

kültür
Yeşilay
56
/IRHM XSTPYQYQE
]EFERGØPEĽQEHER
HSĴE pIVpIZIWMRHI
WEJ JIPWIÁ ZI QERXØO
MpIVIR ]IRM FMV ĽI]PIV ]EVEXQEO MpMR
HMHMRM]SVYQ
arzu ediyorum. Ayrıca Mart
ayı içerisinde iki karma sergiye
katılacağım. Bunlardan biri
Odeabank galerisi O’Art’ta
gerçekleşecek. Diğerini ise daha
sonra duyuracağım, detayları
sürpriz olsun.
Size aşağıdaki kavramların
tek kelimelik karşılığını sorsak
yanıtınız ne olurdu?
İstanbul…Sentez
Renk…Sınırsız
Tuval… Yeni bir başlangıç
Palet…Portre
Osmanlı…Birikim
Kadın…Estetik
karışmasına izin vermez. Yani
mor hem fiziksel hem ruhsal
anlamda serinlemiştir…”
Yakın zamanda gerçekleştirmeyi
düşündüğünüz yeni bir proje
veya sergi var mı?
Evet, birkaç marka ile iş birliği
yapıyorum. Bunlardan bir
tanesi bir İsviçre markası olan
Carandache bir diğeri ise
Gorbon Seramik. Üreticilerin
markalaşma süreçlerinde
sanat ile gerçekleştirdikleri
prestijli projeleri tüm dünyada
görebilirsiniz. Benzer çalışmaları
ülkemizde de daha çok görmeyi
hassasiyette. Yani, soyut sanatı
şimdilerde moda olan nihilizm
biçimiyle değil, Selçuklu
dönemi ve öncesine dayanan
sembolizmin, içselliğin ve
kutsallığın temsilleri olarak
görüyorum.
Etkilendiğiniz ressamlar var
mı? En çok beğendiğiniz Türk
sanatçılar kimler?
Yaşadığım zamanının yansıyan
formları içinden kendime
uygun olanları seçip kendimi
onlar aracılığı ile ifade etmeye
çalışıyorum. Eserlerini
beğendiğim sanatçılar arasında
Bedri Rahmi Eyüpoğlu,
Wassily Kandinsky, Seçkin
Pirim, Utku Dervent, Sarah
Morris, John Abraham, Paul
Klee ve Piet Mondrian’ı
sayabilirim.
Sanat terapisiyle
ilgilendiğinizi biliyoruz.
Sanatın iyileştirici gücü
hakkında neler söylersiniz?
Sanatçıların “Nasılsın?”
sorusuna hüzünle “Mor
gibi …” diye yanıt verdiğine
rastlayabilirsiniz. Bu soruyu
yanıtlarken sizi en sevdiğim
sanatçının en sevdiğim
kitabından bir alıntı ile baş
başa bırakayım. Wassily
Kandinsky, “Sanatta Ruhsallık
Üzerine” adlı kitabında şöyle
der: “Turuncu ve sarıyla adam
edilmiş bir kırmızı olması
gibi mor da mavi sayesinde
insanüstü bir hâle kavuşan
kırmızıdır. Ancak mordaki
kırmızı soğuk olmalıdır,
çünkü ruhsal ihtiyaç sıcak
kırmızıyla soğuk mavinin
2014
“Yaratılış- Creation”, Le Cinque Lune Gallery, Roma.
2015
“Yaratılış- Creation”, Turkish American Foundation, Washington.
2015
“Padişehir Video Art”, PanoramaMüzesi, İstanbul.
2016
“Yaratılış- Creation’’, Turkish Culture Center Shinuya-ku, Tokyo.
2016
Contemporary İstanbul.
2016
“Saklı Çeyiz”, Galeri Merkür, İstanbul.
2017
Contemporary İstanbul.
2017
“Suret Defteri”, Galeri Merkür, İstanbul.
2018
Art Weeks Akaretler, İstanbul.
KATILDIĞI SERGİLER