Sosyal medyanın “sosyal” sorunları! - page 82

SPOR
Eddy Mercx:
Tartışmasız, bisiklet ta-
rihinin en başarılı ismi. Tour de France
ve Giro d’Italia’yı beşer kez, Vuelta a
Espana’yı bir kez kazandı. Hem amatör
hem profesyonel seviyede yarıştığı dö-
nemlerde dünya şampiyonu oldu. Dağ ve
sprint etaplarındaki başarısıyla bisikletin
en komple sporcusu olarak hatırlanmaya devam ediyor.
Jacques Anquetil:
Tour de France’ı beş
kez kazanan ilk bisikletçi. 1961 yılındaki
yarışın ilk günü elde ettiği sarı mayo-
yu, finişe kadar korumayı başardı. Giro
d’Italia’yı kazanan ilk Fransız olmasının
yanında, üç büyük yarışı da kazanan ilk
Fransız sporcu olma özelliğine sahip.
Bernard Hinault:
Üç büyük yarışı birden
fazla kez kazanabilmiş ilk bisikletçi. Tour
de France’da finişe gelebildiği her seneyi,
ya zirvede ya da ikinci olarak tamamladı.
Tour de France’da zirveye çıkmış son
Fransız olma özelliğini koruyor. Fransız-
lar, onun 1985 yılındaki birinciliğinden
sonra şampiyon yetiştiremedi.
Miguel Indurain:
Tour de France’ı, 1991-
1995 yılları arasında beş kez üst üste
kazandı. Giro d’Italia’da, iki kez birincilik
kürsüsüne çıktı. Tarihte bu iki yarışı aynı
yarış sezonunda kazanan yedi sporcu-
dan biri oldu. Sevincini ve üzüntüsünü
fazla belli etmeyen biriydi.
Tour De France Efsaneleri
efsaneler, maalesef yeniden doĞmuyor!
Öncelikle Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 136. maddesin-
de, bisikletle ilgili yasakları okumak gerekir. Burada ikircikli
konu, “Yaya yollarında...” diye başlayan (a1) ve “Ayrı bir
bisiklet yolu olduğu hâlde...” diye başlayan (a2) bentleri. Yani
devlet, kaldırımlarda ve ayrı bir bisiklet yolu olan yerler-
de bisiklet kullanmayı yasaklamıştır. Tüm otomobillerin
kaldırımlara park ettiği, kurye ve servis motosikletlerinin
kaldırımlarda uçarcasına gittiği bir memlekette bisikletlere
böyle bir kısıtlama getirilmesi tartışılacak bir uygulama...
Trafikte bisiklet kullanırken görünür olmak, en önemli konu-
lardan biridir. Hem bisiklette hem de kask üstünde; arkadan
ve karşıdan gözükecek şekilde ışık kullanmak, fosforlu ve
Trafik En Büyük Engelimiz mi?
bisikletliye saygı gösteren bir ülke hayalimiz var.
açık renk giysilerle kendimizi diğer sürücülere fark ettirmek,
yaşamsal önemde bir tedbirdir. Diğer yandan, yapacağınız
hareketleri diğer sürücülere bildirmek de onların önlem
almasına yardımcı olacaktır.
Şerit değiştirirken veya bir yan yola saparken, döneceğiniz
yönü göstermek üzere, kolunuzla işaret verin. Son olarak,
tüm dünyada yayılan “Critical Mass” hareketinin önemini
tekrar vurgulamak isterim. Trafikte, iki bisikletli, tek bir bi-
sikletten; 10 bisikletli ise üç bisikletten daha kolay fark edilir.
Trafikte, mümkün olduğunca toplu sürüş yapın; bu, binişin
keyfini de artıracaktır.
Sarper Günsal, Eurosport Yorumcusu
yesilay.org.tr
78
YEŞiLAY
OCAK 2015
1...,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81 83,84,85,86,87,88
Powered by FlippingBook