsna, tezhip,
semboller ve
süslemelerle bezeli.
OCAK 2018 61