Background Image
Previous Page  22 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 84 Next Page
Page Background

dosya

S

iz de farkındasınızdır,

son yıllarda

İstanbul’daki nargile

salonlarının sayısı giderek

artıyor. Oysa seneler evvel,

Çemberlitaş’taki Çorlulu Ali

Paşa Medresesi’nde azar azar

burnumuza gelirdi kokusu.

Bugünlerdeyse karşımıza

bol bol çıkıyor. Mahalle

aralarından şehrin ünlü çekim

merkezlerine kadar nargile

hep yanımızda. Artan ilgi,

yılların bilinen mekanlarını

bile menüye nargileyi dahil

etmek durumunda bıraktı.

Haliyle sevdiğimiz mekanlarla

aramıza nargile dumanı da

girer oldu. Mesela Hazzo Pulo

Pasajı, namı diğer Danışman

Geçidi... İçinde takıcıların,

hediyelik eşya dükkanlarının,

sahafların, Beyoğlu’nun

biriciği Şapkacı Maria’nın,

havalı tasarım butiklerinin,

Mustafa Jeans Amca gibi

semtin markalaşmış sokak

çaycısının olduğu tarihi

pasaj, artık neredeyse

dumanaltı. O dumana maruz

kalmamak için mecburen

sevdiğiniz mekandan da

vazgeçiyorsunuz.

Madalyonun diğer yüzünde

ise başka bir soru işareti daha

var: Bütün bu dumanlar,

bu tarihi mekanları nasıl

salonu, restoran, kebapçı,

tatlıcı... Son olarak da nargile

kafeleri olarak karşımıza

çıkmaya başladılar. Bunlar

ne tür sakıncalar doğuruyor

İstanbul adına?

Tarihi mekanlar farklı amaçlar

için kullanılabilir elbette. Ancak

İstanbul’daki durum farklı.

Şehrin simgesi olan bir anıt

bir yapının, örneğin restoran

olduğunu görebiliyoruz.

Burada ya piyasacı bir kullanım

modeli çıkıyor karşımıza ya da

çok steril bir resmi kullanım

biçimi. Buradaki eksiklik

kamunun bu mekanları

etkiliyor? Bize kötü gelen şey,

canımız İstanbul’umuza iyi

gelir mi? Nargile yüzünden

sevdiğimiz mekanlardan

vazgeçince şehrimizden de

vazgeçmiş olmaz mıyız?

Aklımızda bu tür sorular ve

“Ne olacak bu İstanbul’un

dumanlı hali?” kaygısıyla İnsan

Yerleşimleri Derneği Başkanı,

mimar Korhan Gümüş’ün

kapısını çaldık...

Bugünün İstanbul'unda tarihi

&kültürel mekanları pek

çok farklı vesileyle ziyaret

edebiliriz artık: Düğün

Güler EMEKTAR

>âi˜}>âiÌiVˆ“iÀ>Žh] L>âi˜LˆÀ Ì>Àˆ…Xˆ L>ŽhŮh] L>âi˜“ˆ“>À «ÀœviÃޜ˜iˆœˆ]…iÀ `>ˆ“iŽÃˆŽi̓i`ˆœˆ

ġÃÌ>˜LՏÕ…>ÃÃ>ÈÞï Ûi ÃiÛ}ˆÃˆÞi Ůi…Àˆ ˆâiÞi˜ œÀ…>˜ ؓØŮ ˆi Ì>Àˆ…ˆ“iŽ>˜>Àh˜ØÃÌØ˜ØŽ>«>“>Þ>

L>ُ>Þ>˜˜>À}ˆiŽœŽÕÃ՘`>˜Ûi`Փ>˜h˜`>˜Þœ>XhŽ>À>Ž ġÃÌ>˜LՏ½ÕŽœ˜ÕŮÌՎ°°°

HÂLÂUMUDUMVAR...

İSTANBUL İÇİN BENİM

KORHANGÜMÜŞ:

Yeşilay

22

#¾:¾:&/ 5&)-ĉ,& /"3(ĉ-&