Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  13 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 84 Next Page
Page Background

ÖNLEMEDEBÜYÜKADIM:

AKRANEĞİTİMİ

ARKADAŞIN

NASIL İŞLİYOR?

Akran eğitimi tümdünyada olduğu gibi ülkemizde de

HIV, AIDS ilemücadele, cinsel sağlık vemaddenin kötüye

kullanımı konularında yaygın olarak kullanılıyor. Bu süreçte

bilgi paylaşımının ötesinde davranış değişikliği hedefleni-

yor. Yapılan araştırmalar ergenlerin sorunlarını akranları ile

paylaşınca kendilerini daha rahatlamış hissettiğini ortaya

çıkarmış. Celalettin İçmeli burada, gençlerin akranlarının

duygularını yetişkinlerden daha iyi anladığına inanmala-

rının altını çiziyor: “Ergenlik döneminde gençler otoriteye

karşı tavırlarından dolayı, daha çok kendi yaş grubuyla

empati kurar ve etkilenirler. Akran gruplarıyla daha fazla vakit

geçirmeye, kendilerini o grubun bir parçası olarak görmeye

başlarlar. Bu dönemde yoğunlaşan ‘ait olma’, ‘kabul görme’,

‘bağlanma’ gibi sosyal ihtiyaçlar gencin tümüyle akran grubu-

nun kontrolüne girmesine yol açabilir. Akran eğitimi sürecinde

bilgi, tutum, inanç ya da davranış yönünden grup tümüyle

gelişimgösterir. Akran eğitiminde ‘akranlar’ kendi aralarında

cinsel konularda da daha rahat konuşur ve bilgi edinir. Özellikle

ülkemizdemahremsayılan cinsellik konularında kendini ve karşı

cinsi tanıma, cinsel yolla bulaşan hastalıklardan, gebelikten

korunma konularında olduğu gibi okul sorunları, aile sorunları

yesilay.org.tr

13

YEŞiLAY

NİSAN 2015