Yeşilay Dergisi-Şubat 2014-Bağımlılıklarda Önleyici Tedbirler - page 26

Önyargılarınızın farkına varın, böylece
iletişimi aksatma olasılığını azaltırsınız
“Bunlar iflah olmaz”
Kendinizi hazır hissetmeden onunla ko-
nuşmayın.
Eğer öğrenci maddenin etkisi altında ise
onunla bu durumda konuşmanın yararı
olmaz.
Öfke duyabilirsiniz, sakinliğinizi korumaya
çalışın.
Kendinizi onun yerine koymayı deneyerek
onun düşünce, yaşantı ve korkularını anla-
maya çalışın.
Madde kullanan öğrencinin anne babasına
nasıl yaklaşmalı?
Eğer sadece şüpheleniyorsanız önce kuş-
kularınızı destekleyecek bilgiler edinin.
Aile ile endişelerinizi paylaşın, onlarla iliş-
kinizi kesmeyin.
Aile bunu inkar edebilir; büyük bir paniğe
ya da öfkeye kapılabilir.
Böyle durumlarda ısrarcı olmayın, konuş-
mayı bir başka zamanda yenilemek üzere
erteleyin.
Çocuğun ve ailesinin yardım alması için
onları yönlendirin.
Öğrencinizi sigara içerken yakalarsanız...
İçerken yakalarsanız ona zarar vermeyin,
sadece elindekini alın, tekrar yaparsa aynı
davranışı düzenli olarak yineleyin.
Öğüt vermeden, etkileri hakkında konuşun.
Sınıf içindeki konuşmalarınız ona değil,
üçüncü şahsa yönelik olsun.
Akranlarının görüşleri önem kazandığın-
dan sınıf içinde sigara ve zararlı etkileri
başlıklı tartışma düzenleyin.
Konuyla ilgili disiplin cezaları nelerdir?
Ortaöğretimde; Sigara içmek uyarma, kınama,
mahrumiyet; uyuşturucu ve alkol kullanmak
tasdikname ile uzaklaştırma;
Uyuşturucu madde ticareti içinse sürekli
uzaklaştırma cezaları verilir.
Eğer öğrenci iyileşmeyi taahhüt eder ve
buna dair kâğıt imzalarsa disiplin cezası ertele-
nir. Eğer öğrenci bunu reddederse aileye haber
verilir ve disiplin cezası uygulamaya konur.
Öğretmen bir öğrencisinin madde
kullandığından şüpheleniyor ya da bundan
emin ise...
Çocukla kendisi konuşup onu yönlendir-
meye çalışabilir ya da durumu direkt ola-
rak idareye değil rehber öğretmene bildirir.
Rehber öğretmen görüşmesinde çocu-
ğa okulda karşılaşabileceği problemleri
anlatarak yardım alması için ikna etmeye
çalışır.
Çocuğun izni dahilinde aileye bilgi verir.
Eğer konu idareye intikal etmiş ve çocuğun
ceza alması gündemdeyse iyileşme taahhü-
dü imzalaması için onunla görüşür.
Okul öncesi dönemde çocuklara nasıl
davranmak gerekir?
Onaylamalarınızın büyük ödül değeri taşıdığı
ve öğretilerinizin şartsız bir bağlılıkla alındığı
dönemdir.
Bu dönemde;
Model olun.
Evdeki zararlı maddeleri tanıtın.
Hem kendi başına hem de bir başkasının
vereceği ilaçları almamasını öğretin.
Karar verme alışkanlığını kazandırın.
Zararlı –yararlı yiyecekleri tanıtın.
Kendi bedenine – sağlığına dair girişimle-
rini övün.
Okul çağı döneminde çocuğa nasıl davran-
mak gerekir?
Zihinsel becerilerinin geliştiği ve okulla başla-
masıyla aileden ayrıldığı bir dönemdir.
Bu dönemde;
Aile kurallarını öğrenmelerini sağlayın.
Sağlıklı olmanın önemini gündeme getirin,
Sigara ve alkolün zararlarından bahsedin.
Reklamlarda satış yapmak için nasıl yollar
izlediğini örneklerle açıklayın.
“Hayır” demesini öğretin.
Ergenlik döneminde nasıl davranmak ger-
ekir?
Bu dönemin özellikleri şunlardır:
Asi olma
Kapak
24
1...,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25 27,28,29,30,31,32,33,34,35,36,...68
Powered by FlippingBook