

Etrafımı saran, süsleyen,
anlamlı kılan her şeyden
ilham alıyorum.
“Kendini devamlı
Sevan Bıçakçı:
tekrarlayan biri
olmak istemem.”
Mücevher tasarımcısı
Sevan Bıçakçı,
parıldamaktan öte
işlevi, anlam derinliği
olan, estetik vurgunun
öne çıktığı işler ortaya
koymayı tercih eden
bir isim. Tasarımcının
adeta birer sanat eserine
dönüşen ürünleri
hayranlık uyandırıyor.
kültür
Yeşilay
62
Zeliha KÖŞLÜ
"B
ir mücevher
parçası sahibiyle
tutarlı bir
çağrışım içinde
olmalı; taşıyıcısının güzelliğini
tamamlamaya yönelik aksesuarla
bu işi başarmak zor.” diyen
mücevher tasarımcısı Sevan
Bıçakçı’yla kuyumculuk mesleği
ve çalışmaları hakkında keyifli bir
sohbet gerçekleştirdik.
Kuyum işine kuyumculuğa
olan ilginizi ne zaman fark
ettiniz?
Rahmetli Hovsep Usta’nın
yanında çırak iken fark ettim.
Atölyesine girişim de okuyarak
adam olmam konusundaki
ümitlerini yitirmiş rahmetli
babamın yönlendirmesiyle
gerçekleşmişti.
Bu konuda çalışmaya nasıl
başladınız?
Tipik çıraklık şeklinde başladı.
Üç yıl boyunca görevim atölyeyi
derli toplu tutmak ve tezgâhta
çalışırken ustamı dikkatle
izleyip sadekarlık işine aşinalık
geliştirmek oldu. Sonrasında
ufak tefek işleri bana paslamaya
başladı. Ustalığın ötesinde
neredeyse babam kadar
sevdiğim ve saydığım bir
insandı Hovsep Ustam. Benim
ayarımda meraklı ve hareketli
bir çocuk başkasına düşse her
gün azar işitiyor, dayak yiyor
olurdu. Belki de gerçekten
çekilecek adam değildim.
Ustamın sabrı sayesinde bu işi
sevmem mümkün olmuştur.
İlk kişisel koleksiyonunuzu
hazırlamanız nasıl oldu?
Modelcilikte büyüme girişimim
iflasla son bulunca haydi dedim,
ya şimdi ya hiç… Yıllardır
hayalini kurup da bir türlü
üretme imkânı bulamadığım
işlerin üstüne eğilmek için bu
belki de son şanstı. 2002 yılı
boyunca borç harç parayla
ilk kişisel koleksiyonumu
hazırladım. Derdim, doğup
büyümüş olduğum, kişiliğimi
adamakıllı şekillendirmiş olan
İstanbul’un ruhunu temsil eden
bir tarz yaratmaktı. Ayasofya’nın
birbirinden güzel sürüyle selatin
camiye esin vermiş formunu