Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  20 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 84 Next Page
Page Background

dosya

protokolünü imzalıyorlar. Böylelikle

etkinlik merkezli, bilgi ve beceriyi

dengeleyen, öğrencinin kendi

yaşantısını ve bireysel farklılıklarını

dikkate alan, çevresiyle etkileşimine

olanak sağlayan yeni bir anlayış

yaşama geçirilmeye çalışılmış

oluyor. İlköğretim seçmeli medya

okuryazarlığı dersi, 2006-2007

öğretim yılında Milli Eğitim

Bakanlığı tarafından belirlenen

beş pilot ilde okutulmaya başlıyor.

2007-2008 eğitim-öğretim

yılından itibaren de ülke genelinde

ilköğretim okullarının 6. 7. ve 8.

sınıflarında seçmeli ders olarak

okutuluyor. Çocukların ekranda

izlediğini, gerçeklik ve kurgu

bakımından ayırt etme becerisini de

kazanacakları medya okuryazarlığı

dersinde, medyanın olayları

ve olguları nasıl ve neden belli

yönleriyle yansıttığı çocuklara

anlatılıyor.

YOĞUNDİJİTALMEDYA

KULLANIMI, MEDYA

OKURYAZARLIĞINA İHTİYACI

ARTTIRIYOR

Yapılan araştırmalara göre,

ülkemizde televizyon izlenme

oranı günde ortalama 4-5 saat.

Bir kişi yılın %19'unda televizyon

gibi ülkelere göre fazla,

Avrupa ülkelerine göre ise

daha az geriden gitse de,

aldığı kararlar ve önlemlerle

önemli bir yol aldı ve daha da

alacaktır. Ülkemizin kültürel,

sosyal ve ekonomik koşulları

dikkate alındığında, büyük bir

çoğunluğunun boş zamanlarını

değerlendirme ve kendini

geliştirme aracı olarak medyayı,

özellikle televizyon ve sosyal

medyayı kullandığı bilinen bir

gerçek. Bu nedenle, akademik

çevreler medya okuryazarlığı

dersinin diğer ülkelerdeki gibi

zorunlu olması, daha erken

yaşta bu dersin alınması ve

medya okuryazarlığı dersine

iletişim fakültesi mezunlarının

girmesi gerektiği yönünde

görüş bildiriyorlar ve bu

konuda da önemli kararlar

alınabileceği, olumlu gelişmeler

yaşanabileceğinden umutlular.

izliyor. Dijital medya kullanımı

ise herhangi bir saat aralığında

sınırlanamayacak kadar yoğun.

Ne yazık ki, araç kullanırken

de sosyal medyada gezinen çok

sayıda insanla karşı karşıya

kalıyoruz. Durum dijital medya

açısından daha sıkıntılı boyutlara

ulaşmış durumda. Özellikle

çocukların ve gençlerin giderek

artan sosyal medya kullanımları

gerek fiziksel gerekse psikolojik

pek çok tehlikeye karşı onları

hedef haline getiriyor. Bu durum

medya okuryazarlığı bütünü

içinde dijital medya okuryazarlığı

gibi bir uzmanlığı zorunlu

kılıyor.

AKADEMİKÇEVRELERE

GÖRE MEDYA

OKURYAZARLIĞI DERSİ

ZORUNLUOLMALI

Türkiye bu konuda Kanada,

ABD, İngiltere, Avustralya

Özellikle çocukların ve gençlerin giderek

artan sosyal medya kullanımları gerek fiziksel

gerekse psikolojik pek çok tehlikeye karşı onları

hedef haline getiriyor.

Dijital medya kullanımı

ise herhangi bir saat

aralığında

sınırlanamayacak kadar

yoğun. Durum dijital

medya açısından daha

sıkıntılı boyutlara

ulaşmış durumda.

Yeşilay

20

MADDE BAĞIMLILIĞINDA SORUNLU DEĞİL SORUMLUMEDYA