Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  62 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 84 Next Page
Page Background

Etrafımı saran, süsleyen,

anlamlı kılan her şeyden

ilham alıyorum.

“Kendini devamlı

Sevan Bıçakçı:

tekrarlayan biri

olmak istemem.”

Mücevher tasarımcısı

Sevan Bıçakçı,

parıldamaktan öte

işlevi, anlam derinliği

olan, estetik vurgunun

öne çıktığı işler ortaya

koymayı tercih eden

bir isim. Tasarımcının

adeta birer sanat eserine

dönüşen ürünleri

hayranlık uyandırıyor.

kültür

Yeşilay

62

Zeliha KÖŞLÜ

"B

ir mücevher

parçası sahibiyle

tutarlı bir

çağrışım içinde

olmalı; taşıyıcısının güzelliğini

tamamlamaya yönelik aksesuarla

bu işi başarmak zor.” diyen

mücevher tasarımcısı Sevan

Bıçakçı’yla kuyumculuk mesleği

ve çalışmaları hakkında keyifli bir

sohbet gerçekleştirdik.

Kuyum işine kuyumculuğa

olan ilginizi ne zaman fark

ettiniz?

Rahmetli Hovsep Usta’nın

yanında çırak iken fark ettim.

Atölyesine girişim de okuyarak

adam olmam konusundaki

ümitlerini yitirmiş rahmetli

babamın yönlendirmesiyle

gerçekleşmişti.

Bu konuda çalışmaya nasıl

başladınız?

Tipik çıraklık şeklinde başladı.

Üç yıl boyunca görevim atölyeyi

derli toplu tutmak ve tezgâhta

çalışırken ustamı dikkatle

izleyip sadekarlık işine aşinalık

geliştirmek oldu. Sonrasında

ufak tefek işleri bana paslamaya

başladı. Ustalığın ötesinde

neredeyse babam kadar

sevdiğim ve saydığım bir

insandı Hovsep Ustam. Benim

ayarımda meraklı ve hareketli

bir çocuk başkasına düşse her

gün azar işitiyor, dayak yiyor

olurdu. Belki de gerçekten

çekilecek adam değildim.

Ustamın sabrı sayesinde bu işi

sevmem mümkün olmuştur.

İlk kişisel koleksiyonunuzu

hazırlamanız nasıl oldu?

Modelcilikte büyüme girişimim

iflasla son bulunca haydi dedim,

ya şimdi ya hiç… Yıllardır

hayalini kurup da bir türlü

üretme imkânı bulamadığım

işlerin üstüne eğilmek için bu

belki de son şanstı. 2002 yılı

boyunca borç harç parayla

ilk kişisel koleksiyonumu

hazırladım. Derdim, doğup

büyümüş olduğum, kişiliğimi

adamakıllı şekillendirmiş olan

İstanbul’un ruhunu temsil eden

bir tarz yaratmaktı. Ayasofya’nın

birbirinden güzel sürüyle selatin

camiye esin vermiş formunu