

G
özümüze, gönlümüze
güzellikler hediye eden
bayram günlerinde;
yakınlarımıza, sofralarımıza,
hatta üstümüze başımıza
daha bir özen gösteririz.
Bayram gelirken boş gelmez,
bereketiyle, şifasıyla, devasıyla
gelir. Hele söz konusu Kurban
Bayramı’ysa, hem paylaşana
hem paylaşılana şenliği, keyfi,
lezzeti beraberinde getirir. Tam
da burada “Komşusu açken
tok yatan bizden değildir”
hadisinin güzelliği parlar;
anlamak isteyene, anlamaya
niyeti olana bayramlar nice
güzel anlam barındırır, lütuflar
sunar.
Kurban Bayramı’nın bildiğimiz
ve yaşadığımız tüm hallerinin
biraz daha derinine inip
toplumsal boyutuna bakmak
istediğimizde Sosyolog
Mehmet Kara’nın kapısını çalıp
tarihten bugüne bir yolculuğa
çıktık. Kara sözlerine, “Benim
anlayabildiğim kadarıyla
kurban dendiğinde üç tane alt
başlığı konuşmak gerekiyor”
diye başlayıp devam etti:
“Birincisi dini olarak kurban
ve kurban bayramı, onun
referansları, pratikleri…
İkincisi antropolojik bir vaka
olarak kurban, üçüncüsü ise
sosyolojik bir vaka olarak
şu an içinde yaşadığımız
Kurban Bayramı pratikleri ve
Bensu KAYA
Fotoğraflar: Koray IŞIK
ØÞØ Ůi ÀiÀ`i à â>>>À`> `> > X Ì>Ì >ÛÀ>hÞ> LÀÌi >h> L>ÞÀ>>À >Ãh`>
Lâi iÞ >>ÌhÀ¶ º ÕÀL>» i`À] º ÕÀL> >ÞÀ>h» `iÀiÀ`i >} >>>À> }iÀ¶ /Ø
LÕ ÃÀÕ>Àh >À>À> 4ÛiÀÃÌià &œÀiÌ ÀiÛà -ÃÞ} i iÌ >À> i ÕŮÕ«
L>ÞÀ>h Ì>`hh à LiÌ Ì>`hÞ> Xœ>ÌÌh°
TOPLUMSALPAYLAŞIMINEN
LEZZETLİ HALİ: KURBANBAYRAMI
ļI]LPIOFIV őFR %VEFM ,E^VIXPIVM HM]SV OM
OYVFERHER OEWØX RIJWMRM OYVFER IXQIOXMV
1IZPERE¸RØR 1IWRIZM¸WMRHI RIJWMR OYVFER IHMPQIWM
EVEGØPØĴØ]PE %PPEL¸PE FMV ]EOØRPØĴØR SPEGEĴØ
E]VØRXØPØ ERPEXØPØV =MRI EĽO Ø MPELM]PI EĽOØ 1YLEQQIHM¸]PI F]O
WXEH *Y^YPM HIV OM %PIQ LEPOØ ]ØPHE FMV OIVI /YVFER FE]VEQØRHE
OYVFER OIWIVPIV FIR MWI LIV ER WERE OYVFER SPEVEO ]EĽØ]SVYQ
A,VSCBOMBSO FUMFSJ WF
LBOMBS EFĈJM TBEFDF
UBLWBO[ "MMBI LBUOB
VMBĆS BZFUJOEF SFGFSF
FEJMEJĈJ à[FSF CJS LBO
EÚLNF ZB EB FU ZFNF
NFTFMFTJOJO EĆOEB
UPQMVNTBM GBZEBZB LBGB
ZPSNBZB CJ[J [PSMVZPS CV
LPOV w
ZBĆBN
Yeşilay
42