Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  23 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 84 Next Page
Page Background

arkadaşlarıyla hareket etmesi

zorunludur. Obada çeşitli iş

bölümleri vardır ve her izci

bulaşıkçı, aşçı, oduncu ya da sucu

olur. Bu görevler her gün değişir,

dün sucu olan izci, bugün aşçı

olur. Türkiye İzcilik Federasyonu

Teknik Kurulu Başkanı Süheyla

Subaşı, “Oba arkadaşları ile

belirli kurallar ışığında adım

adım birçok yetişkinin bile

başaramadığı, yapmayı hayal

edemediği şeyleri yapan çocuklar

başarmanın mutluluğunu ve

sonucunu gördükçe, ‘Eğer

ekipçe hareket edersem birçok

şeyi başarabilirim.’ düşüncesini

farkında olmadan benimser.”

sözleriyle izcilikte birlikte hareket

etmenin ve akran edinmenin

doğal bir yönelim olduğunu

aktarıyor.

TİF İzcilik Lideri Cüneyd

Malkoç ise, izci oyunlarının

her zaman altında eğitim yatan

oyunlar olduğunu ve labirent,

fular kapmaca ve şifreleme

gibi oyunların normal hayatta

çocukların oynadığı oyunlardan

farklı olduğunun altını çiziyor.

Kamp ateşi çevresinde oynanan

bu tür oyunların çocukların

özgüvenine sağladığı katkıları

değerlendiren Süheyla Subaşı

ise, “Oyunlar oynayan, birlikte

kamp yapan, her faaliyete

katılma isteğini artıran sistemde

uzun soluklu bulunan çocuk

ve gençler tam bir takım

oyuncusu olur, ekip ruhu ile

hareket etmenin güzelliğini ve

insaniliğini farkında olmadan

içselleştirir. Ben demeden biz

demeye başlar. İletişimde,

ortak paydalarda buluşmayı

OYUNLAR ÖZGÜVENİ

ARTIRIYOR

Kampa giden izciler birlikte çadır

kurar, çevreyi temizler, nöbet

tutar, oyunlar oynarlar. Her

obanın bağlı bulunduğu bir lider

vardır. Liderler kendi obalarının

temizliğinden, eğitiminden

sorumludur. Liderler akşamları

yakılan kamp ateşinin çevresine

çocukları oturtur ve onlara çeşitli

oyunlar verirler. Çocukların

zekâsını ve öz kimliğini geliştiren

bu oyunlar için Genç Yeşilay İzci

Lideri Aslıhan Yesir, “İzcilere

her gece o gece kamp ateşinde

sergilemek üzere bir konu verilir

ve hazırlanmaları istenir. Bu bir

şarkının yorumlanması, bireysel

yeteneklerin sergilenmesi, bir

fıkranın, reklamın yahut bir

olayın izciliğe uyarlanması,

lider taklitleri olabilir.” diyor.

Teknoloji bağımlılığı

ve yoğun ders

programı çocukları

mekanikleştirirken

hareketli yaşamdan

yoksun bırakıyor. Okullardaki izcilik

faaliyetleri ise okul içinde sınırlı kaldığında

etkisini kaybediyor.

EKİM 2018 23