

dosya
protokolünü imzalıyorlar. Böylelikle
etkinlik merkezli, bilgi ve beceriyi
dengeleyen, öğrencinin kendi
yaşantısını ve bireysel farklılıklarını
dikkate alan, çevresiyle etkileşimine
olanak sağlayan yeni bir anlayış
yaşama geçirilmeye çalışılmış
oluyor. İlköğretim seçmeli medya
okuryazarlığı dersi, 2006-2007
öğretim yılında Milli Eğitim
Bakanlığı tarafından belirlenen
beş pilot ilde okutulmaya başlıyor.
2007-2008 eğitim-öğretim
yılından itibaren de ülke genelinde
ilköğretim okullarının 6. 7. ve 8.
sınıflarında seçmeli ders olarak
okutuluyor. Çocukların ekranda
izlediğini, gerçeklik ve kurgu
bakımından ayırt etme becerisini de
kazanacakları medya okuryazarlığı
dersinde, medyanın olayları
ve olguları nasıl ve neden belli
yönleriyle yansıttığı çocuklara
anlatılıyor.
YOĞUNDİJİTALMEDYA
KULLANIMI, MEDYA
OKURYAZARLIĞINA İHTİYACI
ARTTIRIYOR
Yapılan araştırmalara göre,
ülkemizde televizyon izlenme
oranı günde ortalama 4-5 saat.
Bir kişi yılın %19'unda televizyon
gibi ülkelere göre fazla,
Avrupa ülkelerine göre ise
daha az geriden gitse de,
aldığı kararlar ve önlemlerle
önemli bir yol aldı ve daha da
alacaktır. Ülkemizin kültürel,
sosyal ve ekonomik koşulları
dikkate alındığında, büyük bir
çoğunluğunun boş zamanlarını
değerlendirme ve kendini
geliştirme aracı olarak medyayı,
özellikle televizyon ve sosyal
medyayı kullandığı bilinen bir
gerçek. Bu nedenle, akademik
çevreler medya okuryazarlığı
dersinin diğer ülkelerdeki gibi
zorunlu olması, daha erken
yaşta bu dersin alınması ve
medya okuryazarlığı dersine
iletişim fakültesi mezunlarının
girmesi gerektiği yönünde
görüş bildiriyorlar ve bu
konuda da önemli kararlar
alınabileceği, olumlu gelişmeler
yaşanabileceğinden umutlular.
izliyor. Dijital medya kullanımı
ise herhangi bir saat aralığında
sınırlanamayacak kadar yoğun.
Ne yazık ki, araç kullanırken
de sosyal medyada gezinen çok
sayıda insanla karşı karşıya
kalıyoruz. Durum dijital medya
açısından daha sıkıntılı boyutlara
ulaşmış durumda. Özellikle
çocukların ve gençlerin giderek
artan sosyal medya kullanımları
gerek fiziksel gerekse psikolojik
pek çok tehlikeye karşı onları
hedef haline getiriyor. Bu durum
medya okuryazarlığı bütünü
içinde dijital medya okuryazarlığı
gibi bir uzmanlığı zorunlu
kılıyor.
AKADEMİKÇEVRELERE
GÖRE MEDYA
OKURYAZARLIĞI DERSİ
ZORUNLUOLMALI
Türkiye bu konuda Kanada,
ABD, İngiltere, Avustralya
Özellikle çocukların ve gençlerin giderek
artan sosyal medya kullanımları gerek fiziksel
gerekse psikolojik pek çok tehlikeye karşı onları
hedef haline getiriyor.
Dijital medya kullanımı
ise herhangi bir saat
aralığında
sınırlanamayacak kadar
yoğun. Durum dijital
medya açısından daha
sıkıntılı boyutlara
ulaşmış durumda.
Yeşilay
20
MADDE BAĞIMLILIĞINDA SORUNLU DEĞİL SORUMLUMEDYA