Background Image
Previous Page  28 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 84 Next Page
Page Background

dosya

&Y EOXMZMXIRMR S]YRGYPEVE QIRXEP ERPEQHE

OE^ERHØVHØOPEVØ ZI FMPMRpPM FMV ĽIOMPHI MGVE

IHMPQIHMĴM XEOHMVHI OE]FIXXMVHMOPIVM ZEV &M^PIV

F‚X‚R EOXMZMXIPIVHI SPHYĴY KMFM FY OSRYHE HE

WXVEXINMO EHØQPEV EXQEO ZI SPEWØ XILPMOIPIVI OEVĽØ KIRpPIVMQM^M

OSVYQEO QIGFYVM]IXMRHI]M^

/ØÀŽˆÞi½˜ˆ˜ ˆŽ ‡-«œÀ <ˆÀÛiȽ˜i Ž>Ìh>˜ i˜XˆŽ Ûi -«œÀ >Ž>˜h i…“iÌ Õ…>ÀÀi“ >Ã>«œœÕ]

i‡Ã«œÀ՘ œ>Ãh ÀˆÃŽiÀˆ˜i `iœˆ˜iÀiŽ Lˆˆ˜Xˆ LˆÀ ŮiŽˆ`i ˆVÀ> i`ˆ“i`ˆœˆ Ì>Ž`ˆÀ`i Ž>ÞLiÌ̈À`ˆŽiÀˆ

œ`՜՘> `ˆŽŽ>Ì XiŽÌˆ° i˜XiÀˆ˜ i‡Ã«œÀ՘ `iâ>Û>˜Ì>>Àh˜`>˜ ŽœÀ՘“>Ãh }iÀiŽÌˆœˆ˜ˆ

ÛÕÀ}Տ>Þ>˜ >Ã>«œœÕ] i‡Ã«œÀ՘ i˜ LØÞ؎ ÀˆÃŽˆ˜ˆ˜ `ˆˆÌ> L>œh“hhŽ œ`ÕœÕ˜Õ LiˆÀÌ̈°

E

kim ayında düzenlenen

Türkiye’nin ilk

E-Spor Zirvesi’ne

katılan Gençlik ve Spor

Bakanı Mehmet Muharrem

Kasapoğlu, elektronik spor ve

gençlerin elektronik sporun

dezavantajlarından korunması

ilgili önemli açıklamalarda

bulundu. Teknolojinin küresel

rekabette öncelikli bir etken

olduğunu belirten Bakan

Kasapoğlu konuşmasında,

"Yazılım, robotik kodlama,

yapay zeka ve dijital icatlar ile

girişimler, bugünün dünyasını

şekillendiren etkenler olarak

öne çıkıyor. Endüstri 4.0'ın

bile artık geride kaldığını,

gündemin yavaş yavaş

Endüstri 5.0'a doğru hızla

ilerlediğini görüyoruz." dedi.

Türkiye'nin e-sporda kısa

zamanda önemli mesafe kat

ettiğini dile getiren Bakan

Kasapoğlu konu ile ilgili

olarak, “E-Spor; yazılımı,

donanımı, markalaşmayı ve

oyun geliştirme aktivelerini de

içinde barından, büyüklüğü

milyar dolarlarla ifade edilen

dijital oyun sektörünün bir

bileşenidir. Bu aktivitenin,

Türkiye'nin dijital oyun

pazarına da pozitif etkisi

bir hayli fazla. Kullanan

değil üreten ülke olmak

durumundayız. Gençlerimizin

üretimini, projelerini

"GENÇLERİMİZİ KORUMAK

MECBURİYETİNDEYİZ"

Gençlerin e-sporun

dezavantajlarından korunması

gerektiğini vurgulayan Kasapoğlu,

"Bu aktivitenin, oyunculara mental

anlamda kazandırdıkları ve

bilinçli bir şekilde icra edilmediği

takdirde kaybettirdikleri var.

Bizler, bütün aktivitelerde olduğu

gibi, bu konuda da stratejik

adımlar atmak ve olası tehlikelere

karşı gençlerimizi korumak

mecburiyetindeyiz." şeklinde

konuştu.

E-spor sektöründe pedagogların

da bilişimciler kadar önemli

olduğunu vurgulayan Kasapoğlu,

"Dijital oyun yarışlarının

yaşandığı alana 'e-spor' mu

demeliyiz, yoksa 'e-oyun'

mu demeliyiz? Önce bunda

uzlaşılması ve bu doğrultuda

strateji üretilmesi gerekiyor. Öte

yandan hareket bilimciler ile

pedagogların en az yazılımcılar,

bilgi işlemciler ve pazarlamacılar

kadar bu sektörde söz ve irade

sahibi olmaları sağlanmalıdır."

açıklamasında bulundu.

desteklemeye hazırız. Proje

desteklerini önemsiyoruz."

açıklamasında bulundu.

E-sporunenbüyük r sk ,

d j tal bağımlılıktır

GENÇLİKVE SPORBAKANI MEHMETMUHARREMKASAPOĞLU:

Yeşilay

28