Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  22 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 84 Next Page
Page Background

dosya

isteklerinden ayırt etmesi ve

eleştirel düşünme becerisini

geliştirmesi hedefleniyor.

Gazioğlu, öz farkındalığa ve

sağlıklı bir beden imajına sahip

olma alanında ise bedeni ile

ilgili sorumluluk içeren kararlar

alabilme, bedeninin ihtiyaçlarının

farkında olma, fiziksel, sosyal ve

psikolojik olarak sağlıklı yaşam

tercihleri yapma becerilerinin

kazandırılmasının planlandığını

sözlerine ekliyor. Programda tüm

bu amaçlar beş temel etkinlikle

sunuluyor.

Öğretmen bilgiyi direkt

aktarmıyor; rehberlik ediyor

Yeşilay Yaşam Becerileri Eğitimi

Programı’nın Türkiye’nin tüm

bölgelerinde görev yapmakta olan

öğretmenlerin uygulayabileceği

şekilde yazıldığını belirten

Gazioğlu, “Bu amaçla çeşitleme

önerileriyle farklı fiziksel imkana

ya da farklı sınıf mevcutlarına

sahip öğretmenlerin kolaylıkla

adaptasyon yapabileceği bir

şekilde öğretmenlere sunuldu.”

diyor. Öğrenci merkezli eğitim,

yaparak yaşayarak öğrenme ve

macera temelli danışmanlık

yaklaşımlarından yararlanılarak

hazırlanan YYBE Programında

“öğretmen” yerine “kolaylaştırıcı”

ifadesi kullanılıyor. Gazioğlu,

programın öğrenci merkezli

eğitim yaklaşımını benimsediğini

ve bu yaklaşımda öğrencinin

öğretim süreci içerisinde aktif

olarak yer aldığını belirtiyor

ve ekliyor: “Bu yaklaşımda

öğretmen bilgiyi direkt aktaran

değil rehberlik eden yani

yönlendirendir; öğrencinin kendi

deneyimleri yoluyla keşfetme

sürecini kolaylaştıran kişidir.”

Gazioğlu ayrıca programın

yalnızca öğrenme ortamı ile

sınırlı kalmayıp günlük hayatı

kapsayan bir etki alanına sahip

olduğunu da sözlerine ekliyor.

“Yaparak ve yaşayarak

öğrenme” ilkesi

Yeşilay Yaşam Becerileri Eğitimi

Programı’nın içerisinde yer alan

etkinliklerin, yaparak yaşayarak

öğrenme yani aktif öğrenme

yaklaşımı ile geliştirildiğini

belirten Gazioğlu, “Bu

yaklaşım, geleneksel öğretim

yaklaşımlarından farklı olarak,

öğrencilerin öğrenme durumları

ile aktif olarak entegre olmalarını

sağlar, öğrenciyi aktif katılıma

teşvik eder. Öğrenci dinamik

olarak öğrenme durumları

içerisinde yer alır. Dolayısıyla

öğrenci sınıf içerisinde pasif

olarak öğretmeni dinleyen

konumda değil bilfiil gerekli

sorumlulukları gerçekleştiren

ve bu yolla keşfeden

konumundadır.” diyor.

Öğrencilerin etkinliklerde aktif

olarak yer aldığı ders planları ya

da etkinlikler öğrenciye hazır

bilgi vermek yerine görevler ile

kendi çıkarımlarını yapmasını

sağlıyor. Programın içeriğinin

ön planda tuttuğu deneyimler

ve yaşantıları sayesinde ise

öğrenci, programın hedeflediği

amaçlara ulaşıyor. Araştırmaların

bu öğrenme yönteminin kalıcı

ve etkili olduğunu gösterdiğini

söyleyen Gazioğlu, “ YYBE

Programı’nda yaşantısal

öğrenme teknikleri kullanılarak

öğrencilerin kendi deneyimlerini

etkinlikler içerisine dahil

etmeleri de sağlandı.” diyor.

Akran ilişkilerini

düzenleme alanında,

gencin kendine uygun

olmayan ve zarar

verici tekliflere “Hayır”

diyebilmesi, etkili iletişim kurması,

güvenli arkadaşlar edinmesi, sosyal

çevrenin isteklerini kendi isteklerinden

ayırt etmesi ve eleştirel düşünme

becerisini geliştirmesi hedefleniyor.

Yeşilay

22

YAŞAM BECERİLERİ HAYAT KURTARIYOR